Vraag

Telefoon gaat. TV verbinding valt uit.

  • 28 June 2016
  • 8 reacties
  • 282 Bekeken

Hallo

Sinds kort hebben wij redelijk wat storingen op onze lijn. Morgen komt er een technicus maar ik ben toch een beetje nieuwsgierig.
Telkens iemand belt op de vaste lijn valt het internet + tv uit. Enig idee hoe dit eigenlijk komt?

Met vriendelijke groeten
Anseric

8 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Tjah, daar komt de technieker waarschijnlijk voor. Om dat uit te zoeken.
In mijn ervaring zou dit wel eens aan het eerste aansluitpunt, DSL splitters of andere binnenbekabeling kunnen liggen.
Reputatie 4
Badge +2
Een stub ?
anseric,

Je had dit waarschijnlijk vroeger niet voor en als dat zo is kan het de volgende reden zijn:
- ofwel heb je uw installatie veranderd ,bv een telefoon ergens op een andere plaats aangesloten of verstoken.
- ofwel schilt er iets aan je VDSL filter zodat de scheiding TF/DSL niet meer optimaal is.
Reputatie 6
Badge +3
Een stub ? zo wordt dat inderdaad genoemd, maar ik denk dat niet veel mensen het woord stube kennen 🙂
Als het sinds kort is zal het dan wel een stub moeten zijn die in lengte veranderd is (zodat het een +- kortsluitingsparallel stub vormt)
dus iets veranderd aan zijn binnenhuisinstallatie zodat .
't zal eerder iets aangesloten zijn op de verkeerde plaats na de vdsl filter
of er voor aangesloten, als die niet direct aan de intro van Prox staat.
Bedankt voor al de antwoorden!
Ik hoop dat ik er morgen ben voor de technieker.
Hier thuis heeft volgens mij niemand iets veranderd maar we zien wel 😃
Inderdaad wij kunnen alleen maar gissen en hebben spijtig genoeg nog geen glazen bol :-))
De kabel van de garage naar onze keuken is blijkbaar beschadigd.
Geen telefoon meer mogelijk beneden of nieuwe kabel trekken.

De technicus zei dat het best was een draadloze telefoon boven aan te sluiten en zo dan ook één beneden te zetten.
Wij huren momenteel onze vaste telefoon. Kunnen wij ook draadloze huren?

Reageer