Beantwoord

Tarief SMS'en buitenland

  • 24 April 2016
  • 9 reacties
  • 1302 Bekeken

Telkens je een grens overschrijdt ontvang je minstens 2 SMS-berichten met tarifiëring voor dat land.
Dit is zeer vervelend, vooral op cruise op zee of rivier. Meestal is dat 's nachts varen en wordt je gewekt telkens een grens wordt overschreden.
Hoe schakel ik het ontvangen van die berichten compleet uit?
icon

Beste antwoord door MarliesR 29 April 2016, 21:42

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hebt u geen bel-en sms filter op uw toestel: daarmee kan u dan voorlopig bepaalde sms-en tegenhouden.
Er bestaat een betalende optie, maar dan kan u geen enkele oproep of sms meer ontvangen in het buitenland en dat zal ook wel de bedoeling niet zijn.
Sommige toestellen hebben ook een stille of een nacht modus.
Voor de rest vind ik het toch positief dat ik op de hoogte gehouden wordt van de tarieven terwijl ik reis in het buitenland.
Dank je Marleen, maar het helpt me niet echt.
Bij mijn vorige provider was het SMS'en van een 4-cijferige code voldoende om die berichten niet meer te ontvangen.
Een stille- of nachtmodus: dan wordt je ook niet meer gewekt...
Ik weet niet of dit ook werkt als je STOP sms't naar dat nummer waar je de tarifering sms van binnen krijgt i?
Reputatie 7
Badge +6
Blokkeer dan die SMSen van dat nummer op je GSM, zoals ik hierboven al zei.. In 'Instellingen' kan je dat tegenwoordig bij bijna elke GSM doen.Dat kan je dan later ongedaan maken.
Als Proximus zijn klanten niet op de hoogte houdt van die tariefveranderingen in andere landen, ga je hier ook nogal commentaren horen, vrees ik, en zou het zeker klachten regenen.
Reputatie 7
Badge +6
Als Proximus zijn klanten niet op de hoogte houdt van die tariefveranderingen in andere landen, ga je hier ook nogal commentaren horen, vrees ik, en zou het zeker klachten regenen.
Inderdaad Marleen, persoonlijk word ik ook graag op de hoogte gehouden van de sms- en andere tarieven als ik een ander land bezoek. Zo kom je niet voor verrassingen te staan. Ik vind die sms'jes dus wel zijn nut hebben.

Groetjes,
Dat vind ik persoonlijk ook maar ja daarom nog niet iedereen hé ;-)
En zou er toch een middel moeten zijn om dit te laten uitschakelen voor deze mensen die dit echt niet meer willen ontvangen, buiten het feit dat de meeste smartphones wel de mogelijkheid hebben om te blokkeren, maar dat kan ik ook niet op mijn gsm bijvoorbeeld.
Dank U allen en stop ermee.
Blijkbaar wens ik iets te veel wat bij andere providers wel tot de mogelijkheden behoorde, doch niet geapprecieerd.
Maar toch dank voor de reacties.
Reputatie 1
Beste Maurice,

Indien je jouw nummer en klantnummer doorgeeft via een privé-bericht naar 'het Proximus Team' kunnen wij ervoor zorgen dat je deze berichten niet meer ontvangt.

Met vriendelijke groeten,

Marlies
Even een oud topic ophalen,

Voor mij is dit ook heel storend.
Ik rij met de vrachtwagen en kom wekelijks verschillende keren (soms meerdere keren per dag) in onze buurlanden.
Ik kan je wel zeggen dat ik de tarieven ondertussen wel vanbuiten ken.
En het is idd meestal de dag er na dat ik de sms'en krijg (vandaag, zaterdag, nog 2 berichten gekregen van gisteren).
Heb hiervoor al telefonisch contact opgenomen met de klantendienst die me 20 minuten bezig gehouden hebben om me dan te zeggen dat ik dat via 'MyProximus' kan instellen.
Na een uurtje zoeken om dit uit te schakelen toch maar even het forum geraadpleegd.
Prive bericht naar 'het proximus team' is ondertussen reeds verstuurd, benieuwd of dit gaat goed komen.

Mvg,

Tom

Reageer