Beantwoord

Tablet 4G

  • 28 December 2015
  • 6 reacties
  • 549 Bekeken

Beste ,

Is het mogelijk om je smart phone sim kaart te gebruiken in je 4G tablet?

mvg

Theys Wim
icon

Beste antwoord door Wim 28 December 2015, 09:19

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Dag Wim,
Wanneer uw tablet is uitgerust met een sim kaart slot mag dit geen probleem zijn. De meeste 4G tablets werken enkel met microsimkaart. Als jouw smartphone bijvoorbeeld een nanosimkaart heeft, zal je die niet zo maar kunnen switchen.

Groetjes,
je kan ook bv. met nano simkaart werken en dan de adapters gebruiken voor ander toestel, zodat je in beide toestellen kunt werken met dezelfde sim
Reputatie 6
Badge +2
Men kan inderdaad met adapters werken maar dat is eigenlijk foefelen, ik zou dat alleen doen in noodgevallen.
Zo heb ik een smartphone die met een micro SIM kaart werkt en een gewone GSM die met een gewone SIM kaart werkt, stel dat mijn smartphone defect is en hem moet binnen brengen voor herstelling dan moet ik het voor 2 weken (als het geen 3 weken zal zijn) zonder smartphone stellen, wel dan dan gebruik ik in afwachting mijn gewone GSM, haal vervolgens de micro SIM kaart uit de smartphone dan steek ik die adapter op die micro SIM kaart en vervolgens steek ik gans het boeltje in de gewone GSM en zo ben ik nog altijd bereikbaar op mijn vertrouwde GSM nummer en kan ik nog bellen en SMS'en volgens mijn tarief van gewoonte.
Maar geloof me, dat is allemaal niet van de poes.
Een oplossing zou ook in dat geval kunnen zijn dat je met zelfde nummer verschillende simkaartformaten zou kunne krijgen dan zou je zonder adapters kunnen werken.
Maar dan moet je wel het toestel afzetten bv dat je niet gebruikt om geen oproepen, smsen ....te missen op je eerste toestel
Het bestaat wel maar is niet gratis!
Reputatie 7
Badge +1
Ik zie het probleem niet van het gebruik van een adapter. Ik heb ook tussentijds de micro-SIM van mijn Samsung Galaxy S4mini met een adapter in mijn vorige smartphone (een Medion van Aldi) gestoken toen die in herstelling moest voor een lichte beschadiging aan de contactpinnetjes, en dat was niet écht moeilijk. Toch is het niet aan te raden regelmatig te switchen tussen apparaten, want het is door de micro-SIM uit mijn Samsung S4mini te prutsen om eens in mijn Samsung Tablet Tab4 T535 (4G) te proberen, dat ik de contactpinnetjes beschadigd had; dat kaartje zat er nogal vast in en ik moest een pincetjes gebruiken om het er uit te trekken. De herstelling was gelukkig nog in garantie en op minder dan een week gebeurd. In mijn tablet zit nu altijd mijn gratis datasim, daarop heb ik standaard 500MB 4G van Internet Overal uit mijn Comfortpack en bij uitbreiding ook nog de 1.5GB 4G van mijn Smartphone met Smart20 (voor TV Overal ook nog eens gratis 500MB 4G enkel voor live TV).
Ik eerlijk gezegd ook niet ik gebruik ook een adapter, maar om dit switchen tegen te gaan zoals je zegt zou het gemakkelijk zijn dat je die kan laten steken zoals ik in mijn bericht hierboven uitgelegd heb.

Reageer