SwipeBox BUG voor mp4 filmkes, res 1920x1080

  • 28 October 2015
  • 41 reacties
  • 1363 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1
  • Practitioner
  • 415 reacties
Ik had mij recent de Swipebox aangeschaft die zoals aangekondigd gebruiksvriendelijk is en ook goed werkt voor foto's, YouTube etc.


Enkel voor het Swipen van zelf opgenomen filmkes van enkele minuten werkt het Swipen helaas niet. Ik krijg wel geluid en om de 30sec. een volgend beeld uit het filmke.


Via 080022800 heb ik gisteeren een storingsnummer gekregen waarmee ik de Swipebox meteen kon inleveren in de Proximusshop van aankoop. Het volledige bedrag werd meteen terugbetaald.


Ook op de Demo-Swipebox, met Smartphone van de shop, werkt alles behalve het Swipen van filmkes.


Vandaag kreeg ik tel. feedback dat er een onderzoek opgestart wordt en ik eerstdaags feedback zal krijgen.


Ik hou het forum op de hoogte van zodra ik iets zinvol verneem.


Soms nog iemand met zelfde (BUG)ervaring?



41 reacties

Inderdaad, ik kan er me regelmatig in ergeren!
Vraag mij af waarom mensen dat kopen die swipbox, ik kan dat nu ook met de app van Samsung en zonder extra bakje en al de video formaten.
Ik vraag mij al gans mijn leven af waarom heb ik dat nu gekocht het ligt daar nu en gebruik het bijna niet meer, ja waarom zijn de bananen krom 😉
Iets te maken met zonlicht Elsa dat de bananen krom zijn :-))))))
https://www.youtube.com/watch?v=tpfDp04DgUc
Ik heb gisteren dus ook zo'n swipebox gekocht en probleemloos kunnen instaleren, maar.... Youtube clips lukt voor 90% niet. Heb dit gemeld aan hulplijn van Proximus. Vandaag hebben ze mij opgebeld en na een gedetailleerde uitleg hebben ze zelf aan het testen geweest (welke testen? weet ik niet). Daarna hebben ze mij een paar testen laten doen zoals bv eenzelfde videoclip van Youtube die niet ik niet kan swipen uit te proberen op de site van Youtube zelf. En ja op Youtube speelt die af zonder problemen. Na een tijd hebben we de zoektocht onderbroken en ik ga morgen opnieuw opgebeld worden. Zij gaan dan simultaan met mij dezelfde handelingen uitvoeren om alzo te ontdekken waar het probleem zit. Maar.... als ik hier op het forum alle commentaar lees heb ik weinig hoop dat er een oplossing is 😞 Ik vraag mij nu wel af... zijn alle videoclips van Youtube MP4 of zitten er andere videoformaten tussen, er zitten er wel tussen die ik kan swipen, en.. nog een vraag...hoe kan ik zien dat het MP4 is?

:Groetjes Roger 🙂
Er zijn er waarschijnlijk ook niet veel die een swipebox gekocht hebben want je leest er bitter weinig over op de forums en twitter en Facebook, dat zou normaal een goed teken moeten zijn want dit betekend normaall dat er geen problemen mee zijn, maar ik denk dat dit niet echt de reden zal zijn ;)

Hie rop dit forum wordt ook een dergelijke vraag gesteld
=> https://productforums.google.com/forum/#!topic/youtube/09SUZOge91s
Vandaag nieuwe swipe nog wat uitgetest. Verschillende, dezelfde muziekclips van Youtube swipen enerzijds met een Heuer mobile perfect maar met een Apple-tablet 90% niet. Een derde toestel dat we in huis hebben kwam voor de testen dus niet in aanmerking vermits dat het een Windows mobile is en de Windows-applicatie niet bestaand is in tegenstelling met wat PX beweerd. Dan is het volgens mij niet alleen de MP4 bestandsvorm die problemen schept maar ook de Apple-aplicatie op tablets. Heb vandaag ook 2 telefoons gehad van PX. De ene (9u 's morgens) was het gevolg van mijn melding via het webformulier (dat ik trouwens 6 keer heb proberen door te sturen maar telkens een "oeps-foutmelding" kreeg). De andere oproep (11u 's middags)was een gevolg van een 'support medewerker' die mij gisteren beloofde terug te bellen omdat we er toen niet uitgeraakte. Beide PX-medewerkers, wisten niets van elkaars tussenkomst. Ze waren wel zeer correct, luisterden en waren behulpzaam. Behulpzaam in zoverre natuurlijk dat zij kennis hadden van het swipetoestel. Ik heb hen beide gelijk het één en ander geïnformeerd van wat ik hier op het forum gelezen had. En beide waren verbaasd over bv het feit er geen handleiding bestond, dat er geen Windows-applicatie bestond. Ze hebben dit zelfs even gaan verifiëren bij hun coach en het inderdaad moeten beamen. Ik heb hen dan ook uitgelegd wat het resultaat was mijn test, met de vergelijking tussen het swipen met een apple-tablet en Heuer mobile. Voor hen was het duidelijk dat dit een mankement was in de swipebox. Ook de info die hier las ivm de belofte van PX, dat het eind 2015 zou opgelost zijn, wakkerde hun verbazing nog meer aan. De ene medewerker zei me dat ik met de klacht van de ontbrekende Windows-app zonder problemen het toestel terug naar de PX-winkel kon brengen en centjes terug krijgen. Het probleem van de slechte werking met een Apple-tablet zou echter geen voldoende reden kunnen zijn van terugname omdat er nergens geschreven staat dat het 100% moet werken. Toen ik hem vroeg wat zijn persoonlijke mening hierover was. Klonk zijn antwoord natuurlijk wel anders. De 2de medewerker was zo verbaasd over de feiten dat hij zich absoluut engageerde om dit bij zijn oversten met nadruk aan te kaarten want dit kon absoluut niet volgens hem. Hij ging mij hierover volgende week terug bellen om mij te informeren. Ik ben nieuwsgierig. Nu vraag ik me af hoe ik de 'automatisch volgend enquete mail' ga moeten invullen. In dit geval zeer tevreden over beide medewerkers, maar anderzijds een 0/10 voor de oplossing van mijn probleem. sjonge sjonge... enfin ik wacht af :?
rogerhermans heb een tip voor nu breng de swipebox terug de winkel vraag je geld terug en koop je chromecast.

Al vanaf dag 1 dat die box niet werkt en zal nooit werken blijven maar beloven met de volgende update komt het in orde. Update 15 is op komst maar zal die werken 🙂 durf wedden van niet.
Apple-tablet zou echter geen voldoende reden kunnen zijn van terugname omdat er nergens geschreven staat dat het 100% moet werken

Hangt uitsluitend van het ene ⌘-center af t.o.v. het andere. Waar ik ga vraag ik altijd op voorhand indien ik kan inruilen binnen de 14 dagen net alsof ik het online zou kopen en daar hebben ze tot nu toe nog nooit een probleem van gemaakt, onlangs nog met wifi-bridge die ik bij een buur geïnstalleerd heb en al vermoede dat het niet ging werken wegens te veel beton er tussen en het werkte inderdaad niet, dan maar terug binnen gebracht en zonder probleem teruggenomen.
Reputatie 4
Badge +1
Ongeveer één jaar na mijn post op het forum en 1,5 jaar na mijn aankoop (correct terugbetaald in PX-shop wegens NIET compatibel met specificaties) heb ik de Swipebox opnieuw getest in een Proximus-shop.
Spijts de beloofde upgrades werkt de Swipebox nog steeds NIET voor het Swipen van Videobestande in HD (formaat mp4 resolutie 1920 x 1080).
De Shopmederwerker was in kennis van het aanslepende Swipebox probleem doch kon niet zeggen tegen wanneer het opgelost wordt. Volgens hem wordt er wel nog aan gewerkt (duidelijk niet doortastend en niet dringend).
nb: via Screen Mirroring (dus zonder Swipebox) kan ik gelukkig wel feilloos Swipen in HD (mp4 resolutie 1920 x 1080) naar mijn (4K)TV.
Reputatie 3
Heeft niet veel succes ook dus....
Reputatie 4
Badge +1
Ik heb mijn Swipebox nogmaals aangesloten en proberen te gebruiken in combinatie met mijn Samsung S5 en Samsung UHD TV. Mijn video's neem ik steeds op in Mp4, Resolutie 1920x1080.
Het resultaat blijft terleurstellend, namelijk 50% van de tijd stilstaand beeld. Dus NIET bruikbaar voor iemand die kwalitatief beeldmateriaal wil swipen.
Ik ben ook niet meer gecontacteerd.
nb: via Screen Mirroring kan ik wél feilloos draadloos Swipen in Resolutie 1920x1080.

Swipen van filmkes op lage resolutie (bv. 640x352), Facebook, Whatsapp etc.. werkt wel behoorlijk.
Moet die SB dan niet eerst een software update krijgen en wordt er daar op één of andere manier naar gepusht?
Reputatie 4
Badge +1
Geen push.
De Swipebox & Decoder waren reeds een 3 tal dagen aangesloten op moment van test.
Ook de oude app werd vooraf verwijderd en opnieuw geïnstalleerd vanuit de Playstore.
Voor mij voldoet de Swipebox in elk geval NIET maar misschien zijn er toch nog klanten die voldoende hebben aan SD kwaliteit of lager?
Swipebox ligt al lang in vuilbak. Tijd geleden Chroom Cast gekocht. Wordt bijna dagelijks gebruikt. Nog nooit problemen gehad !!
Ik ben ook heel tevreden over die Chromecast HDMI, ook nog geen problemen ondervonden, deze die ik gebruik is nog ene van de 1st generatie, ondertussen is er ene van de 2nd generatie (met 2.4 en 5GHz ondersteuning) en ook nog de ultra versie, maar aangezien deze die ik heb nog voldoet aan mijn behoefte, heb ik nog geen nood aan een nieuwere versies.

Reageer