SwipeBox BUG voor mp4 filmkes, res 1920x1080

  • 28 October 2015
  • 41 reacties
  • 1363 Bekeken


Toon eerste bericht

41 reacties

Sommige MP4 filmpjes geven bij mij geen probleem. Andere tonen enkel het beginbeeld, terwijl de klank verder loopt.
Mijn AVCHD opgenomen filmpjes converteer ik naar MP4 met FormatFactory (gratis - internet), en die willen niet werken met de swipebox. Wanneer ik ze dan exporteer naar MP4 met het programma PinacleStudio19 (betaalde software) worden de feilloos afgespeeld.
Ja als je nog al die tussenstappen moet maken als je iets op je smartphone opgenomen hebt, dat kan toch de bedoeling niet zijn.
Inderdaad, ik kan er me regelmatig in ergeren!
Vraag mij af waarom mensen dat kopen die swipbox, ik kan dat nu ook met de app van Samsung en zonder extra bakje en al de video formaten.
Ik heb gisteren dus ook zo'n swipebox gekocht en probleemloos kunnen instaleren, maar.... Youtube clips lukt voor 90% niet. Heb dit gemeld aan hulplijn van Proximus. Vandaag hebben ze mij opgebeld en na een gedetailleerde uitleg hebben ze zelf aan het testen geweest (welke testen? weet ik niet). Daarna hebben ze mij een paar testen laten doen zoals bv eenzelfde videoclip van Youtube die niet ik niet kan swipen uit te proberen op de site van Youtube zelf. En ja op Youtube speelt die af zonder problemen. Na een tijd hebben we de zoektocht onderbroken en ik ga morgen opnieuw opgebeld worden. Zij gaan dan simultaan met mij dezelfde handelingen uitvoeren om alzo te ontdekken waar het probleem zit. Maar.... als ik hier op het forum alle commentaar lees heb ik weinig hoop dat er een oplossing is 😞 Ik vraag mij nu wel af... zijn alle videoclips van Youtube MP4 of zitten er andere videoformaten tussen, er zitten er wel tussen die ik kan swipen, en.. nog een vraag...hoe kan ik zien dat het MP4 is?

:Groetjes Roger 🙂
Vandaag nieuwe swipe nog wat uitgetest. Verschillende, dezelfde muziekclips van Youtube swipen enerzijds met een Heuer mobile perfect maar met een Apple-tablet 90% niet. Een derde toestel dat we in huis hebben kwam voor de testen dus niet in aanmerking vermits dat het een Windows mobile is en de Windows-applicatie niet bestaand is in tegenstelling met wat PX beweerd. Dan is het volgens mij niet alleen de MP4 bestandsvorm die problemen schept maar ook de Apple-aplicatie op tablets. Heb vandaag ook 2 telefoons gehad van PX. De ene (9u 's morgens) was het gevolg van mijn melding via het webformulier (dat ik trouwens 6 keer heb proberen door te sturen maar telkens een "oeps-foutmelding" kreeg). De andere oproep (11u 's middags)was een gevolg van een 'support medewerker' die mij gisteren beloofde terug te bellen omdat we er toen niet uitgeraakte. Beide PX-medewerkers, wisten niets van elkaars tussenkomst. Ze waren wel zeer correct, luisterden en waren behulpzaam. Behulpzaam in zoverre natuurlijk dat zij kennis hadden van het swipetoestel. Ik heb hen beide gelijk het één en ander geïnformeerd van wat ik hier op het forum gelezen had. En beide waren verbaasd over bv het feit er geen handleiding bestond, dat er geen Windows-applicatie bestond. Ze hebben dit zelfs even gaan verifiëren bij hun coach en het inderdaad moeten beamen. Ik heb hen dan ook uitgelegd wat het resultaat was mijn test, met de vergelijking tussen het swipen met een apple-tablet en Heuer mobile. Voor hen was het duidelijk dat dit een mankement was in de swipebox. Ook de info die hier las ivm de belofte van PX, dat het eind 2015 zou opgelost zijn, wakkerde hun verbazing nog meer aan. De ene medewerker zei me dat ik met de klacht van de ontbrekende Windows-app zonder problemen het toestel terug naar de PX-winkel kon brengen en centjes terug krijgen. Het probleem van de slechte werking met een Apple-tablet zou echter geen voldoende reden kunnen zijn van terugname omdat er nergens geschreven staat dat het 100% moet werken. Toen ik hem vroeg wat zijn persoonlijke mening hierover was. Klonk zijn antwoord natuurlijk wel anders. De 2de medewerker was zo verbaasd over de feiten dat hij zich absoluut engageerde om dit bij zijn oversten met nadruk aan te kaarten want dit kon absoluut niet volgens hem. Hij ging mij hierover volgende week terug bellen om mij te informeren. Ik ben nieuwsgierig. Nu vraag ik me af hoe ik de 'automatisch volgend enquete mail' ga moeten invullen. In dit geval zeer tevreden over beide medewerkers, maar anderzijds een 0/10 voor de oplossing van mijn probleem. sjonge sjonge... enfin ik wacht af :?
Reputatie 4
Badge +1
Ik heb mijn Swipebox nogmaals aangesloten en proberen te gebruiken in combinatie met mijn Samsung S5 en Samsung UHD TV. Mijn video's neem ik steeds op in Mp4, Resolutie 1920x1080.
Het resultaat blijft terleurstellend, namelijk 50% van de tijd stilstaand beeld. Dus NIET bruikbaar voor iemand die kwalitatief beeldmateriaal wil swipen.
Ik ben ook niet meer gecontacteerd.
nb: via Screen Mirroring kan ik wél feilloos draadloos Swipen in Resolutie 1920x1080.

Swipen van filmkes op lage resolutie (bv. 640x352), Facebook, Whatsapp etc.. werkt wel behoorlijk.
Moet die SB dan niet eerst een software update krijgen en wordt er daar op één of andere manier naar gepusht?
Reputatie 4
Badge +1
Geen push.
De Swipebox & Decoder waren reeds een 3 tal dagen aangesloten op moment van test.
Ook de oude app werd vooraf verwijderd en opnieuw geïnstalleerd vanuit de Playstore.
Voor mij voldoet de Swipebox in elk geval NIET maar misschien zijn er toch nog klanten die voldoende hebben aan SD kwaliteit of lager?
Swipebox ligt al lang in vuilbak. Tijd geleden Chroom Cast gekocht. Wordt bijna dagelijks gebruikt. Nog nooit problemen gehad !!
Inderdaad zijn er nog die dit al gemeld hebben en gevraagd hebben welke formaten van video en audio er ondersteunt worden, maar nog geen antwoord gekregen daarop. Natuurlijk is het weer de vraag tegen wanneer dit zal opgelost zijn !
Reputatie 4
Badge +1
Het belangrijkste is dat ze't apparaatje, mits storingsnummer, meteen kosteloos terugnemen.


Ook via UTP verbinding had ik hetzelfde probleem.
Als je online bestelt zijn ze binnen de 14 dagen verplicht van terug te nemen, gewoon als je ontevreden bent bv.

Dat er nog problemen zijn met nieuwe toestellen en software, dat mag een Belgacom/Proximus kenner, zeker niet verwonderen knipoog


NB: als ik koop in het Proximus center, heb ik ook nog geen probleem ondervonden met terugnemen,

maar volgens ik hoor van anderen hangt het een beetje af van winkel tot winkel en doen ze dit niet allemaal !
Reputatie 4
Badge +1
Sinds de terugname op 28/10/2015 van mijn aangekochte Swipebox kreeg ik nog geen feedback dat de BUG (zelf opgenomen HD filmkes met Samsung S5 Swipen) opgelost is.
Ook nog nergens klachten hieromtrent gevonden, mss hebben ze er geen verkocht duivel
Snor ,
De volgende video formaten zijn ondersteund door de swipebox.
AVI , MPG/MPEG , MKV, TS/TP/M2T , MP4, MOV, M2TS, WMV/ASF, FLV , WebM, RM
Codecs
- AVC/H.264/x.264(1),, Xvid
- MPEG-1/2(2), MPEG-4(3)
-VC-1, WMV (1/2/3), VP8, Real Video (8/9)
De video die je wil afspelen maakt gebruik van een van deze formaten en Codecs?
Mvg,
Robrecht

Reageer