SwipeBox BUG voor mp4 filmkes, res 1920x1080

  • 28 October 2015
  • 41 reacties
  • 1363 Bekeken


Toon eerste bericht

41 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Vandaag opnieuw getest in Proximus-shop.
Nauwelijks te geloven maar de Swipebox werkt nog steeds NIET voor videoformaat mp4 Res. 1920 x 1080 (HD).
Reputatie 4
Badge +1
Ik kreeg nog geen feedback m.b.t. de BUG voor "MP4 videoformaat (HD)" die volgens Andy tegen eind 2015 van de baan had moeten zijn.
Bij mijn bezoek in een PX Shop om te informeren naar de vordering was de persoon vol enthousiasme dat hij kon melden dat het probleem van de baan was.
Na mijn vraag voor demo met zijn Samsung S6, via de Swipebox met nieuwe software, bleek dat het nog steeds NIET werkt.
Gangbare MP4 (HD) Videofilmkes Swipen naar TV blijft dus tot tegenbericht onmogelijk.
Er werd een BUG-storingsticket opgemaakt en hoop op feedback.
Ok 'k ben ook benieuwd of dan wel gaat lukken

NB: Ik weet niet waar ik het ergens anders juist kan posten, maar bedankt PX om het probleem met ==> opgelost te hebben (stel ik in bovenstaande post vast.
Reputatie 4
Badge +1
Ik zal na de beloofde de-BUG in de loop van jan 2016 de Swipebox !!hertesten in een willekeurige PX Shop op videoformaat mp4 met resolutie:
- mp4 Full HD 1920x1080 (16:9) ==> gangbaar formaat voor medium Smartphone
- mp4 UHD 3840x2160 (16:9) ==> future proof formaat beschikbaar op elke Top-Smartphones & UHD TV
Reputatie 4
Badge +1
Bedankt voor de duidelijke feedback.


Aangezien ik alles opneem in 'mp4 resolutie 1920x1080' en geen kwaliteit wil inboeten werk ik ondertussen verder op de omslachtige oude manier (kabelke of Screen Mirroring waar beschikbaar).
Dag Snor,
Ik heb net de bevestiging gekregen dat er problemen zijn met MP4.
Dit zal opgelost worden met een software update die beschikbaar zal zijn tegen het einde van dit jaar.
Met vriendelijke groeten,
Andy
Dag Snor,
Ik bekijk dit even met de desbetreffende dienst en hou je zo snel mogelijk op de hoogte.
Met vriendelijke groeten,
Andy
Reputatie 4
Badge +1
Robrecht (onze medewerkers)


zie mijn antwoord op uw bijkomende vraag en wacht op uw feedback.


Samengevat: De 'Swipebox zou mp4 compatibel moeten zijn' conform de specifikaties doch is dit NIET (ook de demo-Swipebox in PX-Shop werkt niet).
Reputatie 4
Badge +1
T.a.v. 'Onze Medewerkers' Robrecht


Sorry, ik had ook op het forum moeten posten dat mijn zelf opgenomen filmkes (Samsung S5) allemaal volgend formaat hebben:


  • Formaat: video/mp4
  • Resolutie: 1920x1080
  • Audiokanaal: Stereo
  • Bestandsgrootte: varieren tussen 10MB en max. 1GB

Ook op de Swipebox in de PX-shop kunnen er géén mp4 video's geswiped worden.


Idem voor mp4 op de Swipebox van de medewerker thuis.


Omdat de Swipebox NIET compatibel is voor mp4 heeft de shop-verantwoordelijke het ook als BUG intern doorgegeven en mij meteen terugbetaald.


nb: voorafgaand de mp4 filmkes converteren/comprimeren naar een functionerend formaat vind ik geen optie.
FYI: ▬► swipebox video formaten
Snor ,
De volgende video formaten zijn ondersteund door de swipebox.
AVI , MPG/MPEG , MKV, TS/TP/M2T , MP4, MOV, M2TS, WMV/ASF, FLV , WebM, RM
Codecs
- AVC/H.264/x.264(1),, Xvid
- MPEG-1/2(2), MPEG-4(3)
-VC-1, WMV (1/2/3), VP8, Real Video (8/9)
De video die je wil afspelen maakt gebruik van een van deze formaten en Codecs?
Mvg,
Robrecht
Ook nog nergens klachten hieromtrent gevonden, mss hebben ze er geen verkocht duivel
Reputatie 4
Badge +1
Sinds de terugname op 28/10/2015 van mijn aangekochte Swipebox kreeg ik nog geen feedback dat de BUG (zelf opgenomen HD filmkes met Samsung S5 Swipen) opgelost is.
Als je online bestelt zijn ze binnen de 14 dagen verplicht van terug te nemen, gewoon als je ontevreden bent bv.

Dat er nog problemen zijn met nieuwe toestellen en software, dat mag een Belgacom/Proximus kenner, zeker niet verwonderen knipoog


NB: als ik koop in het Proximus center, heb ik ook nog geen probleem ondervonden met terugnemen,

maar volgens ik hoor van anderen hangt het een beetje af van winkel tot winkel en doen ze dit niet allemaal !
Reputatie 4
Badge +1
Het belangrijkste is dat ze't apparaatje, mits storingsnummer, meteen kosteloos terugnemen.


Ook via UTP verbinding had ik hetzelfde probleem.
Inderdaad zijn er nog die dit al gemeld hebben en gevraagd hebben welke formaten van video en audio er ondersteunt worden, maar nog geen antwoord gekregen daarop. Natuurlijk is het weer de vraag tegen wanneer dit zal opgelost zijn !

Reageer