Beantwoord

SwipeBox

  • 13 december 2015
  • 36 reacties
  • 1349 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Drie maanden geleden heb ik een SwipeBox gekocht, helaas heb ik al die tijd NIET kunnen gebruiken; om dat er geen App is voor Windows Phone is de beste Smart Phone alle maal. Want in de handleiding staat er effectief dat ook Windows Phone App is. Bij deze zal ik deze boodschap ook doorgeven aan Test aankoop, om dit kafka gedoe te doen stoppen. Want dit is oneerlijk concurrentie.
icon

Beste antwoord door Bram 16 december 2015, 14:20

Hallo,



Voor alle duidelijkheid nog even meegeven dat de Swipebox app inderdaad enkel beschikbaar is op Android & iOS. Meer info hier: http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_swipebox_app/particulieren/support/televisie/swipebox/installatie/de-swipebox-app-downloaden-en-gebruiken.html





Mvg,

Bram
Bekijk origineel

36 reacties

Dat PX een mail stuurt naar al hun winkels met de boodschap.

Wees eerlijk en zegt tegen de klant onze swipebox ondersteund deze formatenen, en deze niet en wij zijn nu al dik jaar bezig om het op te lossen maar het lukt ons niet. Omdat wij weten dat het niet kan met de hardware. Hebben met veel praat met de start van die box ervan het opgehemeld tot en met. Reclame enz... en na goede maand was het gedaan met reclame hun euro was gevallen oeps hebben iets verkeerd gelanceerd.

Iets verkopen gelijk welk toestel dat niet werkt is wettelijk strafbaar. Vooral als de verkoper oneerlijk is met zijn info wat jullie doen in de winkels.

En wat andere forumgebruikers zeggen de swipebox is aan uitsterven volgend jaar horen wij niets meer over de box ben ik akkoord. Wie wil er nu dit kopen als hij weet dat de alternatieven stukken goedkoper zijn en alle formaten ondersteund.
Daar kan ik niks aan veranderen alleen iemand van proximus kan daar iets aan doen, alleen info en posten wat ik weet kan ik wel, niet meer en niet minder ;-)
nog een prettig weekend verder,
groetjes, Elsa
Reputatie 2
Badge
Dat was ter info hé Jeroen, niet alleen voor u, maar ook voor anderen ook die eventueel interesse hebben, anders sla je het maar gewoon over,
ik lees ook niet alle artikels die in de kranten staan :-))
In ieder geval nog een prettige zondag verder van een (nog) tevreden P⌘ klant ;-)
gr,
Elsa


Aan deze boodschap heb ik niets aan, Geen valse beloftes, of wel komt die App of wel niet.
Reputatie 7
Badge +6
Ja, dat was dan wel omdat ze geen MP4 fimpjes konden/kunnen swipen. Hopelijk geldt het voor ontgoochelde WP-ers eveneens, want die wachten nu ook al maaaaaaanden op de hun beloofde app.
als je dan die swipe box hebt gekocht met de idee dat die ook op een Windows app kon werken, mag je die dan dan ook terugbrengen en krijg je je centen terug?

Naar het schijnt en wat ik al vernomen heb van sommigen, zou dit al gebeurd zijn zonder probleem, ook wat bv Forumlid Snor hier aangehaald heeft.
Reputatie 7
Badge +6
In de thread die 'Rayonmymind' startte over de mogelijkheden van de swipe box kondigde hij inderdaad aan dat er een Windows app ging komen in februari en inderdaad helaas nog niks te zien merken daarvan.:(
Wordt daar nog aan gewerkt of is dat idee in de prullenmand beland?
Mijn volgende vragen zijn dan: 1) als je naar een Proximus center gaat, gaan de verkopers (en het blijven verkopers, hé) dan af op wat er in de handleiding staat (waarin men nog vrolijk de Windows app in de store blijft vermelden) of op wat er op de site staat (nog niet voor Windows) ????????? Loop je nog het risico dat zij je een swipe box aanpraten, hoewel die niet zal werken op Windows Phone?
2) als je dan die swipe box hebt gekocht met de idee dat die ook op een Windows app kon werken, mag je die dan dan ook terugbrengen en krijg je je centen terug?
Ik ben zelf een Windows Phone fan en ik weet ook dat Microsoft serieus kan dwarsliggen wat apps betreft, maar geef toe dat hier toch elkaar tegensprekende informatie wordt verstrekt.:@
Wel grappig swipebox is begin 2015 uitgekomen, hebben toen ook paar keer belooft in 2015 dat het in orde komt met de volgende update.
Zijn nu 2016 en is nog altijd niet opgelost, droevig.
Dat was ter info hé Jeroen, niet alleen voor u, maar ook voor anderen ook die eventueel interesse hebben, anders sla je het maar gewoon over,
ik lees ook niet alle artikels die in de kranten staan :-))
In ieder geval nog een prettige zondag verder van een (nog) tevreden P⌘ klant ;-)
gr,
Elsa
Reputatie 2
Badge
Jeroen: er is een topic gestart over swipen en de swipe box en de WP app komt eraan in februari 2016.
Snor: misschien kan je daar ook nog eens melden welke videobestanden je niet kon swipen.


Het is al april en nog steeds geen app, voor Windows Phone. Hoe beschrijf je dat?
Reputatie 2
Badge
Aan deze antwoord ben ik niets mee.,
Bron -> mediastreamer-swipebox
-> http://www.aliexpress.com/store/product/The-new-Huawei-MediaQ-M330-Huawei-Huawei-box-very-clear-4K-Internet-TV-set-top-boxes/724276_32331838105.html
Het werkt in ieder geval spijtig genoeg niet , de Swipebox zal in feite een verbrand type zijn van de Huawei MediaQ M330 :-))
maar forumlid Snor ging ons verder informeren van zodra hij, meer nieuws had, die is er al een tijdje mee bezig en heeft dit laten uittesten in een Proximus center.
Reputatie 6
Badge +3
De Swipebox is in feite een rebrand van de Huawei MediaQ M330 . De soc die hier insteekt is een Hisilicon 3798M. Deze kan MPEG 4 (MP4 afspelen). Hier kan je de exacte specificaties terugvinden : http://marketing.glorystar.tv/temp/Hi3796MV100.pdf.
Ook hier wordt het probleem met MP4 aangehaald -> SB Mp4 bug
Reputatie 4
Badge +1
Omdat de problemen meermaals aan bod kwamen op het forum hierbij ook via deze topic de status:
Eergisteren heb ik de Swipebox opnieuw uitgetest in een lokale Proximus Shop.
Spijts beloftes voldoet de Swipebox ook na de recente upgrade (dixit shopmedewerker) nog steeds niet aan zijn MP4 specificaties.
Patrick zegt: Ook al duizend keer gezegd zoek één testpaneel niet bij PX maar bij mensen in het dagelijks leven die na hun werk thuiskomen en hun tv willen gebruiken

Die kunnen ook niet deelnemen aan deze testen die zijn veel slimmer die hebben al lang een abonnement bij TN genomen (LOL)
Veranderen naar TN daar hebben ze ook problemen en de prijs stijgt in Januari 2016.
Wat mij tegenhoud is dat je jammer genoeg en je email adres niet kan meenemen naar andere aanbieder zoals een telefoonnummer.

Heb gewoon hier ook woordje geplaats omdat ik die box geen vooruitgang vind en dat zoals gewoonte PX de hemel belooft en de software op de markt brengt die niet werkt.

Ook al duizend keer gezegd zoek één testpaneel niet bij PX maar bij mensen in het dagelijks leven die na hun werk thuiskomen en hun tv willen gebruiken. En wacht met de update tot de fouten er uit zijn, zelf als het paar maanden duurt.

Nu komen jullie over moeten nieuwe look uitbrengen voor 31/12 die niet werkt. Resultaat mensen eindigen 2015 in frustraties omdat jullie software niet werkt.
Was het niet veel beter geweest om nog maand te wachten en al de fouten er uit te doen met het testpaneel en dan mede te delen mensen op 01/16 hebben jullie de nieuwe look.
Ik heb hem dit ook al verschillende keren aangeraden, maar het zal ook niet goedkoper uitvallen denk ik, enfin dit is wel afhankelijk wat voor opties je allemaal wilt.
Reputatie 7
Badge +6
Patrick, als je zo gefrustreerd geraakt dat je er nog zieker van wordt, zou ik toch serieus overwegen om over te stappen naar een andere provider. Echt.
Laat je gezondheid er in elk geval niet nog meer onder lijden.
De grote vraag is of het daar dan zoveel beter zal zijn, natuurlijk.
Weet ik Elsa loop nu al maanden rond met frustraties omdat ik mijn kijkgedrag moet aanpassen door de blunders van PX.

En heb overal gebeld testaankoop, enz... Je loopt als kleine Belg gewoon tegen de muur krijg overal antwoord je heb gelijk en je win de zaak mocht je het voor de rechtbank brengen. Maar het zal je geld kosten en je zal jaren geduld moeten hebben voor de uitspraak. Ben blij als ik maandelijks 150 euro kan zetten op mijn spaarboek door al mijn medische kosten. En PX weet dat dat het hun klanten afschrikt om dit te doen zoals ik, kan het gewoon mij niet permitteren om het te doen :-((((((((
Ja Patrick dat je de ombudsman hiervan verwittigd dat is al één zaak, en best dat ze het weten misschien, maar ik weet niet of je het ook al op 't internet vastgesteld hebt dat dit voor velen niet echt veel aarde aan de dijk gebracht heeft, net het zelfde met testaankoop, maar dat je het meld kan zeker geen kwaad.
Heb je zelf al zeer goede ervaring hiermee, ik tot nu toe niet echt.
Met de app van Samsung kan ik via tablet gsm of pc foutloos werken swippen foto's films bekijken internet cromecast gebruiken en van dag 1 werkt het 100% .

Het zit gewoon bij PX veel te snel software op de markt willen brengen waarvan ze weten dat het vol met bugs zit, ze moeten leren geduld hebben en het eerst uittesten. En aan de snelheid dat PX werkt is het normaal dat ze een verouderd toestel op de markt brengen.

En mensen die het gekocht hebben spijtig iets gekocht die niet werkt. En gelijk hebben de mensen die hun toestel terugbrengen en hun geld terugvragen is misleidde reclame en raad hun aan om klacht in te dienen bij de ombudsman.
Voor wat ik nodig heb, heb ik al voldoende aan chrome cast, maar ja smaken en behoeften verschillen en het verwonderd je toch niet Patrick dat Px iets uitbrengt waar nog niet alles functioneel is en nog bugloos ook, ik zou na al die jaren ervaring veel maar verwonderd zijn als het andersom moest zijn, al jaren klagen de klanten op Proximus hun FTF pagina's dat ze als ^roefpersonen dienen, dus zoals altijd wachten en nog eens wachten tot de ontluisde software uitgebracht wordt .
Swipbox was al achterhaalt voor het uitkwam. Toestel op de markt brengen met stroomkabel en die niet alle formaten ondersteund en waarvan de app niet werkt en waarvan er veel goedkopere alternatieven bestaan.
Badge +1
Ja inderdaad dat is wel waar
Daarom dat ik zo benieuwd ben, inderdaad er zijn al verschillenden die mij gezegd hebben dat het niks opgeleverd heeft, maar je weet maar nooit hé dat ze een mens doen verschieten :-))

Reageer