Beantwoord

SwipeBox

• 13 december 2015
  • 36 reacties
  • 1292 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Drie maanden geleden heb ik een SwipeBox gekocht, helaas heb ik al die tijd NIET kunnen gebruiken; om dat er geen App is voor Windows Phone is de beste Smart Phone alle maal. Want in de handleiding staat er effectief dat ook Windows Phone App is. Bij deze zal ik deze boodschap ook doorgeven aan Test aankoop, om dit kafka gedoe te doen stoppen. Want dit is oneerlijk concurrentie.
icon

Beste antwoord door Bram 16 december 2015, 14:20

Hallo,

Voor alle duidelijkheid nog even meegeven dat de Swipebox app inderdaad enkel beschikbaar is op Android & iOS. Meer info hier: http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_swipebox_app/particulieren/support/televisie/swipebox/installatie/de-swipebox-app-downloaden-en-gebruiken.html

Mvg,
Bram
Bekijk origineel

36 reacties

Hebben ze bij Testaankoop al gereageerd op je klacht ?
Reputatie 7
Badge +1
Wist je dat dan niet op voorhand?
Er zijn er nochtans die naar de Px winkel terug gegaan zijn en hun geld teruggekregen hebben om die reden
Reputatie 3
Badge
Jeroen,
omdat, in tegenstelling met de Proximus specificaties, de Swipebox NIET compatibel is om "Video bestanden mp4, resolutie 1920x1080" te Swipen heb ik via de helpdesk 0800/22800 een storingsnummer gekregen waarmee ik het apparaatje, tegen integrale terugbetaling, kon terugbezorgen in de PX Shop van aankoop.
Ik heb geôpteerd voor terugbetaling wat ze ook meteen gedaan hebben.
Na enkele weken kreeg ik feedback dat de BUG tegen begin 2016 zou opgelost worden.
Aangezien de Swipebox ook in uw geval niet voldoet aan de specificaties hebt u sowieso ook recht op terugbetaling als u erom vraagt.
Reputatie 6
Badge +4
Hallo,

Voor alle duidelijkheid nog even meegeven dat de Swipebox app inderdaad enkel beschikbaar is op Android & iOS. Meer info hier: http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_swipebox_app/particulieren/support/televisie/swipebox/installatie/de-swipebox-app-downloaden-en-gebruiken.html

Mvg,
Bram
Reputatie 7
Badge +6
In de handleiding staat anders wel degelijk naast android en iOS ook : download from the Windows Store. Toch een ferme misser.
Snor , het is om die reden dat ik o.a. gemeld heb dat hij zijn geld moet proberen terug te krijgen want net zoals u zijn er nog anderen die dit gedaan hebben met succes terugbetaald gekregen hebben.
Tenslotte verliest topic starten er niets mee om naar een Proximus center te stappen en hij kan het swappen van zelf opgenomen filmpjes ook aanhalen als argument.

@jeroen , zie ook HIER
Reputatie 7
Badge +6
ik hoop maar dat ze niet moeilijk gaan doen, omdat hij 3 maanden gewacht heeft.
Reputatie 7
Badge +6
Jeroen: er is een topic gestart over swipen en de swipe box en de WP app komt eraan in februari 2016.
Snor: misschien kan je daar ook nog eens melden welke videobestanden je niet kon swipen.
staat hier : http://bgctv.skynetblogs.be/#swipebox
namelijk:
∇ Problemen met MP4 zullen opgelost worden met een software update
die beschikbaar zal zijn tegen het einde van 2015

En nu maar afwachten of het tegen kerstdag opgelost zal zijn ander kunnen we mss ene onder de kerstboom leggen 😉
Badge +1
Hebben ze bij Testaankoop al gereageerd op je klacht ?

Ik heb ook al een klacht bij test aankoop ingediend voor die v3 decoders maar die sturen je klacht gewoon door naar Proximus en die reageren daar niet op dus ik veronder stel dat ze op dit ook niet gaan antwoorden.
Daarom dat ik zo benieuwd ben, inderdaad er zijn al verschillenden die mij gezegd hebben dat het niks opgeleverd heeft, maar je weet maar nooit hé dat ze een mens doen verschieten :-))
Badge +1
Ja inderdaad dat is wel waar
Swipbox was al achterhaalt voor het uitkwam. Toestel op de markt brengen met stroomkabel en die niet alle formaten ondersteund en waarvan de app niet werkt en waarvan er veel goedkopere alternatieven bestaan.
Voor wat ik nodig heb, heb ik al voldoende aan chrome cast, maar ja smaken en behoeften verschillen en het verwonderd je toch niet Patrick dat Px iets uitbrengt waar nog niet alles functioneel is en nog bugloos ook, ik zou na al die jaren ervaring veel maar verwonderd zijn als het andersom moest zijn, al jaren klagen de klanten op Proximus hun FTF pagina's dat ze als ^roefpersonen dienen, dus zoals altijd wachten en nog eens wachten tot de ontluisde software uitgebracht wordt .
Met de app van Samsung kan ik via tablet gsm of pc foutloos werken swippen foto's films bekijken internet cromecast gebruiken en van dag 1 werkt het 100% .

Het zit gewoon bij PX veel te snel software op de markt willen brengen waarvan ze weten dat het vol met bugs zit, ze moeten leren geduld hebben en het eerst uittesten. En aan de snelheid dat PX werkt is het normaal dat ze een verouderd toestel op de markt brengen.

En mensen die het gekocht hebben spijtig iets gekocht die niet werkt. En gelijk hebben de mensen die hun toestel terugbrengen en hun geld terugvragen is misleidde reclame en raad hun aan om klacht in te dienen bij de ombudsman.
Ja Patrick dat je de ombudsman hiervan verwittigd dat is al één zaak, en best dat ze het weten misschien, maar ik weet niet of je het ook al op 't internet vastgesteld hebt dat dit voor velen niet echt veel aarde aan de dijk gebracht heeft, net het zelfde met testaankoop, maar dat je het meld kan zeker geen kwaad.
Heb je zelf al zeer goede ervaring hiermee, ik tot nu toe niet echt.
Weet ik Elsa loop nu al maanden rond met frustraties omdat ik mijn kijkgedrag moet aanpassen door de blunders van PX.

En heb overal gebeld testaankoop, enz... Je loopt als kleine Belg gewoon tegen de muur krijg overal antwoord je heb gelijk en je win de zaak mocht je het voor de rechtbank brengen. Maar het zal je geld kosten en je zal jaren geduld moeten hebben voor de uitspraak. Ben blij als ik maandelijks 150 euro kan zetten op mijn spaarboek door al mijn medische kosten. En PX weet dat dat het hun klanten afschrikt om dit te doen zoals ik, kan het gewoon mij niet permitteren om het te doen :-((((((((
Reputatie 7
Badge +6
Patrick, als je zo gefrustreerd geraakt dat je er nog zieker van wordt, zou ik toch serieus overwegen om over te stappen naar een andere provider. Echt.
Laat je gezondheid er in elk geval niet nog meer onder lijden.
De grote vraag is of het daar dan zoveel beter zal zijn, natuurlijk.
Ik heb hem dit ook al verschillende keren aangeraden, maar het zal ook niet goedkoper uitvallen denk ik, enfin dit is wel afhankelijk wat voor opties je allemaal wilt.
Veranderen naar TN daar hebben ze ook problemen en de prijs stijgt in Januari 2016.
Wat mij tegenhoud is dat je jammer genoeg en je email adres niet kan meenemen naar andere aanbieder zoals een telefoonnummer.

Heb gewoon hier ook woordje geplaats omdat ik die box geen vooruitgang vind en dat zoals gewoonte PX de hemel belooft en de software op de markt brengt die niet werkt.

Ook al duizend keer gezegd zoek één testpaneel niet bij PX maar bij mensen in het dagelijks leven die na hun werk thuiskomen en hun tv willen gebruiken. En wacht met de update tot de fouten er uit zijn, zelf als het paar maanden duurt.

Nu komen jullie over moeten nieuwe look uitbrengen voor 31/12 die niet werkt. Resultaat mensen eindigen 2015 in frustraties omdat jullie software niet werkt.
Was het niet veel beter geweest om nog maand te wachten en al de fouten er uit te doen met het testpaneel en dan mede te delen mensen op 01/16 hebben jullie de nieuwe look.
Patrick zegt: Ook al duizend keer gezegd zoek één testpaneel niet bij PX maar bij mensen in het dagelijks leven die na hun werk thuiskomen en hun tv willen gebruiken

Die kunnen ook niet deelnemen aan deze testen die zijn veel slimmer die hebben al lang een abonnement bij TN genomen (LOL)
Reputatie 3
Badge
Omdat de problemen meermaals aan bod kwamen op het forum hierbij ook via deze topic de status:
Eergisteren heb ik de Swipebox opnieuw uitgetest in een lokale Proximus Shop.
Spijts beloftes voldoet de Swipebox ook na de recente upgrade (dixit shopmedewerker) nog steeds niet aan zijn MP4 specificaties.
Ook hier wordt het probleem met MP4 aangehaald -> SB Mp4 bug
Reputatie 4
Badge +1
De Swipebox is in feite een rebrand van de Huawei MediaQ M330 . De soc die hier insteekt is een Hisilicon 3798M. Deze kan MPEG 4 (MP4 afspelen). Hier kan je de exacte specificaties terugvinden : http://marketing.glorystar.tv/temp/Hi3796MV100.pdf.

Reageer