Superhoge factuur....

  • 11 August 2011
  • 2 reacties
  • 1459 Bekeken

  • New user
  • 0 reacties
Hi iedereen,

Begin juli schaf ik mij mijn eerste Iphone aan en ga naar een winkel proximusdealer , waar ik vraag om mijn iphone in te stellen voor sms. De dealer vraagt mij of ik soms op internet wil ook. Ik zeg "ja" want ik wil in de mogelijkheid zijn om af en toe eens mijn mails te checken als ik geen PC meeheb. "Ik zal dat zo instellen , dat als je je mails kan ophalen" zegt de dealer. Hij vraagt ook mijn gegevens van mijn emailprovider en jawel, het werkt, mails komen binnen. Prima dus. Af en toe eens kijken naar mijn mails, af en toe eens een website kijken, deed ik vroeger ook zonder al te hoge rekeningen. Gedurende gans de maand juli niks gehoord of gezien , van proximus toch niet, en alles werkt prima. Tot ik op 1 augustus om 7h30 een sms krijg van "8169 Proximus info" met de melding dat mijn internet verbruik reeds 5h15 min bedraagt, en om te bellen naar 080022500 om een hoge factuur te vermijden. Ik proberen te bellen: "de wachttijd loopt hoog op ...er wordt aangeraden om later opnieuw te proberen...klik" Verscheidene malen gebeld, zonder binnen te geraken. Om 12h13 opnieuw een "8169 Proximus info sms" met de melding dat mijn internetverbruik nu reeds 10h55min bedraagt en om te bellen naar 6000 om een hoge factuur te vermijden. Blijkbaar iets niet juist, want ik had die ochtend geen enkele keer een website bezocht of mijn mails gechekt. Ik bellen dus en na enkele uren eindelijk iemand aan de lijn die me afsnauwt dat ik bij de Proximus-contactpersoon van mijn werkgever moet zijn voor informatie. Ik surfte niet , behalve occasioneel en dan nog meest via WIFI.....dacht ik. Na, samen met onze contactpersoon, wat zoeken op de Iphone gezien dat mobile data ingeschakeld stond, en dit afgezet. Blijkbaar moet dit niet aanstaan , verwarrend... "mobiel datanetwerk.....mobiele data??????"

Gisteren mijn factuur gekregen en ik verwachtte wel een groot bedrag 10h55 aan 5min= 70€ ongeveer. Groot mijn verwondering dat er een bedrag aangerekend was van 712€ DATA timebased . even gechekt op e-services en blijkbaar was de sms alleen maar voor augustus...dus heb ik daar straks weeral een 70€ aan mijn been.

Hoe moet een leek hier nu wijs uit geraken? Ik doe alles volgens proximus, blijkbaar heeft die man iets teveel aangezet (blijkbaar push), totaal geen verwittigingen tijdens de voorbije maand, en nu ineens wel? Wat is hier gaande ? Je moet al een expert zijn om door de bomen het bos te zien.

Graag wat hulp om hieruit te geraken

2 reacties

Badge
Beste

best neem je contact met klantendienst Proximus op nummer 6000 en neem optie "fakturatie" . Zie ook het 02 nummer op uw faktuur gaat vlotter en vraag om een herziening vermits instellingen door verkoper gebeurden

muisje
Beste,

ik zit met exact dezelfde probleem al een aantal weken, mijn facturen zijn tot wel 1300euro opgelopen, dit na het veranderen van abonnement met een nieuwe IPHONE ( verkoper zei dat de abbo veel goedkoper zou uitkomen dan ervoor, maar momenteel is mijn factuur verzevenvoudigd.... Zou u het ok vinden om hier iets te laten weten indien ze een oplossing geven? Ik ben er al zolang mee bezig en verondersteld dat het weer weken zal duren met hoop dat ik wel mijn geld terug kan zien..

Mvg!

Reageer