Hi,
Enkele suggesties:
- Om nu door of terug te spoelen heb je slechts de mogelijkheid tot 2x, 16x en 64x.
Graag had ik gezien dat er ook 4x, 8x en 32x erbijkomt, 2x is te traag en 16x is goed voor effen binnen je opnames, maar je zit dan ook rap over je doel heen.
- In vorige software versie kon je algemeen instellen hoeveel tijd voor en na een opname je wou (het aantal minuten dus), nu zie ik dat die optie verdwenen is en dat je enkel in tv gids voor het programma zelf kan instellen hoeveel tijd je voor en na programma extra wilt.
Graag had ik de optie graag terug gezien waar je zelf dit kan regelen voor ALLE programma's, zoals vroeger en niet enkel via tv gids voor 1 programma
Indien mensen nog suggesties hebben mogen ze dit natuurlijk altijd hier posten...
Bedankt!
Bladzijde 1 / 2
Dringend , een keuze mogelijkheid om de menu en programmagids en teletext te zetten op keuze van de klant op breedbeeld of 3/4 , dat zal al veel oplossen .
Want niet iedereen heeft een hd megagroot breedbeeld scherm , bij telenet kan je zelf kiezen wel een tv formaat je hebt en dat is toch het meest simpele.
Dan hebben ze tijd om meer aandacht te besteden aan de opname problemen.
Want niet iedereen heeft een hd megagroot breedbeeld scherm , bij telenet kan je zelf kiezen wel een tv formaat je hebt en dat is toch het meest simpele.
Dan hebben ze tijd om meer aandacht te besteden aan de opname problemen.
Graag gedaan en bedankt voor de suggesties !
Nu nog even "on" topic. Die technieker had gehoord dat ze volop aan die Charlesbugs aan het werken zijn. Het zal me benieuwen!
Nu nog even "on" topic. Die technieker had gehoord dat ze volop aan die Charlesbugs aan het werken zijn. Het zal me benieuwen!
Een foto zegt inderdaad veel meer dan duizend woorden ;-)
Ok, de DSL filter zit er wel degelijk tussen, want ik dacht al dat ik tilt sloeg !!
Bedankt voor de mooie foto
groetjes, Elsa
Ok, de DSL filter zit er wel degelijk tussen, want ik dacht al dat ik tilt sloeg !!
Bedankt voor de mooie foto
groetjes, Elsa
Het voornaamste is dat het werkt maar als je geen TF2007 meer hebt wil dit toch zeggen dat je telefoon gewooen parallel staat met je modem !
Als je veel goesting moest hebben trek eens je stekkertje uit die naar je Telefoontoestel loopt en hou eens je traingmarge in het oog .
Eerlijk gezegd ik begrijp het niet goed maar ja wie benne kikke hé ;-)
Als je veel goesting moest hebben trek eens je stekkertje uit die naar je Telefoontoestel loopt en hou eens je traingmarge in het oog .
Eerlijk gezegd ik begrijp het niet goed maar ja wie benne kikke hé ;-)
Neen er staat op adapter 5-6, en er zijn (waren) onderaan 2 telefoonaansluitingen voorzien. Ook geen last gehad met de TV tijdens het telefoneren. Ik blijf wél een redelijk hoge Ping-waarde houden van ca. 85 op speedtest. Down-en upstream zijn normaal (28,5/2,48). Downstream training margin terug gestegen naar 23dB (modemsite). De lijn blijft dus wél op 30/6 staan, wat toch het belangrijkste is, zeker voor TV.
Heb je dan geen telefoon die aangesloten is op je BGC lijn ?
Indien wel dan:
als de splitter weggenomen is zou het wel eens kunnen dat als telefoneert je tv signaal onderbreekt bvb !!!
en zelf op de kortste keren terug op repair zult terecht komen.
Je bedoelt toch de splitter TF2007 die ze weggenomen hebben veronderstel ik
groetjes
Indien wel dan:
als de splitter weggenomen is zou het wel eens kunnen dat als telefoneert je tv signaal onderbreekt bvb !!!
en zelf op de kortste keren terug op repair zult terecht komen.
Je bedoelt toch de splitter TF2007 die ze weggenomen hebben veronderstel ik
groetjes
Nog even corrigeren, hij heeft de telefoonsplitter er gewoon tussenuit gehaald en de telefoonkabelplug direct in de contactdoos gestoken (hoek linksboven). De modemstekker zit nu dus nog alleen in de contactdoos. Die telefoonsplitter was volgens hem niet nodig en was oorzaak van de storing. Nochtans staat die er al 3,5 jaar tussen, nog geplaatst door die mannen die de VDSL2 aansluiting toen op straat hebben gedaan (moesten daarvoor put graven in gelijkgrondse berm). Ik sta nu dus terug op 30/6Mbps. Enkel een nogal hoge ping (85 tot 95) op speedtest. Ook mijn downstream training margins ging van 28,6 naar 21,1dB, wat ik raar vind, maar het ligt nog binnen de norm en ik ondervind er geen nadeel van. De lijn staat nu al 3 uur op 30/6Mbps, dus het zal wel blijvend zijn hoop ik.
Persoonlijk denk ik dat het kwam door die werken op straat in de cabine. Misschien is mijn lijn daardoor gevoeliger geworden voor afwijkingen zoals die splitter ? Ik weet het net écht. Enfin, het werkt dus terug.
Persoonlijk denk ik dat het kwam door die werken op straat in de cabine. Misschien is mijn lijn daardoor gevoeliger geworden voor afwijkingen zoals die splitter ? Ik weet het net écht. Enfin, het werkt dus terug.
Rond 11.00 uur geweest (15 min op voorhand gebeld). Splitter vervangen en lijn gereset na wat problemen (man kreeg geen autoriteit om dit te doen). Daarna stond ik terug op 30Mbps...
ik zal maar aan de kram hangen zeker
Is dat om de technieker aan zijne colier omhoog te hangen als hij het niet in orde krijgt mss
Ik sta dus nog steeds op repair . Deze namiddag zouden er werken zijn in mijn buurt en dan zou het opgelost zijn. Niet dus. Vanavond nog eens teruggebeld, maar ze konden mijn lijn niet vanop afstand resetten. Er was/is een fout op de lijn. Ook met de 0800 22424 lukte het niet. Met 9/0,5Mbps is TV kijken in HD nog net mogelijk. Beter nog alles in nPVR programmeren (zelfs in HD), of naar de SD-versie kijken en in SD PVR opnemen. Dat lukt allemaal nog net. Er komt nu morgen een technieker (technicus?) langs tussen 08.00 en 17.00 uur ??? ik zal maar aan de kram hangen zeker ?
Heb modem al factory gereset, die komt bij mij dan altijd in "full routed", dus terug naar 'bridged" gezet. Nog eens een lijntest, decoder gereset, niks aan te doen, blijft op "repair" staan, 8,5/0,5Mbps op speedtest. Afwachten voor morgen dus....
Heb modem al factory gereset, die komt bij mij dan altijd in "full routed", dus terug naar 'bridged" gezet. Nog eens een lijntest, decoder gereset, niks aan te doen, blijft op "repair" staan, 8,5/0,5Mbps op speedtest. Afwachten voor morgen dus....
Ja, kijk ook wel uit naar de volgende update...
Hopelijk lezen ze ook het forum en nemen ze de belangrijkste zaken op erin en doen ze niet gewoon hun eigen ding, want wat is nu belangrijker dan een forum waar iedereen zijn goeie en minder goeie bevindingen en fouten en problemen kan neertypen.
Als mensen zien dat er effectief iets gedaan is aan de problemen die ze ondervinden, is dit niets anders dan goeie reclame voor het bedrijf.
Als ik nu merk dat er bugs eruit zijn gehaald die ik neergetypt heb, dan zal ik zeker Belgacom aanbevelen, maar als de fouten blijven bestaan, dan zal je toch wel eens beginnen na te denken wat je zou nemen als je een huis of zo koopt en waar beide (lees: Belgacom en Telenet) mogelijk zijn
Hopelijk lezen ze ook het forum en nemen ze de belangrijkste zaken op erin en doen ze niet gewoon hun eigen ding, want wat is nu belangrijker dan een forum waar iedereen zijn goeie en minder goeie bevindingen en fouten en problemen kan neertypen.
Als mensen zien dat er effectief iets gedaan is aan de problemen die ze ondervinden, is dit niets anders dan goeie reclame voor het bedrijf.
Als ik nu merk dat er bugs eruit zijn gehaald die ik neergetypt heb, dan zal ik zeker Belgacom aanbevelen, maar als de fouten blijven bestaan, dan zal je toch wel eens beginnen na te denken wat je zou nemen als je een huis of zo koopt en waar beide (lees: Belgacom en Telenet) mogelijk zijn
Vooral voor de update word gepusht dat ze die eerst testen zoals het moet , vroeger kon ik de menu lezen vanuit mijn zetel , nu moet ik eruit om de menu te zien , dit is onverantwoord , blijkbaar testen ze alles op een mega groot scherm of zitten ze er met hun neus tegen , als er nu zoveel ontevredenheid is waarom toch iedereen met die troep opzadelen , mijn startversie zonder charles was voor mij goed genoeg , ik kon kijken , opnemen , mijn teletext werkte en kon de programmagids lezen , nu kan ik nog kijken en hopelijk nemen ze mij dat niet af met een verdere update , want dan zal het kot te klein zijn .
wat ik ook een goed zou vinden, is vroeger stond het ook erbij is dat je zender kan selecteren en zo kan zien wat de volgende 14 dagen gepland staat op die bepaalde zender, nu moet ik, zoals velen zeggen, op die pijltjes duwen,
Inderdaad het is zo dat een mens op den duur alles op "Charles" wilt afreageren hé !-)
bij problemen denkt je er ook niet direct aan dat je eventueel op repair zou kunnen staan.
Hopelijk geraak je vlug van je repairprofiel terug af hé.
groetjes,
Elsa
bij problemen denkt je er ook niet direct aan dat je eventueel op repair zou kunnen staan.
Hopelijk geraak je vlug van je repairprofiel terug af hé.
groetjes,
Elsa
Elsa, dat van gisteren lag aan het feit dat ik op een "repair"-profiel stond. Deze voormiddag vastgesteld. Ik kon zelfs niet meer deftig zappen tussen HD-zenders. Eens een lijntest gedaan, maar ik bleef op 9/0,5Mbps staan. Met de helpdesk gebeld, en nu bleek dat er een probleem was met de lijn, hij kon ze ook niet resetten, en na wat navraag bleek, dat men er hier in de buurt aan het werken is, dus het zal wel niet alleen bij mij geweest zijn...binnen een uur zou het moeten opgelost zijn. Zal me benieuwen.
Die PVR-opnames waren dus niet gestart omdat ik geen 2 HD-streams meer kon krijgen (de nPVR-opnames hebben daar natuurlijk uit voor de hand liggende redenen geen probleem mee). Toen ik naar EénHD zapte, startte de opname wél, maar een half uur telaat, ik snap nu waarom. Kijken naar en opnemen van dezelfde zender neemt immers maar 6,5Mbps...had ik gisteravond niet door (hoe dom kan je zijn hé? we zijn hier bijna dagelijks over die problemen bezig...). Maar ja, ik had er toen toch niks kunnen aan doen hé. Ben nu benieuwd hoelang het gaat duren. Ze gingen mij nog terugbellen.
Die PVR-opnames waren dus niet gestart omdat ik geen 2 HD-streams meer kon krijgen (de nPVR-opnames hebben daar natuurlijk uit voor de hand liggende redenen geen probleem mee). Toen ik naar EénHD zapte, startte de opname wél, maar een half uur telaat, ik snap nu waarom. Kijken naar en opnemen van dezelfde zender neemt immers maar 6,5Mbps...had ik gisteravond niet door (hoe dom kan je zijn hé? we zijn hier bijna dagelijks over die problemen bezig...). Maar ja, ik had er toen toch niks kunnen aan doen hé. Ben nu benieuwd hoelang het gaat duren. Ze gingen mij nog terugbellen.
Sinjoor, ik begin mij stillekes aan af te vragen al al die problemen die je voor hebt met opnames,
iets te maken zouden kunnen hebben met het feit dat je serie opnames doet
want het is anders wel raar dat ik die problemen niet heb en
het enigste verschil is dat ik nooit serie opnames plan.
't is maar iets waar ik ineens op denk, of dit nu klopt of niet dat is wat anders !
groetjes,
Elsa
iets te maken zouden kunnen hebben met het feit dat je serie opnames doet
want het is anders wel raar dat ik die problemen niet heb en
het enigste verschil is dat ik nooit serie opnames plan.
't is maar iets waar ik ineens op denk, of dit nu klopt of niet dat is wat anders !
groetjes,
Elsa
Vanavond een raar fenomeen gehad. 3 PVR-opnames (waarvan één serieopname) waren ofwel niet opgenomen (stonden allemaal wél vermeld in de lijst met opgenomen programma's) of waren gestart midden in het programma of konden totaal niet gestart worden...3 nPVR-opnames waren normaal te bekijken....Nog nooit voorgehad ! 2 ervan konden we nog bekijken via de credits die ik nog heb staan van TV-Favorite ( oud pack), waarvoor dit dus nog erg nuttig blijkt te zijn ! Ik ga voor de zekerheid nog eens een FacR doen...dit wil je toch niet meemaken zeker ? Maar helaas, ook dat helpt geen zier! Als je ze probeert af te spelen, vlieg je eruit en krijg je een gestoord beeld in de achtergrond van de lijst van opgenomen programma's. Ook de foutmelding "geen beeld" heb ik gehad met de troostende woorden "Belgacom zal dit zo vlug mogelijk oplossen". Nou, gewoon even naar een andere zender zappen met de channeltoetsen loste dit al op...Benieuwd wat er morgen gaat gebeuren...
Geruchten doen de ronde en dat zal wel kloppen denk ik want ze moeten toch iets doen hé om de bugskes er uit te halen.
Ik ben ook benieuwd war voor bugs er zullen verdwenen zijn, maar we zien wel zei de blinde !
Ik ben ook benieuwd war voor bugs er zullen verdwenen zijn, maar we zien wel zei de blinde !
Is die dan al aangekondigd? Zal me idd. ook benieuwen !
Ik kreeg wél een mailbericht van hen dat TV-Overal vanaf 3 sept betalend wordt (4,95€) en gratis (what's in a name?) in het Maxipack.
Ik kreeg wél een mailbericht van hen dat TV-Overal vanaf 3 sept betalend wordt (4,95€) en gratis (what's in a name?) in het Maxipack.
OK, er zijn nog wat problemen op te lossen, maar totnogtoe heb ik er nog niet zoveel nadeel van ondervonden. Enkel het op afstand programmeren heb ik voorlopig laten vallen, omdat ik controle ervan wil hebben op mijn decoder, wat nog altijd niet het geval is. Wat series betreft komen allerhand nutteloze vermelding van reeds lang vervallen serieprogramma's in de lijst van op te nemen programma's te staan. Je kunt die best laten staan, want ze komen toch steeds terug boven water bij de volgende update van de TV-gids. Ook geen nPVR-opnames wissen zolang er een ander nog aan het opnemen is, want dan kan je een foutmelding krijgen. Voor de rest heb ik er geen last van.
De V4-decoder geeft nu ook info in de display over het programma dat je aan het afspelen bent (PVR en nPVR), wat ik wel een verbetering vind. Ook het spoelen van 2x 16x en 64x is verdedigbaar. die 2x vind ik zelfs een verbetering om het juiste punt te vinden (meestal bij terugspoelen als het doorspoelen iets te ver is gegaan).
Als ze dat probleem met de online-TV-gids en het op afstand programmeren oplossen (wat zo snel mogelijk moet gebeuren) zal het al veel beter zijn.
Méér info in de lijsten van geprogrammeerde en opgenomen programma's is zéker aangewezen. Het tussenscherm bij het programmeren met verwittiging dat het nPVR ging worden (30d) mag van mij gerust terugkomen en dus zeker het vermelden ervan in de lijst van geplande opnames.
De V4-decoder geeft nu ook info in de display over het programma dat je aan het afspelen bent (PVR en nPVR), wat ik wel een verbetering vind. Ook het spoelen van 2x 16x en 64x is verdedigbaar. die 2x vind ik zelfs een verbetering om het juiste punt te vinden (meestal bij terugspoelen als het doorspoelen iets te ver is gegaan).
Als ze dat probleem met de online-TV-gids en het op afstand programmeren oplossen (wat zo snel mogelijk moet gebeuren) zal het al veel beter zijn.
Méér info in de lijsten van geprogrammeerde en opgenomen programma's is zéker aangewezen. Het tussenscherm bij het programmeren met verwittiging dat het nPVR ging worden (30d) mag van mij gerust terugkomen en dus zeker het vermelden ervan in de lijst van geplande opnames.
- Via menu - tv gids kan je ook dagen zien dat je kan zien welke programma's er zijn, maar als de laatste neemt (nu 28 augustus), gaat ie naar 21 augustus en moet je manueel naar 28 augustus gaan met de pijltjes
- Als je doorspoelt met je afstandsbediening, reageert de play knop soms niet direct, zodat je mag terugspoelen naar het stuk da je wilt zien (andere knopen reageren wel redelijk adequaat)
- Als je doorspoelt met je afstandsbediening, reageert de play knop soms niet direct, zodat je mag terugspoelen naar het stuk da je wilt zien (andere knopen reageren wel redelijk adequaat)
Bladzijde 1 / 2
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.