Suggesties voor in volgende update

  • 1 August 2012
  • 37 reacties
  • 601 Bekeken

Hi,

Enkele suggesties:

- Om nu door of terug te spoelen heb je slechts de mogelijkheid tot 2x, 16x en 64x.

Graag had ik gezien dat er ook 4x, 8x en 32x erbijkomt, 2x is te traag en 16x is goed voor effen binnen je opnames, maar je zit dan ook rap over je doel heen.


- In vorige software versie kon je algemeen instellen hoeveel tijd voor en na een opname je wou (het aantal minuten dus), nu zie ik dat die optie verdwenen is en dat je enkel in tv gids voor het programma zelf kan instellen hoeveel tijd je voor en na programma extra wilt.

Graag had ik de optie graag terug gezien waar je zelf dit kan regelen voor ALLE programma's, zoals vroeger en niet enkel via tv gids voor 1 programma


Indien mensen nog suggesties hebben mogen ze dit natuurlijk altijd hier posten...

Bedankt!

37 reacties

Wou vandaag een film opnemen en had die al gisteren geprogrammeerd, zag mooi op de digicorder dat film klaar stond om op te nemen, lichtje op digicorder en ook cirkeltje bij de film zelf

Film is totaal niet opgenomen.

Dus gelieve hier ook eens naar te kijken, want er zitten toch fouten in die totaal niet zouden mogen
'k zou toch eens met de decoder een factoryreset doen, want je zal het anders nog voor hebben.

voor FacR surf naar : http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec

groetjes, Elsa

Links naar onderwerpen ivm "Suggesties":

■ https:///posts/084668d402

■ https:///posts/6c0083c977

Ja en als de opnames ook weer zichtbaar waren

ik heb alle afleveringen van columbo en als ik daar wil naar kijken druk ik
op

PVR + opgenomen + columbo en wat zie ik in plaats van de verschillende titels
zoals vroeger

columbo

columbo

columbo

columbo

columbo niet normaal tog !!!

en wat zegen zij beter leesbaar ik bezit een groot scherm en bij sommige
teksten

moet ik uit mijn zetel dat hat ik vroeger ook niet

ik denk dat dit programma in de kindertuin is gemaakt



misschien een gekke vraag, maar als je een factory reset doet van je decoder, zijn dan niet alle opnamen uit PVR gewist???
Reputatie 7
Badge +1
Neen, in principe niet. Ik heb er al tientallen gedaan, en heb slechts eenmaal PVR-opnamen verloren, maar dat was toen interface "Charles" opgestart is en er iets grondig fout liep in de lijst van opnames (een optie "alles wissen" heeft dat toen blijkbaar gegenereerd), en ik denk nieet dat het met de factory reset temaken had.
Ik vind trouwens die 2x 16x 64x best wel goed. Vroeger was het 8x 32x 64x geloof ik. 2x is goed om traag naar het juiste punt te gaan, vooral bij terugspoelen als je iets tever doorgespoeld hebt. 64x is goed om grotere afstanden te overbruggen, en 16x om de normale reclameblokken door te spoelen. 64x is daar iets te snel, want je bent er zo voorbij.
nee vroeger was het 8 16 32 64 en dat hadden zij ook beter gelaten

Ps beter alles gelaten zoals het was ik heb trouwens ook tv vlaanderen met iegen decoder en dat is wel beter

ik denk dat ik belgacom zal af zegen
Badge
Hier is het 2/6/24/64 maar als ik de laatste tijd al die mankementen lees daar.Zeg niet dat het bij telenet ook niet kan gebeuren,voorlopig nog niets voorgehad, en ben net verhuist en dit was binnen de drie dagen geregeld.Weet nu niet of het bij belgacom sneller kan.Spijtig dat ik geen smylie kan plaatsen.
Nog een bug in de software :

bij bekijken van een opname : afspelen stoppen; vevolgens zelfde opname terug <bekijken> en vervolgens <hervatten> (noemt nu <laatst afgespeeld>) : werkt dus niet naar behoren. Afspelen (her)start een heel stuk vroeger.
Heb al de laatste update geïnstalleerd.

Zat vroeger bij Telenet, maar op huidig adres geen kabel beschikbaar.

Alhoewel de Digicorders van Telenet ook mindere software had, zitten ze nu toch al goed (ouders hebben en blijven bij Telenet)
Badge
Ik weet niet zit nu toch ook terug een tijd bij telenet,en eerlijk gezegd ik betaal nu wel meer op de maand omdat ik praktisch alle zenders bezit maar hun decoders zijn stabiler nadat er een update is gedaan.Bij belgacom word er precies een update geplaatst vol met bugs in,en normaal kan dit toch niet de bedoeling zijn.Het is hier nu ook weer een tijdje dat er weer iets is gebeurd verleden week wel een update gehad maar dit was enkel technisch gezien dus niet voor ons bedoeld voor meer mogelijkheden misschijn vanaf 1 september niewe zenders maar dan hoor je het wel.Het enige nadeel aan die decoders van telenet is dat die maar gemiddels 3 jaar meegaan,het is natuurlijk geen probleem om deze te gaan om te ruilen om dat wij niet een omruil nr. nodig hebben zoals julie.
Ik heb voorstellen voor een volgende update:

Kunnen jullie de >> knop op de afstandsbediening niet programmeren, zodat we in de programmagids direct naar de laatste dag in de TV-gids kunnen gaan ? Nu moeten we voor elke dag op de > drukken en dat neemt tijd in beslag. Als je dagelijks je opnames wilt programmeren, is het het handigst als je direct naar de laatste dag in de TV-gids kunt gaan.

Wat ook terug zou moeten komen is de jaargang en afleveringsnummer van een serie. Vroeger zag je in de samenvatting de afleveringsnummer staan, nu niet meer. Dat zou handig zijn als dat terug kwam.

De rode knop die vroeger switchen van tv-gids naar zendergids en terug, toeliet, mis ik nog altijd heel erg. Kan die niet terug gezet worden (eventueel op een andere knop).

De samenvatting van een uitzending, zou volledig leesbaar moeten zijn van het moment dat je op de uitzending staat. Nu moet je heel wat knoppen gebruiken om die samenvatting volledig te kunnen lezen.

Kan de zendernaam ook in de planning gezet worden? Als nu een opname niet zal doorgaan, moet ik zoeken in welke zender dat was (er zijn meerdere zenders die dezelfde series uitzenden)
- Graag de mogelijkheid om ZELF naar software updates te zoeken (zoals bij Telenet).

Als je bijvoorbeeld met zo'n problemen zit en Belgacom rolt het automatisch uit per regio, dan kan een mens toch wel eens ongeduldig worden. Maar door zelf die update te kunnen binnentrekken, hoef je niet weken te wachten op die update, en om telkens een factory reset te doen om toch die update te krijgen vind ik beetje overkill

- Mogelijkheid om via de BACk toets op afstandsbediening te switchen tussen twee laatst gekozen zenders
- Via menu - tv gids kan je ook dagen zien dat je kan zien welke programma's er zijn, maar als de laatste neemt (nu 28 augustus), gaat ie naar 21 augustus en moet je manueel naar 28 augustus gaan met de pijltjes

- Als je doorspoelt met je afstandsbediening, reageert de play knop soms niet direct, zodat je mag terugspoelen naar het stuk da je wilt zien (andere knopen reageren wel redelijk adequaat)
Reputatie 7
Badge +1
OK, er zijn nog wat problemen op te lossen, maar totnogtoe heb ik er nog niet zoveel nadeel van ondervonden. Enkel het op afstand programmeren heb ik voorlopig laten vallen, omdat ik controle ervan wil hebben op mijn decoder, wat nog altijd niet het geval is. Wat series betreft komen allerhand nutteloze vermelding van reeds lang vervallen serieprogramma's in de lijst van op te nemen programma's te staan. Je kunt die best laten staan, want ze komen toch steeds terug boven water bij de volgende update van de TV-gids. Ook geen nPVR-opnames wissen zolang er een ander nog aan het opnemen is, want dan kan je een foutmelding krijgen. Voor de rest heb ik er geen last van.
De V4-decoder geeft nu ook info in de display over het programma dat je aan het afspelen bent (PVR en nPVR), wat ik wel een verbetering vind. Ook het spoelen van 2x 16x en 64x is verdedigbaar. die 2x vind ik zelfs een verbetering om het juiste punt te vinden (meestal bij terugspoelen als het doorspoelen iets te ver is gegaan).
Als ze dat probleem met de online-TV-gids en het op afstand programmeren oplossen (wat zo snel mogelijk moet gebeuren) zal het al veel beter zijn.
Méér info in de lijsten van geprogrammeerde en opgenomen programma's is zéker aangewezen. Het tussenscherm bij het programmeren met verwittiging dat het nPVR ging worden (30d) mag van mij gerust terugkomen en dus zeker het vermelden ervan in de lijst van geplande opnames.
'k ben benieuwd wat de update van september gaat brengen! (fingers crossed)

Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Is die dan al aangekondigd? Zal me idd. ook benieuwen !
Ik kreeg wél een mailbericht van hen dat TV-Overal vanaf 3 sept betalend wordt (4,95€) en gratis (what's in a name?) in het Maxipack.
Geruchten doen de ronde en dat zal wel kloppen denk ik want ze moeten toch iets doen hé om de bugskes er uit te halen.

Ik ben ook benieuwd war voor bugs er zullen verdwenen zijn, maar we zien wel zei de blinde !

Reputatie 7
Badge +1
Vanavond een raar fenomeen gehad. 3 PVR-opnames (waarvan één serieopname) waren ofwel niet opgenomen (stonden allemaal wél vermeld in de lijst met opgenomen programma's) of waren gestart midden in het programma of konden totaal niet gestart worden...3 nPVR-opnames waren normaal te bekijken....Nog nooit voorgehad ! 2 ervan konden we nog bekijken via de credits die ik nog heb staan van TV-Favorite ( oud pack), waarvoor dit dus nog erg nuttig blijkt te zijn ! Ik ga voor de zekerheid nog eens een FacR doen...dit wil je toch niet meemaken zeker ? Maar helaas, ook dat helpt geen zier! Als je ze probeert af te spelen, vlieg je eruit en krijg je een gestoord beeld in de achtergrond van de lijst van opgenomen programma's. Ook de foutmelding "geen beeld" heb ik gehad met de troostende woorden "Belgacom zal dit zo vlug mogelijk oplossen". Nou, gewoon even naar een andere zender zappen met de channeltoetsen loste dit al op...Benieuwd wat er morgen gaat gebeuren...
Sinjoor, ik begin mij stillekes aan af te vragen al al die problemen die je voor hebt met opnames,
iets te maken zouden kunnen hebben met het feit dat je serie opnames doet
want het is anders wel raar dat ik die problemen niet heb en
het enigste verschil is dat ik nooit serie opnames plan.

't is maar iets waar ik ineens op denk, of dit nu klopt of niet dat is wat anders !

groetjes,

Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Elsa, dat van gisteren lag aan het feit dat ik op een "repair"-profiel stond. Deze voormiddag vastgesteld. Ik kon zelfs niet meer deftig zappen tussen HD-zenders. Eens een lijntest gedaan, maar ik bleef op 9/0,5Mbps staan. Met de helpdesk gebeld, en nu bleek dat er een probleem was met de lijn, hij kon ze ook niet resetten, en na wat navraag bleek, dat men er hier in de buurt aan het werken is, dus het zal wel niet alleen bij mij geweest zijn...binnen een uur zou het moeten opgelost zijn. Zal me benieuwen.
Die PVR-opnames waren dus niet gestart omdat ik geen 2 HD-streams meer kon krijgen (de nPVR-opnames hebben daar natuurlijk uit voor de hand liggende redenen geen probleem mee). Toen ik naar EénHD zapte, startte de opname wél, maar een half uur telaat, ik snap nu waarom. Kijken naar en opnemen van dezelfde zender neemt immers maar 6,5Mbps...had ik gisteravond niet door (hoe dom kan je zijn hé? we zijn hier bijna dagelijks over die problemen bezig...). Maar ja, ik had er toen toch niks kunnen aan doen hé. Ben nu benieuwd hoelang het gaat duren. Ze gingen mij nog terugbellen.
Inderdaad het is zo dat een mens op den duur alles op "Charles" wilt afreageren hé !-)

bij problemen denkt je er ook niet direct aan dat je eventueel op repair zou kunnen staan.

Hopelijk geraak je vlug van je repairprofiel terug af hé.

groetjes,

Elsa

wat ik ook een goed zou vinden, is vroeger stond het ook erbij is dat je zender kan selecteren en zo kan zien wat de volgende 14 dagen gepland staat op die bepaalde zender, nu moet ik, zoals velen zeggen, op die pijltjes duwen,
Vooral voor de update word gepusht dat ze die eerst testen zoals het moet , vroeger kon ik de menu lezen vanuit mijn zetel , nu moet ik eruit om de menu te zien , dit is onverantwoord , blijkbaar testen ze alles op een mega groot scherm of zitten ze er met hun neus tegen , als er nu zoveel ontevredenheid is waarom toch iedereen met die troep opzadelen , mijn startversie zonder charles was voor mij goed genoeg , ik kon kijken , opnemen , mijn teletext werkte en kon de programmagids lezen , nu kan ik nog kijken en hopelijk nemen ze mij dat niet af met een verdere update , want dan zal het kot te klein zijn .
Ja, kijk ook wel uit naar de volgende update...

Hopelijk lezen ze ook het forum en nemen ze de belangrijkste zaken op erin en doen ze niet gewoon hun eigen ding, want wat is nu belangrijker dan een forum waar iedereen zijn goeie en minder goeie bevindingen en fouten en problemen kan neertypen.

Als mensen zien dat er effectief iets gedaan is aan de problemen die ze ondervinden, is dit niets anders dan goeie reclame voor het bedrijf.

Als ik nu merk dat er bugs eruit zijn gehaald die ik neergetypt heb, dan zal ik zeker Belgacom aanbevelen, maar als de fouten blijven bestaan, dan zal je toch wel eens beginnen na te denken wat je zou nemen als je een huis of zo koopt en waar beide (lees: Belgacom en Telenet) mogelijk zijn
Reputatie 7
Badge +1
Ik sta dus nog steeds op repair Wenkbrauw ophalen. Deze namiddag zouden er werken zijn in mijn buurt en dan zou het opgelost zijn. Niet dus. Vanavond nog eens teruggebeld, maar ze konden mijn lijn niet vanop afstand resetten. Er was/is een fout op de lijn. Ook met de 0800 22424 lukte het niet. Met 9/0,5Mbps is TV kijken in HD nog net mogelijk. Beter nog alles in nPVR programmeren (zelfs in HD), of naar de SD-versie kijken en in SD PVR opnemen. Dat lukt allemaal nog net. Er komt nu morgen een technieker (technicus?) langs tussen 08.00 en 17.00 uur ??? ik zal maar aan de kram hangen zeker ?
Heb modem al factory gereset, die komt bij mij dan altijd in "full routed", dus terug naar 'bridged" gezet. Nog eens een lijntest, decoder gereset, niks aan te doen, blijft op "repair" staan, 8,5/0,5Mbps op speedtest. Afwachten voor morgen dus....Wenkbrauw ophalen

Reageer