Beantwoord

Steeds weerkerend probleem met printen via WIFI

  • 11 February 2017
  • 3 reacties
  • 702 Bekeken

Ik heb een BBOX3 modem waarop ik al mij toestellen aansluit via WIFI ,
Ik kan via WIFI printen vanop een IMAC desktop all-in-one naar een EPSON Printer/Scanner XP-600 series.

Het gebeurt zeer regelmatig dat dit printen/scanner niet meer lukt.
Het af te printen document blijft in de printqueue hangen. Daar kan je zien dat er de printer in het netwerk niet meer gevonden wordt.
Als ik de scannerfunctie wil opstarten, krijg ik volgende foutboodschap op het scherm : "er is geen communicatie met de scanner. Controleer of de scanner aan staat en juist is geinstalleerd en of er geen verbindingsfouten worden gemeld. "

Dit probleem kan tijdelijk opgelost worden door de BB0X3 terug op te starten. Dan werkt alles terug normaal. Maar dit duurt slecht enkele dagen waarna zich dit probleem opnieuw voordoet..... herstarten van BBOX3........

Ik heb, denk ik al alles geprobeerd om dit structureel op te lossen maar voorlopig zonder succes.
>> Ik heb reeds met proximus support getelefoneerd maar die verwijzen me door naar EPSON.
>> Ik heb reeds contact opgenomen met EPSON waar ik het advies kreeg om de printer opnieuw te installeren. dit heb ik reeds meerdere gedaan maar dit lost het probleem niet op.
>> Ik heb de printer ook reeds een vast IP adres toegewezen op de BBOX3 en daarna de printer terug geinstalleerd op de desktop.

Volgens mij zit dit probleem aan de kant van de BBOX3 maar dit wordt niet erkend door Proximus.

Heeft iemand reeds een gelijkaardig probleem gehad en dit toch kunnen oplossen ?

Dank voor je reactie.
icon

Beste antwoord door Martin 11 February 2017, 18:03

Bekijk origineel

3 reacties

Mijn HP wifi printer werkt in ieder geval zonder problemen via wifi van de b-box3.
Ik had ook vroeger af en toe problemen maar vanzodra ik met een vast IP adres gewerkt heb voor de printer heb ik totaal geen problemen meer gehad.
Ben je ook zeker dat je printer wifi ontvangstniveau groot genoeg is en je wifi kanaal niet teveel gestoord wordt door naburige wifi signalen, mss eens je b-box3 veranderen van wifi kanaal.
> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_wifi/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/sneller-surfen-door-het-wifi-kanaal-te-wijzigen.html
> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/slechte-kwaliteit-van-het-wifi-netwerk-hoe-komt-dit.html
Martin,
dank voor je reactie.
De printer zowel als de desktop geven aan dat de WIFI ontvangst uitstekend is.

Ik heb dit WIFI kanaal op de BBOX3 aangepast.
Ben benieuwd of dit soelaas brengt.

Rgds, Manu
Hi Martin,

de connectie met de printer via WIFI blijft intact.
Ik moet mijn BBOX3 niet meer herstarten.
Blijkt dat jou tip ivm vaste kanaalkeuze heeft gewerkt.
Nogmaals hartelijk dank ;-)

Greetz, Manu

Reageer