Steeds ingeven van serienummer Bbox2 na update uitschakelbaar?

  • 18 July 2013
  • 0 reacties
  • 502 Bekeken


Ik kreeg net telefoon van iemand van Belgacom met de mededeling dat ik aanpassingen moest doorvoeren in de instellingen van mijn modem wegens een update die anders niet zou doorkomen en problemen zou kunnen geven...


Met enige achterdocht luisterde ik wat ik moest doen. Het bleek uiteindelijk gewoon om het inschakelen van WAN eth120 VoIP te gaan, iets wat standaard ingeschakeld staat, maar ik een hele tijd geleden had uitgeschakeld omdat we toch geen VoIP gebruiken, noch via Belgacom, noch via een andere provider.

Meer moest ik niet doen, dus ok, veilig...


Nu had ik de telefoon nog geen minuut neergelegd, of de modem was al aan het heropstarten.

Uit benieuwdheid wat er nu juist veranderd was, bezocht ik opnieuw 192.168.1.1 om tot de conclusie te komen dat ik het serienummer van de modem moest ingeven... Ok, de modem hangt wel tegen de muur met op maat gemaakte kabeltjes, maar met wat acrobatiek lukte het om de modem van de muur te halen en te kantelen om het serienummer af te lezen...


Tot mijn verbazing merk ik dat ik dit serienummer nu wel keer op keer moet invullen wanneer ik naar 192.168.1.1 surf, iets wat ik toch regelmatig doe om bij problemen uit te sluiten dat het aan de modem ligt...


Is er een manier om deze ongevraagde veiligheid uit te schakelen?

Mijn WiFi is beveiligd en ik woon niet direct in een buurt vol hackers, dus dat iedereen die op het netwerk raakt ook in de modem raakt, daar lig ik echt niet van wakker...




Verder vraag ik me af wat er op die ongevraagde veiligheid na nu eigenlijk zou moeten veranderd zijn?


Isabelle

0 reacties

Geen reactie

Reageer