Beantwoord

Softwareversie NTE_6.1.1.4.4 op V5 met harde schijf


Reputatie 7
Badge +6
We hebben hier net vastgesteld dat we nu op onze V5 met harde schijf de softwareversie NTE_6.1.1.4.4 hebben binnengekregen. Dat is dus niet de eind april aangekondigde update.
Wat is er veranderd in deze versie?
icon

Beste antwoord door Marleen 4 June 2016, 10:55

Bekijk origineel

66 reacties

Ik weet niet op wat je u baseert dat je denkt dat voor de V4 het anders zou zijn dan bij de V5 en dat het bij de v4 zou vervangen worden door PVR ?
In feite werd hier tot nu toe altijd beweerd dat voor de V5 wat in PVR opgenomen wordt ook automatisch in nPVR staat ook, ik kan het niet meer uittesten aangezien ik alleen over V5-compact beschik.
Reputatie 7
Badge +6
Moet je om dat te checken niet de harde schijf uit de V5 halen, Elsa?
Niet dat ik daar ga aan beginnen, want het is voor ons toch van weinig belang of iets 60 dagen of langer bewaard wordt, op harde schijf, of 'in de cloud', maar voor veel anderen dan natuurlijk weer wel. Het voornaamste voor ons is dat je meerdere programma's tegelijkertijd kan opnemen en dat gaat prima.
neen want dan zal er zeker niet meer in PVR kunnen opgenomen worden en enkel nog in PVR want je maakt er een V5-c van
Reputatie 7
Badge +6
Ah, omdat ik dacht dat hier ergens op het forum werd geopperd dat er in feite al niks meer op die harde schijf wordt opgenomen, hoewel het er nog op staat, maar dat alles toch al op de servers wordt opgenomen, dus dat je inderdaad die schijf er al even goed kan uitnemen. Dat vond ik toen raar, want het percentage vrije schijfruimte verandert toch nog.
Er staat toch nog altijd: Opnames:
Alle
Laatste kans
Korte termijn
Vaste schijf
Reputatie 1
Het enige dat ik voorlopig kan zeggen is dat bij de vorige versie wij die problemen van vastlopen en blokjesvorming niet meer hadden. Vroeger en nu dus weer wel. Hoe dat komt? Eigenlijk zijn we het beu ons dat af te vragen. Ongestoord TV kijken en wat kunnen opnemen, dat is alles wat we vragen. Nu, hopelijk stabiliseert het boeltje zich nog, als zoiets al mogelijk is.
PS: de verbindingsnelheid was de laatste dagen inderdaad wel lager dan normaal.

Gebruik je plc adapters voor je tv verbinding Marleen? Wij hadden dit probleem ook(blokjesvorming + traag switchen van zender) en probleem toevallig opgelost door plc uit stopcontact te verwijderen voor onweer. Teruggestoken en switchen van zenders ging veel vlugger. Ik heb de plc's sindsdien ook een paar keer gereset en terug verbinding met elkaar laten maken.
Reputatie 7
Badge +6
Bedankt voor de tip, Frederik_029, we werken idd met PLC's en dat synchroniseren ervan hebben we ook al een paar keer moeten doen. Nu was het echter niet nodig.
Alles is intussen in de plooi gevallen, en we zijn tevreden met de nieuwe softwareversie ( behalve met de TV Gids layout, maar dat is persoonlijk zeker).
Groetjes
Ligt inderdaad niet altijd aan je installatie thuis en kan het soms afhangen van de servers waarover je bedient wordt en dan zal het ook wel na een tijdje vanzelf in orde komen, al doe ik ook wel altijd een reset in dit geval al is het niet altijd nodig, maar ja een mens probeert maar in de hoop het zo in orde te krijgen!
Reputatie 1
net thuis van een weekendje zee, en update ook binnengekregen.
het enige dat ik kan vaststellen is idd dat de leesbaarheid van de tv gids stukken beter is!
Alle opnames zijn netjes opgenomen.
Alleen snap ik nog geen bal van wanneer het op de harde schijf staat of op de server gezet zal worden.... maar is van weinig belang.... als het maar opneemt 🙂
volgens wat hier al door de medewerkers uitgelegd werd zou het beide zijn in geval van een PVR opname dan zou die ook op de server opgenomen worden !
Als je bv eerst een opname doet op EEN en dan een overlappende opname op VTM bvb zou deze van VTM op de server moeten staan en deze van EEN op de harde schijf alsook op de server van Proximus (60 dagen) , dus als je dit wilt controleren dan moet je deze EEN opname kunnen bekijken op je mobiel toestel met de PX-TV app dan weet je al zeker dat deze op de server staat en als je dan na 60 dagen nog altijd deze opname op EEN kunt bekijken op je decoder, weet je dus dat deze theorie klopt en ook op de Harde schijf opgenomen werd.
Een probleem dat al langer gekend is (en waar deze update niets aan veranderd) is, dat wanneer je van de ene naar de andere zender zapt, er altijd enkele seconden vertraging zijn totdat beeld en geluid synchroon met elkaar lopen. Bij Telenet blijkt dit van de eerste seconde meteen in orde te zijn. Waar kan dit aan liggen? Is Proximus bij machte dit op te lossen?
blijkbaar niet want wed in het verleden (zie hier => http://bgctv.skynetblogs.be/#avsynchronisatie) al dikwijls gevraagd en 't is nog altijd zo, als is het wel veel verbeterd tov vroeger.
Reputatie 7
Badge +6
rcsa, het niet synchroon lopen van beeld en geluid de eerste seconden is niet echt een bug en zal ook niet meteen worden opgelost door een update. Dit is 'as design'. Om je met je digitale tv vlot te kunnen zappen is het noodzakelijk dat alle data meteen beschikbaar is. Er wordt bij het zappen op korte tijd enorm veel data gevraagd waardoor het onmogelijk is deze allemaal tegelijkertijd beschikbaar te stellen. Er wordt voorrang gegeven aan beeld waarna de audio een beetje achterkomt en dan wordt gesynchroniseerd. Dit is ook de reden dat je dit op HD meer hebt dan op SD. (meer bandbreedte) Men kan deze optie trouwens deactiveren met als resultaat dat je trager zapt, je beeld en geluid lopen dan wel vanaf het begin synchroon. Tip! Houd het bij het snel zappen. 🙂
rcsa, het niet synchroon lopen van beeld en geluid de eerste seconden is niet echt een bug en zal ook niet meteen worden opgelost door een update. Dit is 'as design'. Om je met je digitale tv vlot te kunnen zappen is het noodzakelijk dat alle data meteen beschikbaar is. Er wordt bij het zappen op korte tijd enorm veel data gevraagd waardoor het onmogelijk is deze allemaal tegelijkertijd beschikbaar te stellen. Er wordt voorrang gegeven aan beeld waarna de audio een beetje achterkomt en dan wordt gesynchroniseerd. Dit is ook de reden dat je dit op HD meer hebt dan op SD. (meer bandbreedte) Men kan deze optie trouwens deactiveren met als resultaat dat je trager zapt, je beeld en geluid lopen dan wel vanaf het begin synchroon. Tip! Houd het bij het snel zappen. :)

Bedankt voor de fijne, duidelijke uitleg 🙂
Even nog een bug melden met deze softwareversie: wanneer er programma's aan het opnemen zijn en ik wil manueel de opname stoppen is dit niet mogelijk (lees: reageert niet). Als de opname voltooid is, kan ik deze wel verwijderen.
is dat bij een v5 of bij een v5-mini want bij mijn v5 mini heb ik toch dit probleem niet, anders eens de decoder rebooten en zien of het dan wel lukt, is het enige wat zelf kunt proberen
is dat bij een v5 of bij een v5-mini want bij mijn v5 mini heb ik toch dit probleem niet, anders eens de decoder rebooten en zien of het dan wel lukt, is het enige wat zelf kunt proberen

Bij een v5. Reboot brengt geen soelaas.
Een andere bug is, wanneer je een opname verder wenst te bekijken op het punt waar je de vorige keer gestopt bent, je ineens heel wat verder bent dan waar je gestopt bent.
raar eigenlijk want op mijn v5-mini met NTE 6.1.14.1 software erop heb ik dit niet voor, zou dat dan toch typisch zijn voor de v5 of heb je andere NTE software versie mss?
Reputatie 7
Badge +6
Ik heb dat ook een paar keer voorgehad, dat ik een opname niet voortijdig kon stoppen. Uiteindelijk bleek dat dan toch gebeurd te zijn: dat zagen we toen we naar de opnamelijst gingen kijken (rode cirkeltje weg). De laatste tijd heb ik daar wel geen problemen meer mee.
raar eigenlijk want op mijn v5-mini met NTE 6.1.14.1 software erop heb ik dit niet voor, zou dat dan toch typisch zijn voor de v5 of heb je andere NTE software versie mss?

Versie NTE 6.1.14.1
't zal wel 6.1.14.4 die je hebt 😉
't zal wel 6.1.14.4 die je hebt ;)

Correct! 😃
Hallo,
Heb sinds kort ook nieuwe software op dec V5 HDD.
Onlangs waren sommige zenders verplaatst zonder enige aanleiding. Zo stond na één HD één SD en na VTM HD , VTM SD in de zenderlijst ook zo met VIER.
Ik had hiervoor geen speciale acties ondernomen.
In de zenderlijst onder instellingen waren een paar blanco plaatsen alhoewel daar wel degelijk zenders door mij ingesteld waren (je kan dit ook zien in de programmagids natuurlijk)
Een reboot leverde niets op. Enkel na factory reset(2 maal) terug alles kunnen herschikken.
Blijkbaar toch nog enkele bugs in deze software.
Vriendelijke groeten,

Artie
Inderdaad werd hier nog dor anderen gemeld ik persoonlijk heb dat nog gelukkig niet voorgehad.
sommigen krijgen het ook niet goed na een factory reset, maar mss hadden die ook een paar keer moeten proberen zoals u 😉
Reputatie 6
Badge +3
Hallo,
Heb sinds kort ook nieuwe software op dec V5 HDD.
Onlangs waren sommige zenders verplaatst zonder enige aanleiding. Zo stond na één HD één SD en na VTM HD , VTM SD in de zenderlijst ook zo met VIER.


Wat bedoel je met nieuwe software, van de oude gebruiks interface naar de nieuwe, of een kleine verandering met niet veel wijzigingen in wat je ziet?

Met andere woorden: voor het eerst de nieuwe interface, of gewoon een update? Dit trouwens gewoon uit curiositeit.
Is update naar 6.1.14.4.
Heb het ook pas gemerkt nadat ik Netflix zendernummer wou 'verhuizen' naar voor in de zenderlijst( ik hou graag de zenders die ik meest bekijk allemaal
samen)
Vriendelijke groeten,

Artie

Reageer