Beantwoord

Softwareversie NTE_6.1.1.4.4 op V5 met harde schijf


Reputatie 7
Badge +6
We hebben hier net vastgesteld dat we nu op onze V5 met harde schijf de softwareversie NTE_6.1.1.4.4 hebben binnengekregen. Dat is dus niet de eind april aangekondigde update.
Wat is er veranderd in deze versie?
icon

Beste antwoord door Marleen 4 June 2016, 10:55

Bekijk origineel

66 reacties

Dat is de update die ze nu naar iedereen aan het uitrollen zijn Regulus had die ook al trouwens (op zijn v5-compacts) , hopelijk lost die veel problemen op i.v.m. opnames zodat het rustig wordt op de ⌘-Twitter pagina ;)

Bugfixes die ze al gemeld hadden waren:
- leesbaarheid van de tv gids is verhoogd
- RF afstandsbedieing is verbeterd (dit voor V5-c)
- beheer en afspelen van de opnames
Reputatie 7
Badge +6
Wij hadden al weinig of geen problemen met de vorige versie. Afwachten met deze dus. :8
Inderdaad daar vrees ik ook voor want het ging nu goed met mijn v5-c, hopelijk zijn er problemen verdwenen en zijn er geen nieuwe bijgekomen !
Maar ja we mogen ook niet te negatief denken ook hé 😉
Zie mijn opmerking van 2 dagen geleden ... (.. versie is 6.1.14.4 😉 )
Reputatie 7
Badge +6
Regulus,
Hopelijk zijn er bij jou met die nieuwe software ondertussen al een aantal problemen opgelost. 🙂
Ik ga hier niet te hard roepen maar met onze "simpele" manier van werken (ttz opnemen, kijken, wissen) vanaf 2 TV's/decoders, heb ik (voorlopig?) nog geen "mysterieuze" problemen gezien ... alles werkt zo te zien bijzonder vlot ...

PS .. opgepast .. op de V5-c !
aha daarmee dat het hier zo kalm is ;)
De TV gids is groter en werkt vlotter volgens sommige ervaringsdeskundigen.
Reputatie 7
Badge +6
Ik weet niet wie die ervaringsdeskundigen zijn, maar die veranderingen in de TV Gids zijn volgens mij dan toch 'klein'. Misschien is er wat meer contrast en kan je het een ietsiepietsie beter lezen, maar ik vind het nog altijd een miskleun als TV Gids. Veel te kleine tekst, veel te druk en nog altijd traag. Volgens mijn man is er trouwens niks veranderd. Sorry.
Het belangrijkste is dat de dikwijls gemelde opnameproblemen verdwijnen, maar aangezien wij daar al geen problemen mee hadden, kunnen we alleen maar hopen dat het zo blijft en tot nu toe ziet dat er allemaal prima uit: gisteren 8 opnames min of meer tegelijkertijd en allemaal geslaagd . 🆒
Daar valt mee te leven. ;-)))
Ik weet niet wie die ervaringsdeskundigen zijn, maar die veranderingen in de TV Gids zijn dan toch maar 'klein'. misschien is er wat meer contrast en kan je het een ietsiepietsie beter lezen, maar ik vind het nog altijd een miskleun als TV Gids. Veel te klein, veel te druk en nog altijd traag. Volgens mijn man is er trouwens niks veranderd. Sorry.
toevallig gelezen van iemand op het ADSl forum , maar wat er van waar weet ik niet, het regeert hier toch naar mijn gevoel vlot, maar zoals je ziet zijn zo'n beoordelingen zeer relatief en moeilijk om er echt conclusies uit te trekken, wat voor de één vlot is zal bij de andere weer traag zijn, zolang ik maar geen problemen heb zoals nu ben ik tevreden, maar alles kan altijd beter 😉
OK, naar mijn mening is de layout van de TV-gids nog voor veel verbetering vatbaar maar aangezien ik de programmalijst meestal raadpleeg in een bekend vlaams weekblad heb ik daar niet al te veel last van 😉 .. vergissingen niet te na gesproken of course ..
Reputatie 7
Badge +6
Met die nieuwe software beginnen wij, die zelden nog problemen hadden, er helaas opnieuw te krijgen: geen problemen om op te nemen, maar al een paar dagen lang loopt een programma soms vast of krijgen we plots blokjesvorming, daarnet nog tijdens Thuis, gisteren tijdens For what it's worth, op de BBC, tijdens Dagelijkse kost daarvoor en nog een paar keer, waarvan we de details vergeten zijn. Rebooten helpt niet. Het is elke dag wel weer iets.
Geef ons de vorige versie maar terug. HET IS TOCH OM MOEDELOOS VAN TE WORDEN, DIE BUGS;
Edit; nu opnieuw blokjes tijdens Midsomer Murders.
GEEF ONS DE VORIGE VERSIE TERUG A.U.B.!!!!
Allee dat beloofd 'k sta niet te springen om de nieuwe binnen te krijgen aangezien het hier allemaal nog altijd probleemloos verloopt en ik zou het liefst zo houden !!
Hmmm .. blokjesvorming in het beeld .. ligt dat niet aan de verbindingssnelheid ? Ik had met de vorige software versie bij het aanzetten, op 1 TV heel kort de boodschap "kan niet verbinden met de server wenst u hulp" maar dat vloog er direct weer af. Ik dacht dat deze boodschap nu verdwenen was ... dus hier (voorlopig?) geen problemen .. we blijven het opvolgen natuurlijk 😃
onder ander , geen TCP enz....
Reputatie 7
Badge +6
Het enige dat ik voorlopig kan zeggen is dat bij de vorige versie wij die problemen van vastlopen en blokjesvorming niet meer hadden. Vroeger en nu dus weer wel. Hoe dat komt? Eigenlijk zijn we het beu ons dat af te vragen. Ongestoord TV kijken en wat kunnen opnemen, dat is alles wat we vragen. Nu, hopelijk stabiliseert het boeltje zich nog, als zoiets al mogelijk is.
PS: de verbindingsnelheid was de laatste dagen inderdaad wel lager dan normaal.
Wat bedoel je met verbindingssnelheid waarschijnlijk je internetsnelheid en veronderstel ik da je dat hebt vastgesteld met inladen van internetpagina's, zoals gisteren het geval was.
PS: die blokvorming heb ik vroeger ook nog gehad maar dan wel heel sporadisch en het vernoemen eigenlijk niet waard, zelf twee dagen geleden heel effen, maar zo'n dingen kunnen wel sporadisch eens voorvallen, als het maar niet te frequent en hinderlijk wordt.
Reputatie 7
Badge +6
We hadden het gisteren nog tijdens Criminal minds, dus de hele avond, dus dat is allesbehalve leuk TV kijken.
Ja voor de verbindingsnelheid: ging over internet.
Gisteren ook vastgesteld op internet maar er waren bij momenten problemen met hun DNS servers blijkbaar.

NB: Als het een troost kan zijn, net gehoord op het radio nieuws dat er ook problemen waren bij TN ;-)
De vraag is natuurlijk bij wie zijn er het meeste problemen !!!
Maar tot nu tor heb ik persoonlijk nog altijd geen klagen, wie weet bij nte...14.4 kan ik ook beginnen klagen 😉
Is eigenlijk wel vreemd ik heb maar heel zelden "blokjes" gehad sinds ik DTV heb ... en dan nog enkel maar fracties van seconden, zelfs niet met de bbox-2 en de Tilgin decoder .. nu ja .. als DNS uit de bocht gaat !
Reputatie 7
Badge +6
Vanavond is het iets beter (slechts 1 x tot nu toe), maar nu stonden er ineens opnieuw opnames in de lijst die we al hadden verwijderd. ???
'k hoor het al precies nog niet veel veranderd, amai dat beloofd weer niet veel goeds !!
Reputatie 7
Badge +6
Na een controle van de verbinding door een medewerker en een volledige reboot van modem en decoder zijn de blokjes en het bevroren beeld verdwenen. Hopelijk voor lange tijd. :-))) Ook geen verwijderde opnames meer die er terug bijkomen.
Hoera!
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb geen V5c maar een V4, dus kan ik het niet beoordelen; maar algemeen gezien is de leesbaarheid sterk afhankelijk van de schermgrootte in combinatie met de kijkafstand. En zeker is het waar, dat de TV-gids (en de planning-en opnamelijst) van Telenet veel contrastrijker en duidelijker is op eender welke afstand. Zelfs met de CI+-module, die ik nu eindelijk werkbaar heb gekregen (Telenet met een "kaartje", dus zonder digicorder) is de TV-eigen zender- en programmalijst (witte tekst op donkere achtergrond) duidelijker, zij het beperkter, want maar alleen voor vandaag en morgen en weinig uitleg over de progamma's. Persoonlijk vind ik de TV-gids van Proximus dan weer vlotter te bedienen dan die van Telenet: je kunt veel sneller met één dag verspringen, en je kunt bij Telenet niet met de + - zenderstoets(en) een volledig scherm vertikaal verspringen. Over de functionaliteit van de V5c kan ik amper meepraten, maar het interesseert me wél in die zin, dat hopelijk deze interface ooit (vanaf october??), in een verbeterde versie dan, ook op de V4 ingevoerd wordt. Voor zover ik kan volgen, is het uitzicht en de bediening sterk gelijkend op die van de Proximus TV app., die ik sowieso dagelijks gebruik om te programmeren, dus bedieningsproblemen zal ik er niet direct mee hebben.
Inderdaad dat wordt je allemaal heel vlot gewoon, net zoals de overstap windows 8 naar windows 10, ik merk het al niet meer dat ik in een ander interface werk.
Reputatie 7
Badge +1
Ik denk dat de nieuwe interface voor de V4 ook meer zal trekken op die van de V5 (met harde schijf), waar de optie "langer bewaren dan 60 dagen", wat in de "cloud" op 3 jaar en 50 uur beperkt is (corrigeer me als 't niet juist is), zal vervangen worden door PVR (op harde schijf en dus met de oude optie "indien schijf vol, of "nooit")...

Reageer