Hallo iedereen,
Tijdens de afgelopen 3 maanden hebben we onze decoders een update gegeven om de TV-ervaring te verbeteren, dit gebeurt vanop afstand.
Jammer genoeg hebben we niet bij alle decoders de nieuwe software versie kunnen opladen. Deze recente software versie is nodig om na 29/08/2016 nog Proximus TV te kunnen bekijken op uw decoder.
We proberen deze klanten te bereiken via SMS, telefoon en brief, maar we willen ook dit forum gebruiken om jullie te informeren mochten er zich problemen voordoen.
Hoe herken ik een oude software versie?
Decoders V5 en V5c
De versies NTE_6.1.14.4 en NTE-miniv5_6.1.14.4 zijn de recente versies. Je kunt dit nummer als volgt terug vinden:
• druk op MENU van de afstandsbediening
• druk op ▾ en scroll naar rechts ▸ tot je aan Instellingen komt + druk op dok]
• scroll naar beneden ▾ tot Systeem + druk op mok]
• scroll naar beneden ▾ tot Systeeminfo + druk op mok]
• vervolgens vind je de software-versie
Indien u deze interface nog niet hebt op uw v5 of v5c, dan beschikt u nog niet over de nieuwe versie.
Decoders V4 en V3
Voor de V3 is de nieuwe software versie “Sigma_3.21.0.24”,
Voor de V4 is de nieuwe versie "leon-batch2_15.21.0.30"
• druk op MENU van de afstandsbediening
• scroll rechts â–¸ tot aan ACCOUNT + druk op ¸ok]
• scroll rechts ▸ + scroll naar beneden ▾ tot Instellingen + druk eok]
• scroll rechts ▸ + scroll beneden ▾ (2x) tot Systeeminformatie + druk ok]
Wat moet ik doen om de nieuwe softwareversie te installeren?
Alle informatie over het installeren van nieuwe software op je decoder, vind je terug op onze support site: www.proximus.be/decoderresetten
Maar vooral:
Uiteraard blijven we steeds ter beschikking voor verdere/bijkomende informatie, hier of op het nr 0800/22800 🙂
Software update van onze Proximus TV decoders
Bladzijde 1 / 2
Dag Patoe, momenteel nog geen update in verband met nieuwe interface van Proximus TV op V4 decoders.
Met vriendelijke groeten,
AndyM
Met vriendelijke groeten,
AndyM
Vannacht een factory reset moeten doen omdat meerdere afleveringen van "buurtpolitie" op VTM, niet meer te bekijken waren. Ik kreeg telkens een zwart beeld. Dus heb ik nu ook de nieuwe software op de decoder V5 HD. Wat opvalt is dat:
- de opnamelijst van een serie verticaal staat ipv horizontaal
- het uur van de opname eindelijk ook in de opname staat. Dank u wel, ik was daar al langer vragende partij voor.
- de naam of nummer van elke aflevering nu ook zichtbaar is. Dat vergemakkelijkt het overzicht voor de klant. Super.:)
- In de planning: als je een aflevering in een serie wist, je niet meer helemaal naar voor vliegt, maar gewoon op die plaats blijft staan. 1000 keer bedankt, dat ergerde mij al lang.
- het geluidsniveau staat zo te horen ook wat hoger. Goed dus.
- de Back toets nog altijd werkt om die blauwe balk direct te verwijderen.
DIKKE PLUIM VOOR DEZE UPDATE engineers van Proximus.
- de opnamelijst van een serie verticaal staat ipv horizontaal
- het uur van de opname eindelijk ook in de opname staat. Dank u wel, ik was daar al langer vragende partij voor.
- de naam of nummer van elke aflevering nu ook zichtbaar is. Dat vergemakkelijkt het overzicht voor de klant. Super.:)
- In de planning: als je een aflevering in een serie wist, je niet meer helemaal naar voor vliegt, maar gewoon op die plaats blijft staan. 1000 keer bedankt, dat ergerde mij al lang.
- het geluidsniveau staat zo te horen ook wat hoger. Goed dus.
- de Back toets nog altijd werkt om die blauwe balk direct te verwijderen.
DIKKE PLUIM VOOR DEZE UPDATE engineers van Proximus.
Hey RedsFan,
Ik ga geregeld hier eens mijn licht opsteken, die softwareversies van verschillende decoders worden er wel goed opgevolgd.
Ik ga geregeld hier eens mijn licht opsteken, die softwareversies van verschillende decoders worden er wel goed opgevolgd.
Maar het was niet je TV op de v4 die aan het spelen was zeker :-))
Tijdens de afgelopen 3 maanden hebben we onze decoders een update gegeven om de TV-ervaring te verbeteren, dit gebeurt vanop afstand.
Jammer genoeg hebben we niet bij alle decoders de nieuwe software versie kunnen opladen. Deze recente software versie is nodig om na 29/08/2016 nog Proximus TV te kunnen bekijken op uw decoder.
We proberen deze klanten te bereiken via SMS, telefoon en brief, maar we willen ook dit forum gebruiken om jullie te informeren mochten er zich problemen voordoen.
Hoe herken ik een oude software versie?
Wat moet ik doen om de nieuwe softwareversie te installeren?
Alle informatie over het installeren van nieuwe software op je decoder, vind je terug op onze support site: www.proximus.be/decoderresetten
Uiteraard blijven we steeds ter beschikking voor verdere/bijkomende informatie, hier of op het nr 0800/22800 :)
Het was leuker geweest als er ook een korte samenvatting gepubliceerd werd over wat deze update inhield. Dat hebben we nu zelf moeten uitzoeken. Had ik geweten dat die zo goed meeviel, dan had ik hem al eerder erdoor geforceerd. Kan dat in de toekomst niet kort meegedeeld worden?
Toch nog een klein foutje gevonden. Bij het wissen van een hele serie afleveringen of een enkelvoudige opname uit de opnamelijst, verdwijnt die niet altijd. Meer niet dan wel. Als hij niet weg is, staat er nog 1 aflevering in geval van wissen hele serie en er staat dan alleen nog "kijken" of "verwijderen". Via de "Back" toets gaat hij wel weg. Toch wel wat vervelend.
Ja, Marleen, maar het lijkt precies of het wat duurt, eer het de opname weg wil gaan. Precies of hij is aan het nadenken ga ik nu weg of niet. :?
Dan heb je de nieuwe software binnen gekregen, RedsFan. Die geeft namelijk een sterker geluid.
Nog altijd geen NTE interface voor de V4? of is dit gebakken lucht? We wachten dar nu al méér dan een jaar op...De versie leon batch2_15.21.0.30 (01/07/16) werkt meestal wel goed, maar er verdwijnen toch regelmatig nog afleveringen van serieopnames uit de planning (vandaag weer 2); als je't niet dagelijks opvolgt, wordt het niet opgenomen. En vermits TVR maar 36 uur geldt, helpt dat niet als je met een serie een aantal afleveringen achterstaat...
Ik heb een V4 , en nog altijd niets na meer dan een jaar beloften
Zo juist een fafrieksherstel gedaan , back ok menu ,dit om de software te forceren.
Maar zonder resultaat
Ik denk dat we het mogen vergeten.Een nieuwe decoder ?
gtjes
patoe
Zo juist een fafrieksherstel gedaan , back ok menu ,dit om de software te forceren.
Maar zonder resultaat
Ik denk dat we het mogen vergeten.Een nieuwe decoder ?
gtjes
patoe
Yanick,
de NTE is al voor enkelen beschikbaar op de v4 als laatste testing. Zeer binnenkort zal dit verschijnen voor alle klanten.
MVG,
Wim
de NTE is al voor enkelen beschikbaar op de v4 als laatste testing. Zeer binnenkort zal dit verschijnen voor alle klanten.
MVG,
Wim
Wat sinjoor 76 schreef is juist en ih heb ook problemen met het opnemen van programmas, verdwijnen zo uit de reeks opgenomen programmas.Om ze terug te krijgen moet ik een reset doen.
Zonder nieuwe software gaat de combinatie tablet en tv niet.
Proximus is iets van plan,maar wat ?
Gtjes
patoe
Zonder nieuwe software gaat de combinatie tablet en tv niet.
Proximus is iets van plan,maar wat ?
Gtjes
patoe
Nenee kheb een v5 met hard-disk
Ik kreeg hierover een tijdje geleden volgende info
sinjoor76
11 dagen geleden
Bedankt voor de info. Is er al nieuws over de NTE-interface voor de V4?
Steven B
11 dagen geleden
Rond de zomer mag je hierover iets verwachten :)
sinjoor76
11 dagen geleden
Bedankt, ik laat me verrassen…
sinjoor76
11 dagen geleden
Bedankt voor de info. Is er al nieuws over de NTE-interface voor de V4?
Steven B
11 dagen geleden
Rond de zomer mag je hierover iets verwachten :)
sinjoor76
11 dagen geleden
Bedankt, ik laat me verrassen…
NTE voor de V4 was voor oktober dacht ik, maar zekerheid bestaat daarover vooralsnog niet.
Zo blijven we nog wel even bezig...
Het is dus zelfs best mogelijk dat het voor 2017 zal zijn.
Ik lig daar niet wakker van zolang dat mijn V4 decoder feilloos werkt is het voor mij in orde.
Ik lig daar niet wakker van zolang dat mijn V4 decoder feilloos werkt is het voor mij in orde.
Inderdaad: ook bij mij: als ik bv 'alle afleveringen' wis blijft er zogezegd altijd 1 staan met bij mij alleen de mogelijkheid : kijken.(?!) Dan moet je inderdaad op Back of opnieuw op PVR drukken en dan blijkt de opname toch wel degelijk weg.
Aan welke versie zitten we nu ? ( ik heb een V5 met harddisk)
ik ben niet zeker of ik al die update heb binnen gekregen
Oeps zie het nu : Nieuwe versie: NTE_6.12.1.56
Daarom dat het geluid nu luider is dan normaal 🙂
ik ben niet zeker of ik al die update heb binnen gekregen
Oeps zie het nu : Nieuwe versie: NTE_6.12.1.56
Daarom dat het geluid nu luider is dan normaal 🙂
Ja het is een enorm verschil, op sommige zenders moesten we ferme luid zetten maar nu mag de volume wat minder hoog 🙂
Ik wacht ook al een jaar op de nieuwe software voor mijn decoder.Mijn opvolgers hebben allang een nieuwe decoder.
Problemen:
Mijn tablet is niet compatibel met mijn tv ,nl de app mijn proximus tv
Mijn decoder gaat soms vanzelf uit - blauw lampje - dus onderbreking van het beeld,en knop weer induwen.
De software voor het opnemen loopt mank bij mij.
Gtjes
Patoe
Problemen:
Mijn tablet is niet compatibel met mijn tv ,nl de app mijn proximus tv
Mijn decoder gaat soms vanzelf uit - blauw lampje - dus onderbreking van het beeld,en knop weer induwen.
De software voor het opnemen loopt mank bij mij.
Gtjes
Patoe
Ondertussen zijn ze een nieuwe software NTE 3.2 aan het pushen op de v5 en v5 compact decoders
zie > hier
zie > hier
Inderdaad.... decoders V4 nog steeds geen nieuwe interface, ben het beu en bijgevolg switch ik naar Telenet. Meer dan 20 jaar klant Belgacom/Proximus. Amper inspanningen van PX voor vaste, goede klanten.
Still wait and see...
Deze week de update binnen gehad, s' morgens toen we opstonden was de TV al aan het spelen 🙂
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.