Gisteren, zondag rond 14u plots geen beeld meer. Na een tijd start een minutenlange software-update...je programma loopt verder zonder kijken. Waarom vraagt Belgacom om ook 's nacht in stand-by te blijven om software-updates uit te voeren zodat dat je niets moet missen? Elke energie-leverancier vraagt om alle electro-apparatuur volledig uit te zetten om geen onnodige energie te verbruiken!
Danny
Bladzijde 1 / 1
Verbruik in standby zou maar 9 watt/uur zijn, . Da's aan 9 uur nachttarief (ca. 0,15€ per Kw) 81 watt zo'n 0,01215€ per dag of 4,45€ per jaar....
TV-gids en softwareaanpassingen worden inderdaad 's nachts opgeladen. Maar wat let je om de decoder uit te trekken en als je thuiskomt terug in te steken en 15 minuten te laten opladen ? dan heb je die updates ook. Je moet alleen een kwartier (bij belangrijke updates kan het ook een half uur zijn) wachten voor je TV of Radio hebt. Ik zie je probleem niet écht...Dat je decoder spontaan tijdens het kijken een heropstart doet is echter niet normaal, tenzij Belgacom een softwareaanpassing uitvoert, maar dat doen ze dan toch zéker niet op zondagmiddag..Tenzij je verbinding met het netwerk uitvalt, en dat ligt dan meestal aan een opstart van de b-box. Heb dat echter nog maar éénmaal gehad, en dat lag aan fouten in de TVonPC software die de werking van de modem verstoorde. Maar de decoder moest ik toen wel zelf terug opstarten nà een complete reset van de modem.
Bij de nieuwe interface, die al een tijd aangekondigd wordt, zou de opstart trouwens maar 5 minuten meer duren.
TV-gids en softwareaanpassingen worden inderdaad 's nachts opgeladen. Maar wat let je om de decoder uit te trekken en als je thuiskomt terug in te steken en 15 minuten te laten opladen ? dan heb je die updates ook. Je moet alleen een kwartier (bij belangrijke updates kan het ook een half uur zijn) wachten voor je TV of Radio hebt. Ik zie je probleem niet écht...Dat je decoder spontaan tijdens het kijken een heropstart doet is echter niet normaal, tenzij Belgacom een softwareaanpassing uitvoert, maar dat doen ze dan toch zéker niet op zondagmiddag..Tenzij je verbinding met het netwerk uitvalt, en dat ligt dan meestal aan een opstart van de b-box. Heb dat echter nog maar éénmaal gehad, en dat lag aan fouten in de TVonPC software die de werking van de modem verstoorde. Maar de decoder moest ik toen wel zelf terug opstarten nà een complete reset van de modem.
Bij de nieuwe interface, die al een tijd aangekondigd wordt, zou de opstart trouwens maar 5 minuten meer duren.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.