Software-update ?

  • 13 October 2015
  • 54 reacties
  • 1182 Bekeken

Hallo ,


sinds eind juni , begin juli , heb ik bij de klantendienst een klacht lopen over een probleem met opnames , op de server , die enkel te bekijken zijn als ik de decoder even stroomloos zet , en daarna weer aanschakel .


Na veel over en weer getelefoneer , vooral over , gaf de klantendienst mij het advies met de klacht te leven tot ...... er een nieuwe software-update verspreidt zou worden .Dit zou midden oktober gebeuren .


Ik heb vandaag de systeeminstelling van de decoder nagekeken en kon volgende gegevens , die mij belangrijk leken ,noteren :


sw versie: gen 3000_15.2.2.4


hw versie iptv. cisco.isb8320E


s/n 166133409


Kan iemand uit bovenstaande gegevens destilleren of er op de decoder de nieuwste software staat ? M.a.w. is er al een nieuwe software-update al verspreid ?


Zou dit zo zijn , dan kan ik de klantendienst terug contacteren , anders moet ik nog wat wachten .


Alvast dank.



54 reacties

Jan,


U hebt een v4 decoder ( blauwe power knop links , display, dan 3 knoppen menu ok back )


Momenteel wordt het nieuwe tv platform enkel op v5 en v5 compact uitgerold.


V4 Decoders gaan deze ook krijgen maar gaan pas later gebeuren.
Dat is inderdaad alleen info of tips die daar staan die ik daar plaats en probeer up te daten wat prox of anderen gepost hebben en die tenslotte van mij alleen niet komen, want ik ben de uitvinder niet van dit alles als het nog niet moest weten :-))

En het staat iedereen vrij om die tips , raad enz... al dan niet op te volgen of uit te voeren op eigen risico zoals ze dat zeggen ;-)

Ik probeer daar wat alles bijeen te zetten in de mate van mijn mogelijkheden, want ik ben tenslotte ook maar een PX klant als u en vele anderen hier op het forum, uitgezonderd de enige officiële mensen van PX op het forum en dat zijn enkel de mensen achter de groep 'onze medewerkers'.

we doen gewoon verder en zien wel wanneer alles ooit eens zonder bugs of problemen zal draaien verrassing


mvg


Elsa
Alvast dank voor de verwijzing naar de manual voor de nieuwe interface die tesamen komt met de nieuwe versie van de decodersoftware .


Al de problemen die ik ondervond met de vorige softwareversie zijn van de baan .


Blijkbaar heb ik niet mainstream gehandeld met , via FR , een software upgrade te forceren . Waarom ?


Misschien , als ik gewacht had op een push van P , om de upgrade te plaatsen , ik de email van P had ontvangen met een verwijzing naar de manual en ik ook de nieuwe app ( P tv ) zou kunnen gebruiken .


Toen ik de uitleg


http://forum.proximus.be/posts/89a05c8081?page=15#Update-12-10-2015


las , heb ik direct de nieuwe app ( P TV ) op mijn andoidtablet gedownload en geïnstalleerd maar , spijtig genoeg werkt die app ( P TV ) niet op mijn tablet .


Ik heb ( P TV ) dan verwijderd en de oude app ( TV overal ) geïnstalleerd .


Nog even wachten dus .


Grt




Jan




Beste Alex,


als je het volgende zegt : Elsa, de opgegeven link is weinig nuttig.

Dan moet ik ten eerste nog weinig moeite doen om u verder nog uitleg te geven

en ten tweede concludeer ik dat blijkbaar de moeite niet doet om het goed te lezen, daar kan ik weinig aan doen

Betreffende link die ik opgegeven heb : ▬►hier◄▬

Daarom heb ik nu speciaal voor u deze twee pijlen er rond gezet ▬► en ◄▬ omdat je niet speciaal zou moeten naar Pearl gaan om een nieuwe bril .cool


Maar je mag op een forum je onverbloemde mening geven dat is nu eenmaal een typisch kenmerk van een forum zeker, of de PX medewerkers dit ook mogen doen , dat is wat anders (LOL)


mvg,


Elsa


Vanmorgen ontving ik een reklame e-mail van Proximus en die leide mij naar de pdf file waar ik om vroeg en waarop Elsa geen antwoord gaf.


Informatie over de nieuwe layout is te vinden op http://support.nl.proximus.be/euf/assets/pdf/tv-manual.pdf. (software NTE_6.1.9.86)
Reputatie 3
Badge +1
De teletekstproblemen op één Hd lijken te zijn opgelost. Hopelijk voor altijd. Nu nog alle andere bugs brutaal
@ Artie, dat zal waarschijnlijk nog niet direct afgeschaft worden ook, maar ik denk dat de software meer afgestemd geweest is op de v5mini en dat daarmee meer miserie komt op de v5 met nieuwe interface, dat is toch een veronderstelling van mij, want het zal toch stilletjes aan de bedoeling zijn van op termijn alleen nog met harddiskloze decoders te werken.

Ik heb ondertussen ook al van verschillenden vernomen die twee v3 decoders hadden via de gratis omruilactie, dat ze v5-mini's gekregen ipv v5.


zou dit ook geen teken aan de wand zijn, enfin wel allemaal nog gissingen!
Er is hier altijd sprake van conflicten dan moet dit toch alleen bij de V5 en niet bij de v5-compact zijn, want ik ben daar toch niet in geslaagd,


overlappen of niet overlappen speelt totaal geen rol, wat ik ook probeer. Testen met boeketten kan ik niet want ik heb er geen.


In ieder geval ik heb nog geen minuut spijt gehad dat ik de nieuwe interface zelf binnen getrokken heb met een FR.


Maar moest ik toch problemen tegenkomen met de v5mini dan zal ik ze melden.
@Elsa,


Je kan nog steeds kiezen in V5 met harde schijf hoelang je opnames bewaard (tot schijf vol is...).


Ik ervaar vertraagd beeld bij opstart (lag) . Alles gaat effe net iets trager maar herstelt zich na enkele seconden.


Ook problemen bij uitgesteld tv kijken (opname nog bezig). Je kan de opname daarna niet meer herstarten.


De tijdsteller van de opnames blijft eerste 10 minuten verborgen onder de 00:00 in linkerbenedenhoek van de tijdsbalk.


Nog wat werk aan de winkel dus.


Groetjes Artie



dat zou pas gebeuren in 2016, ik hoop dan dat tegen die tijd de meeste bugs eruit zijn.



Ik wist niet dat jij nog in Sint-Niklaas geloofde verrassing
Alex,


Ik denk dat 20 posten opzetten over het zelfde thema nog veel minder nuttig is, op andere forums waar serieus gemodereerd wordt zou je zelf dit niet moeten proberen, maar nogmaals ieder zijn mening, dan zal ik het maar niet bij de TS samenvatting zetten voor de medewerkers en ieder die het interessant vindt, geen probleem ieder zijn goesting, smaak en wensen ja
Badge
Maandag bij het eerste gebruik van de nieuwe interface, ook enkele problemen gekend. Maar nu, na een beetje oefening, ben ik zeer tevreden. Alles lukt zoals het hoort. Het probleem was bij mij, dat ik niet had gezien dat de Vlaamse HD zenders waren verplaatst van 30, 31, 32 enz. naar 1, 2, 3... En zo had ik ergens een overlapping van mijn programmatie.


Zoals reeds gezegd, ik vind het goed. Handig in gebruik, mooi overzicht van opnames, planning enz.


Elsa, de opgegeven link is weinig nuttig. Is het voor Proximus zo moeilijk om in een .pdf bestand de nieuwe software NTE_6.19.86 netjes toe te lichten. Nu moet ik allemaal maar zelf uitzoeken.


Wat wordt met de items bedoeld, bvb Mijn bibliotheek, en waar staat wat. Bij de eerste controle kwam ik een opnameconflikt tegen. Na wat zoeken kwam ik via Menu - Instellingen - Mijn voorkeur - Opname bij 'conflikt oplossen'. Laat een leek dat maar eens vinden. De instelling stond op <auto>. Waarom was er dan nog een conflikt melding?. Ik heb de stand <auto> opnieuw bevestigd en toen bleek het conflikt verdwenen te zijn. Netjes is wat anders


Inmiddels heb ik een klacht opgestuurd wegens softwarefouten bvb in de TV-Gids staat een programma aangegeven als geprogrammeerd met het cirkeltje erbij. Echter in de lijst 'gepland' is daarvan niets terug te vinden. Voor de opnames vanaf overmorgen ontbreken datum en opname tijdstip in de lijst 'gepland'. Om zeker te zijn dat dit niet een probleem was van verwerking op de server heb ik dat een uur later opnieuw gekontroleerd en de fouten waren nog steeds aanwezig.


Wat staat ons nu weer te wachten met die nieuwe software?.
Reputatie 6
Badge +2
Ik hoor het al, men moet dus niet haastig zijn om die nieuwe software te installeren op de V5 en V5 mini decoders, blijkbaar zijn er een aantal verslechteringen in plaats van verbeteringen.


In mijn geval is het een V4 decoder en het is maar best ook dat die nog niet uitgerust wordt met die nieuwe software, dat zou pas gebeuren in 2016, ik hoop dan dat tegen die tijd de meeste bugs eruit zijn.
Deze info en veel meer uitgebreid vind je hier => Proximus TV App & de Swipebox & Decoder software update


ook een samvenvatting in TS


Omdat een programma ook niet na een reset kon worden gestart werd een factory-reset uitgevoerd en kreeg ik onverwacht de nieuwe software (NTE_61986). De 'tijdige verwittiging' van Proximus heb ik tot op heden niet ontvangen.


Een .pdf bestand met uitleg over de opzet van de nieuwe software en de bediening heb ik nog niet gevonden.


Inplaats van de afstandsbedieningstoets PVR en de pijltjes moet men plots de toets Menu gebruiken. Sommige menu-pagina's verdwijnen al na ca. 10 sec. In de Menu homepagina staat 'televisie'. Voor die functie hadden we toch de toetsen 'digital tv' op de afstandsbediening.


Van de lijst geprogrammeerd en opgenomen programma's zijn maar 4 regels zichtbaar.


Voorheen kon men bij opgenomen programma's de samenvatting opvragen. Dit is verdwenen.


Als men in Menu met de pijltjes naar rechts gaat loopt men vast op 'shop' omdat shop automatisch aktiveert. Dan moet eerst het pijltje naar omlaag worden gebruikt om verder naar rechts te kunnen. Niet erg logisch.


De TV-gids is enorm traag geworden omdat allerlei toeters en bellen moeten worden geladen. Snel doorheen uitzendblokken scannen gaat niet meer. Ook hier is het aantal lijnen en vakken beperkt.


Oude fouten zijn nog aanwezig. Geprogrammeerde opnames worden niet altijd aangegeven in de TV gids met het cirkeltje.


Die domme tijdbalk in pause staat nog altijd over de ondertiteling en is nu nog wat breder geworden.


Ik kan u ook melden dat conflikt meldingen nog steeds voorkomen. Alleen weet ik niet welke programma's een conflikt geven want er staat maar 1 programma vermeld.


Besluit : de nieuwe software is een stap achteruit, veel show en weinig overzichtelijk en efficient.

Ik denk toch dat alles nu opgenomen wordt in nPVR,



Dat is nu juist de cruciale vraag is dit ook al zo voor de v5 zoals het nu al bij de v5-mini is !?
Badge
Gisteren ook de nieuwe update binnen gekregen op mijn V5. Het ziet er handig en mooi uit. Maar........gisterenavond had ik al een probleem. Ik kon geen enkel programma waar de opname nog bezig was, starten om te bekijken. Bij het verder gaan, zou de opname gewist worden. Dat is nu wel niet de bedoeling. Voor de update werkte alles zeer vlot. Vier, vijf opnames terzelfdertijd, en u kon kiezen welk programma u wilde bekijken. Ik denk toch dat alles nu opgenomen wordt in nPVR, en kunnen er dan ook geen conflicten zijn. Misschien doe ik iets mis bij het programmeren, kan ook. We zullen vanavond nog een test doen. En ook nog een beetje oefenen met de nieuwe handeling binnen de menu.
Tip: stel je vraag eens op http://userbase.be/forum" target="_blank ook want daar zitten er ook veel met ervaring
Met hard reset de update nu binnengekregen. Ik zie nu inderdaad een 5.1-spoor in Netflix, maar alles wordt nog weergegeven in stereo. Onder instellingen van de Proximusdecoder audio op dolby geplaatst, maar geen oplossing. Na HDMI nu ook eens audio via toslink (optisch) geschakeld, maar nog altijd geen resultaat.


Iemand enig idee ?
Er zijn er die melden dat het sinds de nieuwe software op de v5, dat er inderdaad via de netflix app, 5.1 geluid nu kan weergegeven worden.
Hier nog geen nieuwe decoder software, wel is de Netflix app reeds aangepast.


Daar echter nog altijd stereogeluid, men kan het nu enkel niet meer zien. Men toont nu niet meer dat dit om stereogeluid gaat.


Iemand een idee of Netflix in Dolby/5.1 werkt in combinatie met de nieuwe decoder software ?
Voilà we moeten niet altijd iets negatief melden, positief bestaat ook nog bij PX ja
Reputatie 7
Badge +1
Het geen je meldt over die lijst van opgenomen programma's zonder aangeven van geldigheidsduur is idd hoopgevend. Trouwens de zendernaam stond al lang nie meer in de lijst van de V4 met de laatste nieuwe interface; ook dat is dan positief.
Het is al enkele dagen trouwens zo en werd al aan PX gemeld, dus 't zal wel in orde komen zeker, allee hoop ik toch ;-)

Reageer