Software-update ?

  • 13 October 2015
  • 54 reacties
  • 1182 Bekeken

Hallo ,


sinds eind juni , begin juli , heb ik bij de klantendienst een klacht lopen over een probleem met opnames , op de server , die enkel te bekijken zijn als ik de decoder even stroomloos zet , en daarna weer aanschakel .


Na veel over en weer getelefoneer , vooral over , gaf de klantendienst mij het advies met de klacht te leven tot ...... er een nieuwe software-update verspreidt zou worden .Dit zou midden oktober gebeuren .


Ik heb vandaag de systeeminstelling van de decoder nagekeken en kon volgende gegevens , die mij belangrijk leken ,noteren :


sw versie: gen 3000_15.2.2.4


hw versie iptv. cisco.isb8320E


s/n 166133409


Kan iemand uit bovenstaande gegevens destilleren of er op de decoder de nieuwste software staat ? M.a.w. is er al een nieuwe software-update al verspreid ?


Zou dit zo zijn , dan kan ik de klantendienst terug contacteren , anders moet ik nog wat wachten .


Alvast dank.



54 reacties

ik denk dat het wel een stille voorbereiding is op onbeperkt want op mijn v5-mini zie het zendernummer + datum van opname staan in de opnamelijst dus blijkbaar wordt bij mij al geen 60 dagen meer bij vermeld!
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb op mijn beide decoders (V4 en v5) de nieuwste software nog niet binnengekregen. Ga ook geen factory reset doen maar gewoon afwachten. Maar ik heb net als Paul problemen met teletekst op één HD, en dit sinds een 3-tal dagen. Wij kijken geregeld naar bv dagelijkse kost, blokken, 7 uur journaal met teletekstondertiteling (888) en om de zoveel seconden verdwijnt de ondertiteling, of komt er een tekst zomaar tevoorschijn bovenop het televisiebeeld, of de gekleurde balkjes van teletekst zowel bovenaan of onderaan in beeld. Alles verdwijnt vanzelf maar dan begint het spelleke opnieuw. Héél vervelend...ik denk dus dat het niets te maken heeft met de nieuwe software maar ofwel ligt het aan Proximus of aan de VRT zelf, die aan het prutsen zijn (testen) met het teletekstpagina's. Het is lang geleden maar ook mijn V4 blokkeerde plots en kon niet meer van zender veranderd worden. Ook het nog regelmatig niet kunnen bekijken van npvr opnames komt nog voor. Ik moet dus zeker nog een 2 a 3 tal keer in de week de V4 rebooten. Als de npvr-opnames met de nieuwe software mank blijft lopen .... amaai, dan zal het pas leuk worden ontevreden
Volgens mij zal de Teletekst affaire op EEN niks tz maken hebben met nieuwe software,

kan je trouwens checken als je op Canvas TT probeert kan je zien of je daar de fout ook hebt indien het aan softw zou liegen.
Reputatie 3
Badge +1
Ja dat is zo Elsa, dat had ik inderdaad reeds getest, daarom dat ik vermeldde dat het enkel op één HD is.
Het is al enkele dagen trouwens zo en werd al aan PX gemeld, dus 't zal wel in orde komen zeker, allee hoop ik toch ;-)
Reputatie 7
Badge +1
Het geen je meldt over die lijst van opgenomen programma's zonder aangeven van geldigheidsduur is idd hoopgevend. Trouwens de zendernaam stond al lang nie meer in de lijst van de V4 met de laatste nieuwe interface; ook dat is dan positief.
Voilà we moeten niet altijd iets negatief melden, positief bestaat ook nog bij PX ja
Hier nog geen nieuwe decoder software, wel is de Netflix app reeds aangepast.


Daar echter nog altijd stereogeluid, men kan het nu enkel niet meer zien. Men toont nu niet meer dat dit om stereogeluid gaat.


Iemand een idee of Netflix in Dolby/5.1 werkt in combinatie met de nieuwe decoder software ?
Er zijn er die melden dat het sinds de nieuwe software op de v5, dat er inderdaad via de netflix app, 5.1 geluid nu kan weergegeven worden.
Met hard reset de update nu binnengekregen. Ik zie nu inderdaad een 5.1-spoor in Netflix, maar alles wordt nog weergegeven in stereo. Onder instellingen van de Proximusdecoder audio op dolby geplaatst, maar geen oplossing. Na HDMI nu ook eens audio via toslink (optisch) geschakeld, maar nog altijd geen resultaat.


Iemand enig idee ?
Tip: stel je vraag eens op http://userbase.be/forum" target="_blank ook want daar zitten er ook veel met ervaring
Badge
Gisteren ook de nieuwe update binnen gekregen op mijn V5. Het ziet er handig en mooi uit. Maar........gisterenavond had ik al een probleem. Ik kon geen enkel programma waar de opname nog bezig was, starten om te bekijken. Bij het verder gaan, zou de opname gewist worden. Dat is nu wel niet de bedoeling. Voor de update werkte alles zeer vlot. Vier, vijf opnames terzelfdertijd, en u kon kiezen welk programma u wilde bekijken. Ik denk toch dat alles nu opgenomen wordt in nPVR, en kunnen er dan ook geen conflicten zijn. Misschien doe ik iets mis bij het programmeren, kan ook. We zullen vanavond nog een test doen. En ook nog een beetje oefenen met de nieuwe handeling binnen de menu.

Ik denk toch dat alles nu opgenomen wordt in nPVR,



Dat is nu juist de cruciale vraag is dit ook al zo voor de v5 zoals het nu al bij de v5-mini is !?
Omdat een programma ook niet na een reset kon worden gestart werd een factory-reset uitgevoerd en kreeg ik onverwacht de nieuwe software (NTE_61986). De 'tijdige verwittiging' van Proximus heb ik tot op heden niet ontvangen.


Een .pdf bestand met uitleg over de opzet van de nieuwe software en de bediening heb ik nog niet gevonden.


Inplaats van de afstandsbedieningstoets PVR en de pijltjes moet men plots de toets Menu gebruiken. Sommige menu-pagina's verdwijnen al na ca. 10 sec. In de Menu homepagina staat 'televisie'. Voor die functie hadden we toch de toetsen 'digital tv' op de afstandsbediening.


Van de lijst geprogrammeerd en opgenomen programma's zijn maar 4 regels zichtbaar.


Voorheen kon men bij opgenomen programma's de samenvatting opvragen. Dit is verdwenen.


Als men in Menu met de pijltjes naar rechts gaat loopt men vast op 'shop' omdat shop automatisch aktiveert. Dan moet eerst het pijltje naar omlaag worden gebruikt om verder naar rechts te kunnen. Niet erg logisch.


De TV-gids is enorm traag geworden omdat allerlei toeters en bellen moeten worden geladen. Snel doorheen uitzendblokken scannen gaat niet meer. Ook hier is het aantal lijnen en vakken beperkt.


Oude fouten zijn nog aanwezig. Geprogrammeerde opnames worden niet altijd aangegeven in de TV gids met het cirkeltje.


Die domme tijdbalk in pause staat nog altijd over de ondertiteling en is nu nog wat breder geworden.


Ik kan u ook melden dat conflikt meldingen nog steeds voorkomen. Alleen weet ik niet welke programma's een conflikt geven want er staat maar 1 programma vermeld.


Besluit : de nieuwe software is een stap achteruit, veel show en weinig overzichtelijk en efficient.
Deze info en veel meer uitgebreid vind je hier => Proximus TV App & de Swipebox & Decoder software update


ook een samvenvatting in TS


Reputatie 6
Badge +2
Ik hoor het al, men moet dus niet haastig zijn om die nieuwe software te installeren op de V5 en V5 mini decoders, blijkbaar zijn er een aantal verslechteringen in plaats van verbeteringen.


In mijn geval is het een V4 decoder en het is maar best ook dat die nog niet uitgerust wordt met die nieuwe software, dat zou pas gebeuren in 2016, ik hoop dan dat tegen die tijd de meeste bugs eruit zijn.
Elsa, de opgegeven link is weinig nuttig. Is het voor Proximus zo moeilijk om in een .pdf bestand de nieuwe software NTE_6.19.86 netjes toe te lichten. Nu moet ik allemaal maar zelf uitzoeken.


Wat wordt met de items bedoeld, bvb Mijn bibliotheek, en waar staat wat. Bij de eerste controle kwam ik een opnameconflikt tegen. Na wat zoeken kwam ik via Menu - Instellingen - Mijn voorkeur - Opname bij 'conflikt oplossen'. Laat een leek dat maar eens vinden. De instelling stond op <auto>. Waarom was er dan nog een conflikt melding?. Ik heb de stand <auto> opnieuw bevestigd en toen bleek het conflikt verdwenen te zijn. Netjes is wat anders


Inmiddels heb ik een klacht opgestuurd wegens softwarefouten bvb in de TV-Gids staat een programma aangegeven als geprogrammeerd met het cirkeltje erbij. Echter in de lijst 'gepland' is daarvan niets terug te vinden. Voor de opnames vanaf overmorgen ontbreken datum en opname tijdstip in de lijst 'gepland'. Om zeker te zijn dat dit niet een probleem was van verwerking op de server heb ik dat een uur later opnieuw gekontroleerd en de fouten waren nog steeds aanwezig.


Wat staat ons nu weer te wachten met die nieuwe software?.
Badge
Maandag bij het eerste gebruik van de nieuwe interface, ook enkele problemen gekend. Maar nu, na een beetje oefening, ben ik zeer tevreden. Alles lukt zoals het hoort. Het probleem was bij mij, dat ik niet had gezien dat de Vlaamse HD zenders waren verplaatst van 30, 31, 32 enz. naar 1, 2, 3... En zo had ik ergens een overlapping van mijn programmatie.


Zoals reeds gezegd, ik vind het goed. Handig in gebruik, mooi overzicht van opnames, planning enz.


Alex,


Ik denk dat 20 posten opzetten over het zelfde thema nog veel minder nuttig is, op andere forums waar serieus gemodereerd wordt zou je zelf dit niet moeten proberen, maar nogmaals ieder zijn mening, dan zal ik het maar niet bij de TS samenvatting zetten voor de medewerkers en ieder die het interessant vindt, geen probleem ieder zijn goesting, smaak en wensen ja

dat zou pas gebeuren in 2016, ik hoop dan dat tegen die tijd de meeste bugs eruit zijn.



Ik wist niet dat jij nog in Sint-Niklaas geloofde verrassing
@Elsa,


Je kan nog steeds kiezen in V5 met harde schijf hoelang je opnames bewaard (tot schijf vol is...).


Ik ervaar vertraagd beeld bij opstart (lag) . Alles gaat effe net iets trager maar herstelt zich na enkele seconden.


Ook problemen bij uitgesteld tv kijken (opname nog bezig). Je kan de opname daarna niet meer herstarten.


De tijdsteller van de opnames blijft eerste 10 minuten verborgen onder de 00:00 in linkerbenedenhoek van de tijdsbalk.


Nog wat werk aan de winkel dus.


Groetjes Artie


Er is hier altijd sprake van conflicten dan moet dit toch alleen bij de V5 en niet bij de v5-compact zijn, want ik ben daar toch niet in geslaagd,


overlappen of niet overlappen speelt totaal geen rol, wat ik ook probeer. Testen met boeketten kan ik niet want ik heb er geen.


In ieder geval ik heb nog geen minuut spijt gehad dat ik de nieuwe interface zelf binnen getrokken heb met een FR.


Maar moest ik toch problemen tegenkomen met de v5mini dan zal ik ze melden.
@ Artie, dat zal waarschijnlijk nog niet direct afgeschaft worden ook, maar ik denk dat de software meer afgestemd geweest is op de v5mini en dat daarmee meer miserie komt op de v5 met nieuwe interface, dat is toch een veronderstelling van mij, want het zal toch stilletjes aan de bedoeling zijn van op termijn alleen nog met harddiskloze decoders te werken.

Ik heb ondertussen ook al van verschillenden vernomen die twee v3 decoders hadden via de gratis omruilactie, dat ze v5-mini's gekregen ipv v5.


zou dit ook geen teken aan de wand zijn, enfin wel allemaal nog gissingen!
Reputatie 3
Badge +1
De teletekstproblemen op één Hd lijken te zijn opgelost. Hopelijk voor altijd. Nu nog alle andere bugs brutaal
Vanmorgen ontving ik een reklame e-mail van Proximus en die leide mij naar de pdf file waar ik om vroeg en waarop Elsa geen antwoord gaf.


Informatie over de nieuwe layout is te vinden op http://support.nl.proximus.be/euf/assets/pdf/tv-manual.pdf. (software NTE_6.1.9.86)

Reageer