software fouten in update

  • 5 April 2011
  • 23 reacties
  • 2215 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Ik stel vast dat sinds de nieuwe update de schermen nogal eens de mist ingaan. Volgende zaken heb ik regelmatig aan de hand:

als ik door de schermen van mijn opnames blader met channel + of -, dan krijg ik regelmatig een zwart scherm. Het enige wat ik dan nog kan doen is opnieuw op de knop PVR drukken. In de planning staat een opname regelmatig dubbel tot zelfs 5x dezelfde planning. Als ik er ééntje van wis, zijn ze allemaal gewist en kan ik weer opnieuw in TV-gids of via "zoeken" en "op titel" de opname gaan plannen. Ik heb de decoder SA al uitgetrokken, maar dat helpt maar voor een paar uren.

In de oude versie, kon je een geplande opname wissen als die de oorzaak was van een opname in nPVR (die ik zoveel mogelijk probeer te vermijden). Zodra die opname gewist was, sprong de opname in nPVR naar PVR. Nu is dat nog maar 1 keer gebeurd, alle andere keren (en dat zijn er veel) moest ik ook de nPVR planning wissen en opnieuw gaan opnemen, om hem in PVR te kunnen opnemen.

Ik heb soms programma's in mijn planning staan die zowel in nPVR als in PVR zullen worden opgenomen. Als ik dan de "30 dagen" wis, is de PVR opname soms (niet altijd) ook gewist. Raar maar waar. Ik kan blijkbaar toveren, vermits ik een programma zowel in PVR als in nPVR kan plannen.

Als ik in de TV-gids blader op één zender, dan springt hij regelmatig over programma's heen. Dat is niet handig, want nu moet ik zowel bovenaan naar de naam van het programma kijken, als in het oog houden dat hij geen programma's overspringt. Toen de rode knop nog bestond (zalig, die tijd) had ik een veel beter overzicht over wat er zou worden uitgezonden en ging het programmeren véééél sneller.

Het excuus dat Belgacom geeft om die rode knop niet meer te gebruiken: "er waren gebruikers die in de war waren als ze per ongeluk op die rode knop drukten", is geen excuus, want het stond toch in het groot onderaan links op je scherm dat je naar zenderlijst of tv-gids kon gaan door de rode knop te drukken. Voor die paar mensen die hun scherm niet lezen, moeten al die andere gebruikers nu in de kou blijven staan. Ik vind dit maar niks.

Ik verspil nu veel meer tijd aan het programmeren, omdat ik met alle mogelijke truken moet gaan werken en herbeginnen om te verkrijgen wat ik wil. Ik weet dat ik veel opneem, maar ik kan er toch ook niets aan doen dat die uitzendingen op die momenten worden uitgezonden dat ik geen TV kan kijken. Dus neem ik alles maar op, wat ik echt wil zien.


23 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Ja Elma, er zijn duidelijk problemen met het programmeren, en die hebben ook invloed op de oude interface. Ik heb die nog en bij mij gebeurt het ook regelmatig dat er iets dubbel staat of met een kruis achter. Soms als je er een wist is de andere ook weg, soms ook niet. Ik heb hier al ergens beschreven dat de fouten er in sluipen tijdens de nachtelijke update van de TV-gids (decoder in standby), want 's avonds staat nog alles juist.. ..bij mensen die de decoder zonder stroom zetten zal dat bij het heropstarten gebeuren.

En je hebt volledig gelijk over die rode knop in de TV-gids. Je kon Met de channel + en - snel scrollen en met de cursor naar links of rechts naar een andere zender gaan; hetzelfde geldt voor de groene knop bij de planning;
Absoluut juist wat hier beschreven wordt. Bovendien stel ik vast dat bij het bekijken van een opname de functie " hervatten" niet werkt. de opname begint altijd van opnieuw van voor af aan .Verder laat ook de leesbaarheid van de doorzichtige schermen te wensen over. Nog enkele voorbeelden :

Bij het plannen van series worden nu ook automatisch de herhalingen opgenomen. Als een bepaalde titel wordt uigezonden om 18 uur en dezelfde titel wordt heruitgezonden om pakweg 23 uur dan wordt deze opnieuw opgenomen.

Bij het wissen van een opname moet je goed kijken want de kleur van de selectie verdwijnt en de titel van het te verwijderen programma wordt niet meer getoond bij de bevestiging. Nog iets bizar: Op de decoder krijg ik voor de zender VRT als aanduiding kanaal 30 terwijl ik op het scherm als aanduiding kanaal 32 krijg. Ook andere kanalen verschillen.

De vorige interface was duidelijker , eenvoudiger en had geen kuren. Ik krijg de indruk dat dit product niet getest werd.
Reputatie 7
Badge +3
Luc, dat je niet kan hervatten, is alleen als je een opname in nPVR (30 dagen) hebt. Ik heb wel vastgesteld dat, als je tijdens het bekijken van een opname drukt op de stopknop (wit of zwart vierkantje, naargelang welk soort afstandbediener je hebt) en dan je programma terug wilt bekijken, je niet kan hervatten, want de uitzending staat terug in het begin. Handig als je van voor af aan wilt herbekijken, maar verwarrend voor wie dat niet weet.
Badge
Volgens mij ga je die fouten in die opnamens de komende maanden nog altijd hebben.Hoe langer deze software bestaat hoe minder fouten er inzullen zitten.Ik heb er voorlopig nog maar één gehad dit is vooral omdat ik nooit serie opnames gebruik.Mij is ook al opgevallen dat die schermresulutie aangepast is tegenover het begin van de interface dus zo zal er nog veel veranderen tegen eind mei.En hopelijk nog later.
Beste Elma,

Geweldig geschreven, het ontroert me om zo'n mooie opsomming te kunnen lezen. Klare taal !

Het inspireert me om ook eens m'n hart te luchten, ik werk nog steeds met de vorige GUI.

En het is tegenwoordig HUILEN met DE PET OP , een opgenomen programma bekijken of het nu Lokaal of 30 dagen is,

Regelmatig kan je vooruit spoelen maar meestal maar met x4 (suppppper traaaag) tot 1/4de voorbij is dan kan je versnellen maar dan gebeurt het dat hij gewoon terugspringt naar voor - en je opnieuw kan beginnen. Soms heel af en toe kan je wel alles vooruitspoelen zoals normaal.

Regelmatig geeft hij een melding 'opname bezig ....' , wanneer je je opgenomen programma wilt bekijken , terwijl er niets is geprogrammeert is of bezig is , als je dan 3 keer opnieuw probeert lukt het soms (45%) toch nog welk om the te kunnen zien.

Lukt het dan niet en we gaan naar de 2de decoder dan lukt het soms toch nog maar meestal ook niet !

Het is echt BAGGER, en ik ben blij dat ik er niets voor betaal want ik had het in de winkel naar hun kop gesmeten ! B R O L

D IKKE BROL ! Dank u nogmaals vaderke staat om digitaal zo de mensen op te dringen ! Dank uwel om dan nu of tijdens de volgende ambstermijn de belasting toch terug te laten stuigen naar 21% .

Voor je het vraagt - JA het heeft allemaal een aantal maanden gewerkt , voor die NPVR /PVR Rommel begon.

Ik heb 2 decoders , 1 V3 en 1 ouder examplaar, M'n kabelsnelheid is vdsl en ik kan alles , allee zou toch moeten kunnen.

Nog maals de SHI.T begon allemaal met diene NPVR en PVR en het is niet opgehouden en het word NIET BETER !

Excusens zoals ja maar het is nen bug , kan zijn maar LOS DIE DAN OP SNEL EN GRONDIG ipv steeds te vertellen w

ord wel/ooit/eventueel/mischien/weldra/niet morgen/ in de toekomst/met de volgende patch/met nieuw model / met EVA's nieuwe BH opgelos. Dat ding staat dag en nacht energie te zuigen om te kunnen up te daten, waarom doe je het dan niet ?

Als ik de kennis zou hebben zou ik gewoon een Internet TV server willen installeren.

Maar het is zo godverdomme frustrerend En te weten BELGACOM is de oorzaak , niet het weer, niet de bekabeling, niet de stomme CMR, niet de hardware die bij mij thuis staat, niet diene bbox , maar JULLIE GEPRUTS, STELLEKES INCOMPETENTE AMATEURS dat jullie zijn !!

Ik weet ooit zal het wel beter zijn, vermoedelijk als er al geen haar meer op mijne bol staat en we allemaal chinees klappen.

Mischien moet ik een dedicated kabel naar Nederland laten trekken , daar kan je nog wel kijken via den stomme kabel zoals vroeger !

Toen het wel goed was !
Ow ik was nog vergeten te zeggen als je midden in een opname stopt en volgende dag wilt hervatten

sta je weer netjes aan het begin en kan je weer lekker beginnen knoeien, bidden, vloeken, hopen .
Badge
Dat is niet waar.Je moet gewoon stoppen met stop.
Wat mij vooral opvalt is dat de tv gids almaar trager werkt. In het begin ging alles veel sneller.Nu is het weer wachten tot de info verschijnt.Soms tot 20 sec. Wat ik ook veel heb is dat bij het gebruik van de kanaal toets +/- zenders worden overgeslagen.bv Je hebt de gids van 1 tot 7 en je drukt naar beneden en je komt op 21 tot 28 terecht ipv 8 tot 15. Ook kan je een opname niet meer starten met de play toets. Ik probeer ook zoveel mogelijk op de harde schijf op te nemen maar zoals Elma zo mooi verwoorde is dat een heel gedoe ,zeker als je veel serie opnames hebt. Npvr vooruitspoelen is niet bruikbaar omdat je zwart of stilstaand beeld hebt tijdens het vooruitspoelen. Als je dan op play drukt loopt het beeld regelmatig aan dubbele snelheid (gelijk de stomme films van vroeger) en door snel herhaaldelijk achtereen op pauze en play te drukken kan je soms terug aan normale snelheid verder kijken. Maar dan moet je weer terugspoelen want dan ben je tever natuurlijk en kan het opnieuw beginnen. Ook heb ik regelmatig dat het beeld stottert (ik weet ook niet hoe het anders te omschrijven). Of dat het beeld even stilstaat. Het geluid loopt dan wel verder. Voor de niewe software had ik dit niet.Belgacomtv het blijft een unieke ervaring.;)
Badge
Heb jij een oude decoder?Want dit probleem doet zich bij mij toch niet voor.
Beste Elma,

Deze ondervindingen zullen genoteerd worden en doorgestuurd.
Zodra er een update komt met bugfixes zal ik mijn best doen jullie hierover op de hoogte te houden.

Mvg,

Eva van Belgacom
Eén woord: amateurisme!

Pfff .... nog 9 maanden uitzweten en dan terug naar de concurrentie! Soms dacht ik dat het daar ook niet al te goed werkte, maar intussen heb ik geleerd dat het nog veeel slechter kan!
Badge
Daarom ben ik er weggegaan.;)
Reputatie 7
Badge +1
Ik blijf voorlopig nog op de oude interface, en wacht af to het mijn beurt is en ik de banner krijg. Hopelijk zijn de door Eva aangekondigde bugfixes dan al actief.

Persoonlijk vind ik dat ze nieuwe software compatibel moeten maken met de oudere V3 decoders. Ze zijn toch zelf slachtoffer van het vervangen van kapotte decoders, en het is negatieve reclame. Of gaan ze de weg op van de softwareontrwikkelaars die onder één hoedje spelen met de hardware ointwikkelaars en de software steeds veeleisender maken om je te verplichten nieuwe hardware te kopen ???
Koenitex gelijk heb je - ik moet nog 10 maand uitzweten dan is het voor mij ook over. Het kan toch niet dat een mastodont als Belgacom zo een amateuristisch programmaatje de wereld in stuurt. waarom moesten ze in godsnaam zo nodig de vorige interface veranderen?
Reputatie 1
Ik heb ook nog een oude decoder V3 met de nieuwe update en sindsdien werkt bij mij ales beter dan met de oude, Ik heb geen enkel probleem zowel bij PVR als nPVR opnames kan ik doorspoelen. Alleen het vooruit springen met enkele minuten mis ik wel.
Badge
Wist niet dat dat bestond dus missen zal ik dit nooit.
Voor mij is er groot nieuws. Zoals ik hier al gemeld heb had ik grote problemen sedert de omschakeling van de interface op Belgacom TV.

Die problemen waren nog erger geworden toen 6 op de 10 opnames gewoon mislukten. Op 18 april ll. nam ik per mail contact op met de dienst support van Belgacom Tv aan wie ik het probleem heb uitgelegd. nog geen 24 uur later kreeg ik het bericht dat in de nacht van 19 op 20 april een debugger werd losgelaten op mijn aansluiting.Ik moest de decoder gewoon resetten en alles zou terug in orde zijn. Wat bleek? Inderdaad alle gemelde problemen zijn nu opgelost. Ik kan terug opnemen - series plannen - opnames hervatten enz. Als het goed is mag het ook wel eens gezegd worden.
Badge
Is toch veel plezanter als je niet continue die problemen hebt.
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb vastgesteld dat als je in nPVR wilt doorspoelen, je best geen 50% tot 70% vrij hebt op je decoder, want dan begint hij te sputteren. Omdat ik een probleem had om in PVR op te nemen, had ik alle opnames gewist en sindsdien loopt het beeld mee met de fast forward. Dus niet teveel opnemen of juist veel opnemen in PVR, zodat je harde schijf niet tussen 50 en 70% vol is, want dan begint het probleem in nPVR zich voor te doen.
Elma de nPVR opnames worden gestreamd van de bgc servers dus als het doorspoelen nu vlotter gaat zal dit te wijten zijn denk ik aan de factoryreset die je gedaan hebt van de bgc decoder of zal het iets te zien gehad hebben met de adapterspanning die aan de lage kant was en daardoor gaat het nu blijkbaar vlotter.

groetjes,

Elsa
Reputatie 7
Badge +1


Sedert ik de nieuwste update (82) heb, gaat alles terug op wieltjes. Ook het afspelen van nPVR opnames ging gisteren zonder haperingen. In het begin nog wat synchronisatieproblemen tussen de lijst van de decoder en de online lijst. Maar na alle nPVR -planning zowel op de decoder als in de onlinelijst gewist te hebben en alles opnieuw te hebben opgebouwd loopt nu alles correct voor zover ik kan zien nu.







Reputatie 7
Badge +1


ik heb de sluimerfunctie eens uitgetest zowel op de V4 als op mijn digicorder van Telenet. Bij Belgacom zijn meer instelmogelijkheden: tijd voor sluimerstand (van 30 min tot meerdere uren), verwittiging voor sluimerstand.Bij TELENET enkel aan en uit. Effect: uit sluimerstand komen bij V4 ca. 2 minuten (is eigenlijk een herstart), met devolo's ca. 30sec langer (die moeten ook uit slaap komen). Bij TELENET na 1 minuut beeld en zappen, na 2 minuten volledige functies.

Reputatie 7
Badge +1


Ik bedoelde diepe slaap. ondertussen de 'diepe slaap' verder uitgeprobeerd. Bij Belgacom gaat de decoder ook in diepe slaap terwijl je Tv kijkt als je de tijd te kort instelt...Je krijgt wél een verwittiging op scherm (tijd vooraf is ook instelbaar). Je moet dus de tijd voor diepe slaap voldoende lang instellen (bv. een uur nadat je stopt met TV kijken, maar dat is niet zo evident) of telkens de schermverwittiging annuleren. Bij Telenet schakelt men slechts in diepe slaap vanuit standby voor zover ik kan uittesten. Het is idd simpeler ze stroomloos te zetten. Ik laat die stand voor Telenet nu maar opstaan, die van Belgacom niet.

Reageer