Skip to main content
Ik heb een Internet Favorite abonnement, maar haal momenteel maar een downloadsnelheid van 6011 Kbps en een uploadsnelheid van 511 Kbps volgens de status pagina van mijn bbox. De werkelijke snelheden, met kabel en TV af, zijn inderdaad zo iets.

De status pagina zegt mij ook dat ik momenteel ADSL2+ gebruik (terwijl dit VDSL zou moeten zijn ?).

Ik weet dat de 25 Mbps down van Internet Favorite een maximum is, maar 6011 Kbps is wel zeer veel lager, niet ?

VDSL2 krijg je niet automatisch, het moet op je lijn beschikbaar zijn d.w.z. er moet al een glasvezelnetwerk met ROP's (Remote Optical Platform) in jouw buurt zijn en je moet het dus eerst checken bij de techische dienst 0800 22700 (ook in het week-end). Je moet hierop dan ook fysiek (mogelijk op straat) en binnen in huis (andere contactdoos) aangesloten worden. Je moet dan ook nog een b-box2 gaan afhalen in een Belgacom Center (je krijg daar een brief voor), die dan gratis ter beschikking gesteld wordt. Belangrijk wordt dan je afstand tot de dichtstbijzijnde ROP (glasvezelcabine). Indien minder dan 400 m, dan kan je modem op 30Mbps syncen en haal je in Favorite regelmatig 25 Mbps down- en 3,5Mbps upstream. 2 HD-streams voor TV zijn dan ook mogelijk en tot 3 TV's + TVonPC (afhankelijk van je hardware).

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb ondertussen eens naar de technische dienst gebeld en blijkbaar is er hier nog geen VDSL beschikbaar.

Ze konden me niet vertellen wanneer dit wel beschikbaar zou zijn... spijtig.

Reageer