Snelheid - internet - Belgacom internet overal maxi

  • 19 August 2014
  • 14 reacties
  • 400 Bekeken


Hallo,


Weet er iemand of Belgacom connecties overzet naar een nieuwe KVD/ROP ?


In mijn straat (op een 100m van mijn deur) staat er een nieuwe ROP kast met net ernaast een KVD.


Maar, mijn paren zitten op een KVD een 500m verder.


Dit betekent dit ik meestal rond 13 à 16Mb/s download en 1.87Mbit/s upload zit.


Terwijl 'theoretisch' onderstaande zou moeten mogelijk zijn. Ik heb daarvoor al eens Belgacom gecontacteerd in het verleden, maar verzetten van paren doen ze niet, mijn snelheid is niet te laag.


Details over de snelheid van uw internetabonnement




Uw telefoonnummer

XXXXXXX



Uw internetabonnement

Belgacom Internet Overal Maxi


Piekuren tussen 19 u en 23 u :



Max.: 61,6 Mbps download - 4,6 Mbps upload


Min.: 27,5 Mbps download - 4,6 Mbps upload.


Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :



Max.: 61,6 Mbps download - 4,6 Mbps upload


Min.: 27,5 Mbps download - 4,6 Mbps upload


Uw downloadvolume is onbeperkt, ook in een Pack.





Deze informatie wordt u louter informatief aangeboden. Ze bevat geen enkele contractuele waarde.

De opgegeven snelheden hangen af van de afstand tussen het aansluitpunt bij u thuis en de telefooncentrale of de onderliggende DSL-technologie. Uw computerinstallatie, binnenbekabeling of wifi-gebruik beïnvloedt bovendien uw effectieve snelheidservaring.


Tx


Erwin.

14 reacties

Vraag


Via welke weg kan ik mijn snelheid laten optrekken ?


van 30 Mbit naar 50 Mbit/s of hoger ? zodat ik beide decoders in HD kan laten werken en ook op 1 hd opnemen


Jack








Dat speelt geen rol om je beide decoders te kunnen doen werken in HD of je nu 30 of 50 hebt.
tja , ze werken wel in HD


Maar, als de 2e op HD staat krijg je de melding dat je niet naar HD op decoder 1 kan kijken, melding geen bandbreedte genoeg !


Als je dan ook nog eens HD wilt opnemen op decoder 1 dan is het ofwel kijken naar de opname, ofwel de opname afbreken als je naar een andere zender wil kijken. Erg handig, ik neem op en ik moet ernaar kijken ook.


Dus decoder 2 op niet HD, decoder 1 op HD, staan hier, anders problemen., ik heb ze al dikwijls ondervonden.


Als de snelheid hoger is heb je ook meer streams 9 x 3 =27 mbit, dan is er niets over voor internet met 30 mbit !


Blijkbaar wordt de stream 9 mbit/s automatisch geresrveerd als de decoder op HD staat, zelfs als je niet HD kijkt


m.v.g. Patrick




surf eens naar ► tv3hd3


om te zien wat je mogelijkheden zijn op een 30 of 50 of 70 Mbps profiel
Dus als je twee HD decoders hebt













2 tv's HD










dec1


kijken


HD




dec1


PVR


HD


dec2


kijken


HD




Dec2


PVR


SD



Dan heb je nog ongeveer 7Mbps over om te surfen als je alles bezet hebt dus


1ste decoder HD kijken + HD PVR opname


2de decoder HD kijken + SD PVR opname
Dit werkt niet !, heb dit al allemaal uitgeprobeerd, je hebt te weinig bandbreedte !


de decoder geeft zelf de melding !onvoldoende brandbreedte!


1ste decoder HD kijken + HD PVR opname = 9 + 9= 18


2de decoder HD kijken + SD PVR opname = 9 + 5 =14


totaal 14 + 18 = 32 mbits ! surfen ?


volgend de technische dienst kan dit zo niet werken.


Jack
heb je een bbox2


surf eens naar ► http://192.168.1.1


en lees daar het volgende af:

Downstream Line Rate: ??? kbps

Upstream Line Rate: ??? kbps

Downstream Training Marge: ??,? dB

1ste decoder 2xHD = 13


2de decoder 1xHD + 1xSD= 9,5


dus heb je nog ongeveer 7Mbps over


ben je zeker dat er geen 3 decoders op je lijn geregistreerd staan dus één te veel !! dit eens vragen aan de helpdesk 0800 22 800 of er meer dan twee geregistreerd staan op je lijn.
Er zijn maar 2 decoders geregistreerd, heb ik al laten controleren 1 jaar geleden, toen waren er 3 met de ruilaktie oude decoders, heb toe de oude decoder laten schrappen.


De technische dienst heeft dit toen rechtgezet, dus 2 decoders geregistreerd


en toch werkt dit niet zoals men beweert., zelfs als in internet volledig plat leg


Errr... http://192.168.1.1/" rel="nofollow dan moet ik eerst een lan verbinding maken met de bbox2, is bij mij niet rechtstreeks te benaderen omdat ik een uitgebreid netwerk heb. 2e router achter BC modem om naar 1Gbit lans te gaan. Als ik nog eens veel tijd heb.


snelheidstest zegt 30mbits/s, en staat ook zo in de modem


is er iemand die dit al geprobeerd heeft met 30 mbit/s ?


1ste decoder HD kijken + HD PVR opname


2de decoder HD kijken + SD PVR opname


Het lukt gewoon niet, technische dienst BC zegt het zelf, ik heb hen die vraag eens gesteld.
die tabellen met de Tv mogelijkheden ( waarvan ik de link hierboven gepost heb)komen wel van Belgacom en zij beweren dan dat het niet kan !


Ik hoop dat we hier wel over het zelfde spreken hé en dat je een 30/6 profiel hebt en geen 30/2 (komende van 20/2 dat verhoogd is tot 30/2 door de DLM) want dat is heel wat anders natuurlijk en dan zou dit wel verklaren waarom het niet kan !
ik heb nog eens de test gedaan met de beschikbaarheidstest van belgacom en dit is het resultaat voor een profiel 30/6





Dus ze geven wel degelijk aan dat het wel kan !
Dat is allemaal goed en wel,, men kan zoveel tabellen maken


waarschijnlijk word dit te teoretisch bekenen, maar in de praktijk ziet het er anders uit !


Ik denk dat BG zijn tabellen eens moet aanpassen, i.p.v. getallen voor abonnementen binnen te halen.


Een LAN verbinding kan 1 Gbit zijn, maar in de praktijk is de overdracht maar max 0.5 Gbit, dus de helft, de rest gaat op in de nodige communicatie data tussen apparaten..


Het werkt niet, waarom gelooft U mij niet ?


Hebt U dit ook al eens zelf aan de technische dienst gevraagd ?


HD kijken op beide wel, maar als je begint op te nemen dan loopt het spaak


ik kan er ook niet aan doen dat deze tabellen niet kloppen.


Jack,


Ik denk dat je me verkeerd interpreteert, maar dat ben ik ondertussen al gewoon hoor 😉 , ik geloof u wel ik ben gewoon aan het bewijzen dat wat Belgacom zegt niet klopt want al je 30/6 als VDSL profiel hebt dat het moet het kloppen.

Die tabel klopt als je twee decoders aansluit op een 30/6 profiel en je twee decoders op HD staan.


Daarom ben ik aan het bedenken waar er bij u iets verkeerd kan zijn of waarom het bij u niet werkt en daarom dacht ik ook aan die 30/2 ipv die 30/6.


Maar je hebt mij nog niet geantwoord of je 100% zeker bent dat je modem niet op 30/2 staat en werkelijk op 30/6 of op een repair profiel ?


En jack met die vraag te stellen moet je echt geen conclusie trekken dat ik je niet geloof hoor, want ik heb er geen baat bij om je niet te geloven , ik ben trouwens van Belgacom niet, dus heb ik er geen enkel voordeel bij om te bewijzen dat ik u niet geloof, ik probeer gewoon uit te vissen waar het probleem zit..

Reageer