Snelheid internet

  • 3 September 2011
  • 18 reacties
  • 1462 Bekeken

Reputatie 1
Ik heb een Favorite abbonnenment, en kom maar op een snelheid van 9064 kbps.

Ik heb ook belgacom tv, kan dat er iets mee te maken hebben.

mijn login is fc629247.

Goetjes,


Jeroen

18 reacties

Post eens je statics van je modem:

Uitlezen van BBOX Statistics

Klik hierop → http://192.168.1.1

Advanced Settings
→ Statistics


Dan krijg je iets dergelijks te zien:





































VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 22.6 dB
Downstream line rate 20.000 kbps
Upstream line rate 2.000 kbps
TX total power -24.9 dbm
Downstream delay 7.6 ms
Upstream delay 5.4 ms

beste

afgaande op de lijnwaarden gepost in het andere topic moet ik besluiten dat u op een vdsl2 repair profiel staat van 9/0.5

is alles conform de regels aangesloten? zie ook uw binnenbekabeling na

indien alles in orde is moet u technische dienst contacteren op 0800 22 700, opgelet de interventie zal betalend zijn als de fout na de NTP zit, dus zeker eerst eigen installatie checken

mvg
Reputatie 1
Bij deze





































VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 24.7 dB
Downstream line rate 9064 kbps
Upstream line rate 552 kbps
TX total power 3.5 dbm
Downstream delay 7.5 ms
Upstream delay 3.1 ms
Zoals xenne hierboven aanhaalt sta je op herstel profiel : zie =>http://bgctv.skynetblogs.be/#bgcvdsl2profielen
























alle officiele Belgacom VDSL2 Profielen
17a-30/6 ♦ 8d-20/2 ♦
17a-25/6 (herstelling) 8d-16,5/2 ♦
17a-20/6 (herstelling) 8d-14,5/1 (herstelling)
17a-14,5/4 (herstelling) 8d-9/0,5 (herstelling)
Legend: ♦ door BGC toegekend Profiel

Je kan ook het volgende proberen => http://bgctv.skynetblogs.be/#automatischelijntest

Automatische lijntest via het nummer 0800 22 424:
Indien uw lijn op een repair profiel staat.
Dan kan je het via dit nummer terug op je normaal profiel laten zetten,
mits je lijn het aan kan.
Indien dit niet lukt dan toch best de helpdesk opbellen: 0800 22 700
PS: Je lijn kan op repair profiel terugvallen wegens een probleem die zich voordoet in je binnenhuis installatie.
Reputatie 1
Bij mij is wel de kabel tussen modem en Belgacom aansluiting 7 meter, missschien dit het probleem, ik zal eens proberen alles zo dich mogelijk bij de belgacom aansluiting aan te sluiten, kijken of dit werkt
bij mij is de intro van bgc (in de garage) verbonden met een telefonie kabel (VVT met 2paar in) naar de modem in de living en dit zonder problemen. Je moet wel zien dat er geen aftakkingen zijn op deze verbinding van de intro tot aan de modem.

Maar inderdaad het is altijd beter van de test te doen direct op de intro met de rest losgekoppeld als dit enigzins mogelijk is.
Als je wat meer wilt weten over deze aansluiting zie hier voor meer info=> http://bgctv.skynetblogs.be/#bgcintrontp2007aansluiting
Reputatie 1
Ik heb een 6 polige aansluiting geplaatst, dit probleem opgelost. (zie link ricky)
Beste Osirius,

Goed dat de problemen van de baan zijn.

En bedankt Ricy voor het bijstaan van onze mede forumgebruikers 😉.

Mvg,

Eva van Belgacom
Goeie avond,

een vergelijkbaar probleem hier : sinds enkele maand werden de BGC internet prijzen en snelheden naar boven aangepast (favorite spreekt van brutto 25Mbps down etc), echter op m'n lijn, waar 2 mnd geleden een BGC technieker nog een splinternieuwe Splitter kwam monteren,

meet ik vrij goede signaal-levels :
























ADSL Link Downstream Upstream
Connection Speed 4640 kbps 512 kbps
Line Attenuation 13.0 db 7.0 db
Noise Margin 23.3 db 26.0 db

maar zoals je ziet in de tabel blijft m'n ADSL2+ modem (ondanks diverse reboots en lijntest calls naar de test-IVR van BGC) syncen op ouwe getrouwe 4Mbps van voor de prijs-stijging. Met mijn signaal waarden zou ik vlot aan een brutto 22.5Mbps moeten raken, zie DSL test op hierzo.net

Wat is er mis, wat dient te gebeuren om m'n ADSL2+ speed op een normaal peil te krijgen ?

bij voorbaat dank voor jullie reacties & hulp

Jc
Reputatie 7
Badge +3
Beste j , kijk eens of je kan overschakelen naar VDSL2

Je zit nog op een trage ADSL verbinding.

je kan dit zien via deze link

http://www.belgacom.be/bwt/Login.action

mvg,
Hi Patrick,

gevraagde check uitgevoerd, en deze blijkt aan te geven dat BGC enkel ADSL(2+) aankan op deze lijn

Nu, los daarvan kan ADSL2+ vlot tot 23Mbps aan, dus er is ergens iets ge-cap-ped,

hoe kan ik op deftiger waarden komen (desnoods slechts 9Mbps ipv de oudere 4Mbps die ik altijd had) ?

Resultaat
























Product Internet Favorite
Lijnnummer 09223xxxx
Status Beschikbaar
Technologie
ADSL

Het hangt natuurlijk ook af hoe ver je van de centrale van BGC zit

Bel eens naar het gratis nummer 0800 22 800 en stel daar eens de vraag.
Reputatie 2
Badge +1
BGC biedt op ADSL technologie max 12Mbps aan.
VDSL2 vanaf 16.5Mbps
Inderdaad zie ook op mijn blog => http://bgctv.skynetblogs.be/#streams
beste

bij belgacom kan je op adsl2 max 12mbit krijgen. afhankelijk van de afstand tot de centrale kan de gehaalde snelheid lager zijn

maar blijkbaar sta je nu nog op adsl

als adsl2 inderdaad mogelijk is zou je de overschakeling kunnen aanvragen via de klantendienst maar ik vermoed dat hier ook een kost van €50 aan verbonden zal zijn

mvg
Hi Xenne en Axs,

bedankt voor jullie extra info, we zijn op goede weg

ik heb nog 2 onduidelijkheden :

1) De afstand op zich ken ik niet in meter, maar dat zou niet relevant mogen zijn, gezien dit zich rechtstreeks vertaald naar de opgegeven SNR & Attenuation cijfers, en met mijn waarden van resp. 13db en 23db is de 12 (of zelfs 20mb) technisch haalbaar met mijn splinternieuwe ADSL2+ modem

2) ADSL2 "aanvragen" ?
BGC heeft spontaan m'n 10jr oude ADSL abonnement verhoogt qua prijs en lijnsnelheid naar specificatie 25Mbps,
rare kronkel als ik dan nog een extra initiatief/bestelling met kosten zou moeten aangaan om van oude 4mbps naar 9, 12 of 20Mbps te gaan ?

Maar bon, als dit slechts een formaliteit is, die snel en eenvoudig tot oplossing leidt, wil ik gerust even ritueel bellen naar de BGC support IVR wachtmuziek/callcenter.

Maar het blijft me verbazen/schockeren dat BGC er spontaan niet aan denkt om m'n lijn op optimale instelling (ADSL2+) binnen eenzelfde technologie (ADSL) te zetten, op het moment dat hun financiele/commerciele dienst de fakturen en marketing akties uitrollen onder moto
"vanaf 1/9/11 25Mbps op uw InternetFavorite", de verhoogde faktuur heb ik alvast wel spontaan gekregen

Ik ga ervan uit dat BGC sinds een aantal jaren DSLAMs gebruikt die minstens ADSL2+ aankunnen (indien nog geen VDSL2, waarvoor toch ook al 5 jaar DSLAMs bestaan, zie ITU G.993.2) om logistiek met 1 technische oplossing alle mogelijke commerciele settings te kunnen coveren, maw de "upgrade" (voor zover de noise/atten waarden het toelaten) zou een pure software setting moeten zijn aan provider kant, niet ?

J
nieuwe klanten worden aangesloten op de beste beschikbare technologie. bestaande klanten moeten zelf het initiatief nemen, via klantendienst de overschakeling aan te vragen indien een hogere technologie beschikbaar zou zijn. in sommige gevallen is een andere modem vereist, dat zal hier niet het geval zijn gezien je reeds een adsl2 modem hebt

als je contact hebt met de klantendienst om na te vragen of adsl2 beschikbaar is, vraag dan ook eens welke snelheid je zal halen, zij hebben zicht op jouw afstand tot de centrale

aan veranderen van technologie hangt normaal een kost van €50, het is geen nieuw jaarcontract

maar zelf al kan je overgeschakeld worden op adsl2 dan zit je nog met een te zwaar abo, je gaat immers op adsl2 de favorite specificaties niet kunnen halen, dus dan zou je beter downgraden naar comfort. dit is wél een nieuw jaarcontract en dit kost €6,20

mvg
Goeie middag


goed nieuws ! en dat wou ik toch ook even delen :


BGC kiest er inderdaad voor om bestaande ADSL klanten niet boven 4Mbps in te stellen, dat willen ze graag via het VDSL segment, maar

met een tijdelijke aktie die nog enkele weken loopt, bieden ze (op vraag) de mogelijkheid om gratis

op VDSL overgezet te worden. Dit houdt in dat ze je een VDSL modem (Bbox2) bezorgen en daarna de lijn server-side omzetten naar VDSL


Ik heb deze omschakeling nu net achter de rug, en inderdaad m'n "Internet favorite" abo levert me nu vooreerst 20Mbps ipv de oude getrouwe 4Mbps, wat wel degelijk voelbaar/meetbaar is als verbetering. Een prima kans voor alle klanten met zelfde probleem en snelle reactie maw !


Enige voetnoot : Ik heb de basis al ingesteld & werkend getest, maar dien nog enkele andere details te regelen qua DynDns, Ftp, Dhcp-reservation, Wifi-range, etc. en het ziet er naar uit dat de meeste zaken wel kunnen met BGC firmware versie van deze Bbox2/Sagem, maar er zijn tekenen dat deze BGC firmware niet alle features ondersteund die een typische ADSL2+ modem/router zoals m'n eigen recente router wel ondersteunde (bijv 802.11N wifi, DynDns, NAT, ...)


Hopend hiermee enkele collega klanten op goede weg te helpen
& nogmaals dank beste forum collega's voor de bruikbare info die leidde tot oplossing

mvg

J

Reageer