Snelheid internet.

  • 24 April 2011
  • 7 reacties
  • 1298 Bekeken

Ik haal met favorite zonder limiet maar de standaard 4MB/s ADSL snelheid, en de website om snelheid op mijn lijn te checken doet het niet voor mijn nummer.

Ik zou graag willen weten of mijn lijn:

a. VDSL ondersteunt.

b. Dit ook aanstaat.

Volgens mijn bbox2 haal ik een snelheid van 4640/512 op ADSL.

Het betreft hier internetverbinding fc841478.

7 reacties

Schandelis dat ze jou een Favorite laten betalen. Je betaald voor 30Mbps en haalt er 4!
Reputatie 2
Badge +1
@bablabla: je betaalt NIET voor 30Mbps... kleine lettertjes lezen, er is namelijk geen minimum gewaarborgde snelheid.

@Villadelfia: bel eens met 0800 22 700 en vraag of VDSL2 mogelijk is op uw lijn. Indien niet schakel je best om op een comfort.
Ik zie niet in waarom ik zou moeten bellen om na te kijken of ik vdsl kan krijgen op mijn telefoonlijn. Op andere threads heb ik mensen van belgacom zien antwoorden, ik verwacht hier hetzelfde.
Reputatie 2
Badge +1
Je zal hier idd ook antwoord krijgen, zal enkel wat langer duren denk ik zo. Snelste manier is via 0800 22 700.

In ieder geval kan je ook zelf een test doen via www.belgacomtv.be. Indien je HD kan krijgen, kan je aangesloten worden op VDSL2.
@ axs: als duidelijk is dat de voorgestelde max. snelheid niet haaldbaar is, zou er automatisch moeten worden overgeschakeld naar een lager abo wat beter bij de lijn past. Zo zou Belgacom Villadelfia eigenlijk geen Favorite mogen geven, maar een Comfort (hoewel dit ook duidelijk overkill is aangezien daar de max. snelheid ligt op 12Mbps.
Reputatie 7
Badge +1
Er is eventueel nog een tussenstap naar ADSL2+, dan kan je eventueel toch naar 12Mbps (in het beste geval). Maar axs weet daar meer over. Geef alleszins je login op aan Eva, dan kan ze dat uitzoeken.
Beste Villadelfia,

Voorlopig is het op uw lijn niet mogelijk om de lijnsnelheid te verhogen. De uitbreiding naar VDSL2 zal bij u pas beschikbaar zijn begin volgend jaar.

Let wel, hier op het forum proberen we zo snel mogelijk te antwoorden maar daar biedt Eva geen enkele garantie op. Indien u direct een antwoord wilt dan moet u onze klantendienst bellen.

MVG,

Eva van Belgacom

Reageer