Beantwoord

Snelheid doorspoelen


Sinds enkele dagen is de snelheid waarmee je kan doorspoelen (vb bij opnames) gewijzigd. Voorheen was dit 2x / 16x /64x.
Nu is dit gewijzigd naar 8x / 32x / 64 x. Kan je dit naar de oorspronkelijke snelheid terugzetten?
icon

Beste antwoord door Elsa 17 April 2016, 21:08

Bekijk origineel

15 reacties

Nee dit kan je zelf niet veranderen.
Klopt het dan dat dit inderdaad werd gewijzigd en waarom?
dit is inderdaad gewijzigd en waarom weet ik niet, dit zou iemand van proximus moeten toelichten!
Reputatie 6
Badge +3
Reactie van Pxs vind in ander topic
Reputatie 7
Badge +1
Dat kan je bij Telenet ook niet zelf aanpasse hoor.
Reactie van Proximus in ander topic was:
Hallo,

Een aanpassing van de doorspoelsnelheden staat voorlopig niet in de planning voor komende releases.

De huidige keuze aan snelheden is gebaseerd op testen met gebruikers.

Ik heb deze verzuchting wel doorgegeven aan het TV team.

P.

dit antwoord is gekomen van proximus op de vraag:
Waarom is de doorspoelsnelheid veranderd naar 4 X dan 32 X. zou het niet beter zijn bv : 2 X dan 4 X dan X enz....

Andere reacties die erop gevolgd zijn:
▬ Op de V4 is het nog 2x 16x 64x
▬ Waarom niet de keuze geven voor 2x, 8x, 16x, 32x, 64x
▬ De gebruikers vragen al jaren om meer dan 3 verschillende snelheden te hebben
2x 4x 8x 16x 32x 64x is het minste dat je kan verwachten aan mogelijkheden
▬ X2 X4 X8 en X16 zijn mooie snelheden vooral X2 dat je de saaie stuken kan doorspoelen en de ondertiteling kan lezen.
Reputatie 7
Badge +1
Op de V4 laatste interface is het ook 8x 32x en 64x hoor. Persoonlijk vond ik de vroegere snelheden beter, nl. 4x , 16x en 64x. al vind ik 32x ook wel goed om reclame door te spoelen, en 64x om door een hele aflevering te spoelen bv. in TV Replay+. Ik kon vandaag weer in een nPVR-opname maar op 5x doorspoelen, en dat duurt écht een eeuwigheid.
Reputatie 7
Badge +1
Op de V4 laatste interface is het ook 8x 32x en 64x hoor. Persoonlijk vond ik de vroegere snelheden beter, nl. 4x , 16x en 64x. al vind ik 32x ook wel goed om reclame door te spoelen, en 64x om door een hele aflevering te spoelen bv. in TV Overal. Ik kon vandaag weer in één nPVR-opname maar op 5x doorspoelen, en dat duurt een eeuwigheid.
Met wat ik lees lopen er verschillende loopsnelheden om door te spoelen.
Ik zit nog goed heb 3 mogelijkheden x2, x16 en x64. op mijn V5 met de harde schijf eruit.

Nu zal blijkbaar in de toekomst de snelheid minimaal 8 zijn wat veel te snel is. Wij vragen als klant dat de traagste snelheid maal 2 is zodat wij de saaie stukken kunnen doorspoelen terwijl wij wel de ondertiteling kunnen blijven lezen. Wat nu niet meer het geval is met die stomme werkbalk.

Blij mij maar afvragen hoe ze redeneren in Brussel blijkbaar maken ze het de klant moeilijker en moeilijker om reclame door te spoelen.
Als het klopt wat Proximus beweert :
"De huidige keuze aan snelheden is gebaseerd op testen met gebruikers."
Ja dan zou je daar moeilijk iets kunnen op tegen hebben dat ze die keuze maken op voorwaarde dat het aantal gebruikers die deze test uitmaken voldoende groot is.
Of anders zouden ze weer in de software iets moeten inbouwen dat je die snelheden zelf kunt instellen, maar op den duur zal dat dan voor alles en nog wat zijn dat de klant alles naar zijn eigen keuze zal willen kunnen instellen en wordt de software te log en te traag op den duur, en moet er weer andere en snellere hardware komen enz...
in 't kort gezegd een straatje zonder einde.
Als ze zich baseren op de wensen van de meerderheid van hun klanten dan kan je daar moeilijk iets op tegen hebben dat ze die keuze maken, maar wel te verstaan als het werkelijk om de meerderheid gaat ...
Ik zou inderdaad ook wel eens willen weten wie die gebruikers dan wel zijn.
x8 x32 en x64 is niet gebruiksvriendelijk.
x2 zou zeker behouden moeten blijven.
Nog beter zou zijn : x2 met behoud van geluid (ook x2 versneld) zoals bij Telenet bestaat.
Reputatie 2
Badge
Hola,

Gebruiksvriendelijker zou zijn, dat het stopt op de moment zelf en niet anderhalve minuut verder in het programma.

Groetjes

peter V
Dit wordt inderdaad erger hoe groter de snelheid, maar zal niet gemakkelijk zijn op hoge doorspoelsnelheden om dit op te lossen, wan het beeld komt eigenlijk altijd later en daardoor zit je als je beeld ziet waarop je wilt stoppen ondertussen een stuk verder.
Reputatie 2
Badge
Elsa,

Bij de vrienden in Mechelen kan dat wel.

Groetjes

peter V
Met de vrienden van Mechelen heb ik geen ervaring meer, maar is dat niet bij opnames op harde schijf daar dat je bedoelt dat dit wel kan.
Want wat ik bedoelde dat het mss bij hoge snelheden zou moeilijk worden dan heb ik het over server opnames.
Ik ga ook niet beweren dat er geen trucen voor bestaan of het totaal niet zou kunnen maar ik vermoed dat dit niet gemakkelijk is of je moet al de beelden vooruit kunnen doorgeven om niet te laat te stoppen, dat was het wat ik eigenlijk bedoelde.
groetjes, Elsa

Reageer