Beantwoord

Snelheid beperkt tot 40mb?


  • Practitioner
  • 38 reacties
Hey,

"Recent" een aansluiting aangegaan bij proximus. In de winkel kreeg ik te horen dat de snelheid tot 100mb kon gaan (theoretisch uiteraard) maar dat in de praktijk dit niet veel minder zou zijn.
Toen de technieker kwam installeren zei hij dat ik een snelheid had van 70mb. Super dacht ik tot ik merkte dat ik slechts 40 haal (kabel / wifi).
Enkele keren met support aan de lijn gehangen maar die wisten niet meteen wat te doen behalve de standaard modem reset en dat dit de zaak zou oplossen, helaas.
Kan ik ergens vinden of dlm geactiveerd is of in welke zone ik zit voor vectoring?
Alvast bedankt!

specs
b-box 3 technicolor
cat5e kabels
icon

Beste antwoord door RobrechtB 18 July 2016, 20:57

Bekijk origineel

71 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Dag Rvee,

Ik heb dit even nagekeken en normaal had je vectoring in mei al moeten gehad hebben.

Ik ga eens vragen waarom je nog geen vectoring hebt. Ik stuur je zo snel mogelijk de info door.

Mvg,

Andy
Hey andy, zou je dit voor mij ook eens kunnen checken? Heb op deze topic https://nl.forum.proximus.be/internet-10/traag-internet-door-profiel-34983/index1.html mijn gegevens gezet. En mijn lijn nummer kan ik altijd wel geven via pm
Reputatie 7
Badge +6
Pieter82, stuur even je telefoonnr of klantennr door naar Het Proximus Team via een privébericht. Dan kijken we dit even voor je na. In je topic staan geen persoonlijk gegevens en is het dus voor ons onmogelijk om dit verder op te zoeken.
Dag Rvee,

Ik heb dit even nagekeken en normaal had je vectoring in mei al moeten gehad hebben.

Ik ga eens vragen waarom je nog geen vectoring hebt. Ik stuur je zo snel mogelijk de info door.

Mvg,

Andy


Wat zou de status hiervan zijn? 🙂
bump?
Reputatie 7
Badge +4
Dag Rvee, DLM heeft jou lijn van 20 naar 50 verhoogt.

Mvg, Robrecht

Het Proximus Team
Dag Rvee, DLM heeft jou lijn van 20 naar 50 verhoogt.

Mvg, Robrecht

Het Proximus Team


Ik neem aan dat vectoring dan nog niet enabled is, het bericht lezende van andyP

Dag Rvee,

Ik heb dit even nagekeken en normaal had je vectoring in mei al moeten gehad hebben.

Ik ga eens vragen waarom je nog geen vectoring hebt. Ik stuur je zo snel mogelijk de info door.

Mvg,

Andy


Kan dit ook nagezien worden aub?
Reputatie 7
Badge +4
Rvee, er zit nog geen G kaart in jou rop maar een D kaart op deze is het alleen mogelijk om een verhoging via DLM tekrijgen naar 50. Wij hebben geen overzicht wanneer deze kaart zal worden geplaatst. Ik ga een email naar mijn collega Andy sturen om is te horen of hij al meer info heeft gekregen.

Mvg, Robrecht

Het Proximus Team
Rvee, er zit nog geen G kaart in jou rop maar een D kaart op deze is het alleen mogelijk om een verhoging via DLM tekrijgen naar 50. Wij hebben geen overzicht wanneer deze kaart zal worden geplaatst. Ik ga een email naar mijn collega Andy sturen om is te horen of hij al meer info heeft gekregen.

Mvg, Robrecht

Het Proximus Team


super thx
Reputatie 7
Badge +4
Graag gedaan heb je ondertussen ook het antwoord gestuurd op twitter. Mvg,RB
Graag gedaan heb je ondertussen ook het antwoord gestuurd op twitter. Mvg,RB
Heb het gezien, thx. :)
Dan wacht ik nog even op AndyP.
Ik ga een email naar mijn collega Andy sturen om is te horen of hij al meer info heeft gekregen.

Mvg, Robrecht

Het Proximus Team

Hier al iets meer van gehoord?
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb hiervan jammer genoeg nog geen contact ontvangen, ik bekijken dit nog verder voor je

mvg

Jonathan
Ik heb hiervan jammer genoeg nog geen contact ontvangen, ik bekijken dit nog verder voor je

mvg

Jonathan

ok bedankt
Wordt wel een heel lange topic ;-)))))
Wordt wel een heel lange topic ;-)))))
Klopt, vooral omdat ik las dat ik feedback zou krijgen waarom ik nog niet op vectoring zit terwijl dit al het geval zou moeten geweest zijn 😂.
Eenmaal ik hierop een antwoord heb is het voor mij klaar 🙂.
Je moet natuurlijk nog niet wanhopen want ze zijn nog altijd volop bezig met ROP's om te schakelen voor vectoring en dat zal zeker nog gans het jaar doorgaan.
Hier zal ook geen feedback meer op komen denk ik 🙂.
zolang ze geen exacte planning kennen zullen ze inderdaad niet vlug antwoorden 🙂
Badge +4
In feite is dit een andere dienst die zich bezig houd met de planning van vectoring, het zal gewoon afwachten zijn tot ze uw ROP upgraden.... voorlopig heb je 50 Mbps via DLM in zone 2. 🙂
Met 50 waren wij daar vroeger al heel tevreden mee :lol:
Reputatie 4
Badge +2
Met 50 waren wij daar vroeger al heel tevreden mee :lol:

50Mbs was al heel veel, ik moest tevreden zijn met 28.8 kb/s
In feite is dit een andere dienst die zich bezig houd met de planning van vectoring, het zal gewoon afwachten zijn tot ze uw ROP upgraden.... voorlopig heb je 50 Mbps via DLM in zone 2. :)
Kan ik dergelijke info zelf ergens terugvinden? 🙂
Je kan dit enkel te weten komen door het aan de proximus medewerkers te vragen of zij het bij de bevoegde dienst kunnen opvragen wanneer uw rop waar je aangesloten bent zal uitgevoerd worden met Vectoring kaarten.
Eens dit gebeurd is kan je ongeveer na een maand actief op Vectoring gezet worden, als er geen problemen ondertussen en mss zit je in dit geval ? maar dan moeten ze bij proximus wel weer de uitleg willen geven waarom !!!
Anders kan je dit ook door regelmatig te checken op Proximus.be/internetsnelheid of er iets veranderd is of er op aanduidt dat dit reeds gebeurd is
Oh ok.
Net een brief gekregen dat ze zullen werken aan de aan de kast in de straat op 1 sept voor ongeveer een kwartiertje.
Dit zou wel eens de upgrade kunnen zijn 😂.

Reageer