Beantwoord

Snel kopieren dvd opnames in LP mode met dvd recorder

  • 30 November 2017
  • 6 reacties
  • 438 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal
Ik heb een dvd recorder van pioneer dvr 630h en sinds kort kan ik gemaakte opnames in LP mode gemaakt op de harddisk niet meer snel kopieren op een dvd schijf. Dit ging wel met de vorige software. Is dit misschien door de upgrade naar de nte software van proximus. Dus moeten we nu maar programmas opnemen op de dvd recorder in SP mode om te kunnen snel kopieren op een dvd schijf. Wie heeft hetzelfde probleem als ik?
Timm1983
icon

Beste antwoord door Jean-PaulS 1 December 2017, 08:18

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Het verwondert me dat je überhaupt ooit opnames kon maken op een externe speler.
Uitzendingen zijn normaal beveiligd tegen opnames en ik heb vroeger (jaren geleden) nog geprobeerd om op een dvd recorder op te nemen en toen lukte dat ook niet.
Reputatie 6
Badge +4
Beste,

Spijtig genoeg kunnen we daar bij Proximus geen ondersteuning op geven. In principe zijn opnames via aparte toestellen niet legaal. Veel success!

Groeten,

Jean-Paul
Het verwondert me dat je überhaupt ooit opnames kon maken op een externe speler.
Uitzendingen zijn normaal beveiligd tegen opnames en ik heb vroeger (jaren geleden) nog geprobeerd om op een dvd recorder op te nemen en toen lukte dat ook niet.

Wel via een scart stekker bvb.
Opnames van de harddisk van de dvd recorder kopieren op dvd of opnemen met een dvd recorder is niet legaal? Waarom worden er dan (nog) dvd recorders verkocht? Is te danken aan de nieuwe nte software. Nog meer beveiliging bij opnames met een dvd recorder...
Reputatie 7
Badge +4
Uiteraard is dit niet illegaal voor eigen gebruik
In principe is de mogelijkeid "snel kopiëren" merkgebonden (= niet systematisch mogelijk van X naar Y)
Blijkbaar biedt jouw Pioneer mogelijkheden die althans op mijn Philips & Sony toestellen niet voorhanden zijn
Ik neem gewoon op - via Scart zoals reeds aangeduid door Martin- op de harde schijf van de DVD-recorder en zet ze indien ooit nodig over op een DVD schijf (desgevallend type DL)
via scart kopieer je ook in lager resolutie dan via HDMI waar wel HDCP protectie op zit.

Reageer