SMS naar Dubai

Vanuit Belgie kan geen sms meer naar me gestuurd worden in Dubai. Ik gebruik Etisalat in Dubai.We hebben al alles laten nakijken van beide kanten en vinden geen oplossing.

15 reacties

Van de sms'er in België staat roaming toch actief op zijn simkaart
Reputatie 2
Badge +1
Is dit voor 1 specifiek nummer of meerdere nummers die je niet kunnen bereiken per sms?

Heb af en toe met Etisalat dat mijn sms-en vanop DXB niet verstuurd worden of vertraagd aankomen, éénmaal buiten de luchthaven geen tot weinig problemen.
Het gaat om verschillende nummers dus volgens mij heeft Proximu problemen met de gateway, collega's die in andere landen zijn en ook op Proximus zitten hebben het probleem niet.
Ik woon in dubai en kan van mijn etisalat mobile geen SMS meer sturen naar mijn vader zijn proximus mobile in belgie
Ik kan dat wel via mijn ander DU mobile hier in dubai (konkurent van proximus)

en ik kan van mijn etisalat mobile wel een sms sturen naar een belgische Base mobile ??????

er is dus duidelijk iets mis etisalat - proximus

graag help want dis is erg vervelend

dank
Reputatie 6
Badge +4
Kunnen jullie me via privébericht enkele concrete voorbeelden geven?
Ik heb de volgende gegevens nodig:
  • Gsm nummer verzender (Proximus nummer)
  • Gsm nummer ontvanger (Dubai)
  • Datum & tijdstip van mislukte sms (+ voor de zekerheid ook de tijdzone)
Reputatie 2
Badge +1
Ik zit er volgende week op bureau, zal dan even wat info doorsturen.
Reputatie 6
Badge +4
Hallo allemaal,

Intussen heb ik feedback gekregen van m'n sms-collega's.
Het probleem situeert zich bij Etisalat.
Ik ga niet volledig in detail gaan, maar heel high level komt het er op neer dat er tussen operatoren afspraken worden gemaakt over hoe sms'en worden doorgestuurd van het ene netwerk naar het andere. Soms is dat met rechtstreekse verbindingen, soms verloopt dat via een 3de partij. In het geval van Etisalat/Proximus moet dit via een 3de partij gebeuren. Echter, is langs hun kant de routering niet volledig in orde waardoor ze sms'en toch rechtstreeks naar ons trachten sturen.
We trachten hun technici nu, via de 3de partij die ons moet verbinden, te bereiken zodat ze de nodige aanpassingen kunnen doen.

Groeten,
Bram
Beste Bram.
Geweldig bedankt !
Ik heb ook bij Etisalat een issue geopend, maar ik vrees dat het hier een Inshalla wordt.

Blijven proberen aan de 2 kanten.
MVG,
Ivan.
Reputatie 2
Badge +1
Momenteel op kantoor in Dubai en nog steeds issues met versturen en ontvangen van sms-en via etisalat.
Als jullie details nodig hebben, laat gerust even wat weten.
Reputatie 6
Badge +4
Hallo Axs,

Ik heb zelf contact opgenomen met de klantendienst van Etisalat & hen het probleem nogmaals uitgelegd.
Ze vragen dat hun klanten met problemen (zoals jij) rechtstreeks met hen contact opnemen (zoals jij gedaan hebt).

Ik raad je aan om te verwijzen naar mijn ticketnummer bij hen, dan hebben ze meteen meer info: T2016041307GSS010Z6682501
Ik heb hen via mail gecontacteerd op het adres roamingcare@etisalat.ae

Helaas kan ik voorlopig niks extra doen voor jou.

Mvg,
Bram
Reputatie 2
Badge +1
done
Reputatie 2
Badge +1
En volgens mij ook opgelost.... Lukt in ieder geval terug om sms naar proximus te sturen via etisalat!
Reputatie 7
Badge +3
Fijn om te horen, ik geef het hier door! Mvg, HeidiE
Reputatie 6
Badge +4
Super, axs!
Veel sms-plezier gewenst 🙂
Ik had hetzelfde problem sinds begin 2016. Indien het rond April zou opgelost zijn, heeft het in ieder geval niet heel lang geduurd. Ik had het probleem gedurende heel het jaar, en heb Etisalat gecontacteerd, met Bram's informatie erbij.
Even vlug het exacte probleem terug gedetailleerd:
SMS van Etisalat (van binnen UAE of erbuiten) naar Proximus (binnen Belgie) faalde.
SMS van Etisalat naar Proximus (als the Proximus abonnee roamt) werkte ok.
SMS van du naar Proximus werkte altijd.
SMS van Etisalat naar andere Belgische netwerken werkt.

Op donderdat 15 December was het probleem opgelost.
Ik hoop dat het niet meer terug komt.

Reageer