SMS komt niet aan bij andere persoon

  • 4 February 2016
  • 5 reacties
  • 9372 Bekeken

1 persoon krijgt mijn sms nooit niet toe, ondanks:
- een ontvangstbevestiging op mijn telefoon
- de gsm van de andere persoon staat uiteraard aan en het berichtengeheugen is niet vol
- bellen met elkaar lukt wel
- ik krijg WEL haar smssen toe, het werkt dus maar in 1 richting.

5 reacties

Ik heb precies hetzelfde probleem met een contact van mij. Nog erbovenop vermelden dat het betreffende contact van andere personen (die klant bij Proximus of niet zijn) wel SMS'en ontvangt zonder problemen.
Ik heb hier enkele maanden geleden een ticket voor Proximus voor aangemaakt.
Het antwoord was : uw contact gebruikt nog een oudere SIM kaart, laat die persoon zijn SIM kaart vervangen door een nieuwere.
Geen idee of het zou werken want die persoon heeft nog niet de tijd gehad om naar een boetiek te gaan daarvoor.
Dat kan inderdaad een reden zijn want er zijn er nog die gemeld hebben dat het op die manier opgelost was.
Reputatie 3
Badge
Dag Sofie,

Ik zal eens navraag doen bij onze technische dienst wat de oorzaak (oplossing) is. Zodra ik een antwoord ontvang laat ik iets weten.

Mvg,

Jos
1 persoon krijgt mijn sms nooit niet toe, ondanks:
- een ontvangstbevestiging op mijn telefoon
- de gsm van de andere persoon staat uiteraard aan en het berichtengeheugen is niet vol
- bellen met elkaar lukt wel
- ik krijg WEL haar smssen toe, het werkt dus maar in 1 richting.


Beste Sofie,

De technische dienst heeft alles nagekeken.Aan het netwerk scheelt er niets.

Het kan zijn dat u per ongeluk dat contact geblokkeerd heeft.

Best uw simkaart eens in een ander toestel steken om te proberen.

Maar het probleem moet zich in het gsm-toestel zelf bevinden.

Met vriendelijke groeten,
Joël
Wel raar dat ze dan toch een ontvangstbevestiging op haar telefoon krijgt als die contactpersoon geblokkeerd zou staan
dan moet het toch aan iets anders liggen in het toestel.

Reageer