sms komt meerdere keren toe

  • 8 August 2014
  • 12 reacties
  • 4493 Bekeken


Mijn collega krijgt soms eenzelfde sms tot 3x binnen en zijn dochter krijgt dit soms ook als hij haar een sms stuurt.


We hebben het onder elkaar geprobeerd en met mij is alles in orde, ieder krijgt de sms maar 1x.


Denk dat hij dezelfde sms telkens ontvangt met 1 minuut tussen. Weet niet of hij dit nog met andere personen heeft en/of hoeveel....


Dit is vervelend voor hem en zijn vrienden.


Iemand een idee hoe dit komt ?

12 reacties

Beste
Dat sms'en meermaals worden afgeleverd ligt meestal aan het toestel.
Onze sms-centrale moet van het toestel naar waar de sms werden verstuurd,
een melding krijgen dat deze goed is afgeleverd. Krijgt de centrale die melding
niet, dan gaat de sms opnieuw worden verstuurd.
Als u mij uw nummer doorgeeft (via PM) dan kan ik dit voor u laten nakijken.

Indien mogelijk ook de nummers van de personen die dit probleem hebben.
Mvg

Eva
Soms helpt een software update om dit probleem
op te lossen. Ook het toestel eens uit en aan zetten kan dit stoppen. Mvg Eva
Reputatie 1
Badge
Is er eigenlijk al een oplossing voor dat toekomen van meerdere keren hetzelfde SMS'je ?


Heb vandaag 2 SMS'en ontvangen : de ene is 14 (veertien) keer toegekomen, het andere 4 keer...


Is toch wel een beetje teveel van het goeie...
Reputatie 6
Badge +2
Ik hoop dat het geen betalende SMSen zijn want anders zou dat een kostelijk grapje zijn, een mens zou op den duur failliet aan gaan.
Twee West Vlamingen die tegen één klappen, dan moet het wel over geld gaan duivel

Ge moet wel niet 14 keer betalen hé , 't is gewoon omdat om één of andere reden de bevestiging van ontvangst niet correct gebeurt en daarom wordt er gedurende een zeker tijd opnieuw geprobeerd en stopt dan automatisch.
Heb je het voor alle oproepen of maar voor bepaalde


Als je het voor alle oproepen hebt, heb je het ook als je de sim in een ander toestel steekt (om bv. uit te zoeken of het aan het toestel ligt)


enz... om eventueel te kunnen uitvissen in welke richting je moet zoeken


Als je slechte netwerkdekking hebt bv kan het ook gebeuren.

Als er problemen zijn aan de zendmast bv. crosstalk (misschien dan best eens vragen aan 'onze medewerkers' )
'k heb nog maar juist over West Vlamingen gesproken en ik hoor hier al ene zeggen amai die autotaks dat is toch ook al veel dat we moeten betalen!


en als ik hem antwoord ga dan te voet, is hij nog minder content !


zijn ze nu echt allemaal zo of zouden er toch nog anderen zijn ! lach
Mijn collega klaagt hier niet meer over en zijn vrienden ook niet.


Probleem is onverwachts verdwenen......
Reputatie 7
Badge +1
Autotaks zijn vaste kosten net als verzekering. Minder rijden verhoogt alleen de prijs per km....Alleen auto wegdoen helpt.
't was wat ik inderdaad bedoelde Sinjoor daarom dtr hij er zeker niet kon mee lachen knipoog
Reputatie 1
Badge
Allé : dat ene SMS'ke is nog wat keren binnengekomen : de stand is nu 33 keer (als ik juist geteld heb),


Het andere (komt van dezelfde persoon) is bij die 4 blijven hangen...


De GSM is dat smartphone'ke dat ik bij mijn abonnement heb gekregen (voor 1 € ;)) : een Samsung Galaxi Mini II.


Je zou vermoeden dat toestellen die Belgacom verdeelt ook compatibel zijn met het netwerk van Proximus 😉...


Die zal wel compatible zijn want anders zou je ze van andere personen ook verschillende keren binnen krijgen, ik een kwestie van te weten natuurlijk waar de reden zit, die afzender heb je hem al gevraagd van eens re x checken of die niet meerdere malen verstuurt want er zijn ook app's op de smartphone die gebruikt worden op smartphones die daar de reden kunnen van zijn dacht ik ooit eens gelezen te hebben.

Reageer