Beantwoord

SMS'en mét emoticons worden automatisch MMS's?

  • 2 January 2016
  • 17 reacties
  • 8189 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1
Ik stel vast, dat, als ik emoticons gebruik in SMS'en, deze automatisch in betalende MMS'en (0.25€ per stuk) worden omgezet. Blijkbaar moet je dus smiley-afkortingen gebruiken zoals 🙂
icon

Beste antwoord door sinjoor76 3 January 2016, 02:19

Bekijk origineel

17 reacties

Inderdaad Michael, dat is ook wat ik heb willen duidelijk maken in mijn posten hierboven dat ik het niet voor heb met een andere smartphone maar wel met mijn Samsung.
Nu we al met twee zijn die het zelfde zeggen zal Proximus heel blij zijn :-)))
Reputatie 2
Ik heb dit voorval ook.Maar ik vermoed dat het probleem ligt bij het merk van smartphone,in mijn geval dus ook Samsung S4 mini (eerder ook al S3 mini).
Net zoals Elsa en sinjoor76 die ook samsung hebben als ik het goed heb.
De groene smileys lukt in gewoon sms maar vanaf men dus de gele emoticons wil gebruiken komt er een melding 'converteren naar MMS-bericht'
Het ontvangen van de gele emoticons lukt wel maar verzenden in SMS niet.Enkel MMS en e-mail

Dus mijn gedacht is dat de boosdoener,schuldige hiervan Samsung is en niet de goede hardwerkende medewerkers van Proximus :)
mag ook wel eens gezegd worden hé. (krijg ik nu korting of een extra pak) 😉
Reputatie 7
Badge +1
Ik vraag me toch af, of Proimus hier officiëel gaat op reageren morgen.
Reputatie 7
Badge +3
Marleen en Elma dikke vriendjes precies, bij mij komen er geen aan :)
Waar haal je dat vandaan Axel, ik ken Marleen alleen van dit forum, zoals ik jou ook "ken" van het forum. Zijn wij daarom ook dikke vrienden ? Eer ik iemand als vriend beschouw, moet er eerst veel meer contact zijn en liefst visueel :8
Ik krijg soms mails van een nicht (geen vriendin dus), die ze vanop haar smartphone verstuurd. Ik wilde een voorbeeld laten zien, maar het wordt door het forum niet aangenomen. Ook emoticon van andere forums (meestal jpg's) worden hier niet aanvaard. Spijtig, ik werk graag met emoticons, om een tekst te verzachten. 🙂
Inderdaad ik krijg die verwittiging ook eerst dat het een mms is die zal verstuurd worden, ik wist zelf niet dat je die verwittiging kon uit- of aanzetten, ik voer die smileys nu zelf in met leestekens.
Reputatie 7
Badge +1
Sinjoor krijg jij ook het bericht voor je ze verstuurt dat het mms is?
Worden eigenlijk ook als symbolen aangeduid en kunnen niet als teksttekens verstuurd worden, maar ik krijg wel een vraag of ik dit als mms wil versturen.
Op mijn ander oude gsm worden die symbolen omgezet naar tekst tekens, maar veel minder keuze dan om de S4 smartphone

Het hangt van de SMS-app. af, hoe ze verschijnen. Maar die 0,25€ komen wél op je rekening (te checken in My Proximus). In de standaard berichten app. van Samsung is er nochtand een optie om een verwittiging te krijgen bij veranderen van stand in MMS. (ik heb dezelfde S4 ini) ik heb een tijd Handcent SMS gebruikt, en daar nooit problemen mee gehad, maar het nam nogal wat geheugen in vlgs. mij. Ben daarom terug op de standaard app. va Samsung overgeschakeld.
Reputatie 7
Badge +6
Met smileys bedoel ik in geval de gezichtjes, vuurwerkjes enz. , geen bewegende. Dat is wat sinjoor bedoelde, denk ik.:D:cool::8 Zulke dus. Jeetje.
Reputatie 6
Badge +2
Marleen, in België werkt men eenmaal met 2 maten en 2 gewichten. 😛
Hangt af als je smileys bedoelt als symbool (jpg enz..) of smileys bestaande uit tekst tekens.
Reputatie 7
Badge +6
SMS'en met smileys via WP worden zonder problemen verzonden en ontvangen. Zelf krijg ik ook smileys via SMS. Waarom dat bij de ene wel gaat en de andere niet ???
Reputatie 2
Marleen en Elma dikke vriendjes precies, bij mij komen er geen aan :)

Elsa,
Ik krijg toch ook iedere keer de melding " als mms versturen "
Reputatie 7
Badge +3
Bij mij is dit toch niet het geval, Sinjoor. Ik gebruik dikwijls de emoticons op mijn 'klavier'. Ik ben de kosten nog eens gaan nakijken op MyProximus.
Ik moet er wel bij zeggen, dat ik nog altijd geen MMS'en kan verzenden met mijn smartphone sinds ik hem gekocht heb. Toeval?
Marleen, komen die ook aan met de emoticons bij de bestemmeling(en).?

Ik heb er toch geen probleem mee 😃
Sinjoor krijg jij ook het bericht voor je ze verstuurt dat het mms is?
Worden eigenlijk ook als symbolen aangeduid en kunnen niet als teksttekens verstuurd worden, maar ik krijg wel een vraag of ik dit als mms wil versturen.
Op mijn ander oude gsm worden die symbolen omgezet naar tekst tekens, maar veel minder keuze dan om de S4 smartphone
Reputatie 7
Badge +1
Bij mij is dit toch niet het geval, Sinjoor. Ik gebruik dikwijls de emoticons op mijn 'klavier'. Ik ben de kosten nog eens gaan nakijken op MyProximus.
Ik moet er wel bij zeggen, dat ik nog altijd geen MMS'en kan verzenden met mijn smartphone sinds ik hem gekocht heb. Toeval?
Marleen, komen die ook aan met de emoticons bij de bestemmeling(en).?
Ik heb net het zelfde voor Sinjoor met mijn samsung S3 , bij mijn andere smartphone WP niet daar wordt geen mms van gemaakt
een smiley zijn 2-3 standaard ascii karakters .. een "emoticon" kan vanalles anders zijn ttz een "beeldfomaat" ... (.jpg? animated .gif .. etc)
Reputatie 7
Badge +6
Bij mij is dit toch niet het geval, Sinjoor. Ik gebruik dikwijls de emoticons op mijn 'klavier'. Ik ben de kosten nog eens gaan nakijken op MyProximus.
Ik moet er wel bij zeggen, dat ik nog altijd geen MMS'en kan verzenden met mijn smartphone sinds ik hem gekocht heb. Toeval?

Reageer