SMS'en en MMS'en sturen van tablet met(gratis) datadim

  • 20 September 2015
  • 18 reacties
  • 674 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1
Weet iemand wat de kosten zijn voor het zenden van SMS'en en MMS'en vanop een tablet met datasim? Ik heb dat eens uitgeprobeerd, en men kan daar blijkbaar zelfs op antwoorden.

18 reacties

inderdaad je kan sms'en maar hoe dit verrekend wordt daar heb ik ook geen idee van, zou dit alleen data zijn die afgetrokken wordt, want ik heb dat in het begin eens uitgetest door enkele sms'en te sturen, maar er is toch nergens niks aangerekend geweest bij mij!
Reputatie 7
Badge +1
In mijn 'nog niet gefactureerd verbruik' staat voorlopig nog niks. Wat mij wél verwonderde was, dat je naar dat datasimnummer kunt SMS'en. Heb het met mijn smartphone uitgetest.
Reputatie 7
Badge +1
Nu plots wél. 0,13€ voor een samengestelde SMS van 3 standaard SMS'en wat bovendien in mijn berichten app als MMS geregistreerd staat. Buiten bundel kost dat normaal 0,25€. Nou dat is dan niet zo duur.
Ja ik vond dit ook raar dat ik in der tijd geen afrekening gekregen heb, maar dat was ook in het begin dat de gratis data sim opgekomen was.


heb je smleys gebruikt misschien dat dit als MMS geregistreerd staat.
Reputatie 7
Badge +1
Neen, het was gewoon één SMS van 3 SMS-lengten aaneengeplakt tot één SMS (je kan gewoon bijna onbeperkt blijven doorschrijven). Meestal telt dat voor 3 SMS'en, maar sommige apps maken daar dan één MMS van, wat dan soms maar niet altijd ongunstiger is. Normaal telt dat dan wél voor 3 SMS'en.
ik dacht daar gewoon aan omdat bij de samsung galaxy 4 mini als ik een sms wil versturen met een smiley die ik gekozen heb uit de lijst, dan wordt die automatisch verstuurt als MMS , maar wat daar de reden van is weet ik ook niet dit moet je toch kunnen versturen als gewone sms!!!
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb ook en Samsung Galaxy S4 mini, maar gebruik de Handsent SMS app.waarin je meer opties hebt om langere SMS'en te versturen. O.a. kan je ervoor kiezen om SMS'en per 160 tekens te splitsen.
'k heb ook eens handcent sms en dutch lang pack geïnstalleerd maar ik vind die niet in de app lijst terug, waar staat die dan ergens zodat je die kan opstarten?
opnieuw geïnstalleerd en nu wel in de lijst !
Reputatie 7
Badge +1
Ok dan! Ik denk ondertussen dat ik mijn S4 mini verprutst heb...alles werkt nog, maar hij herkent de microSIM niet meer, die ik voor een test eens in mijn Samsung Galaxy Tab4 4G had gestoken. De SIM-kaart blijkt nog in orde, want die werkt nog op mijn tablet en ook in een oudere GSM (met adapter). Ik gebruik nu terug die GSM, maar daarmee heb ik niet veel meer aan mijn Smart20 abo, behalve de 120 belminuten en de gratis SMS'en. De 1,5gb 4G enkel met mijn tablet of USB-stick.... En een Smartphone die enkel op Wifi werkt is ook niet echt handig. Enfin, hij is nog geen 2 jaar oud, dus maar binnen doen voor nazicht zeker? besluiteloos
of een factory reset overwegen !
Beste,
de prijs van sms'en en mms'en via tablet hangt af van welk soort abonnement of prijsplan u heeft op de simkaart die u in uw tablet geplaatst heeft.
U kan ons gerust het simkaart nummer doorgeven via privé-bericht, en dan kijken we dit graag eens na voor u.
Met vriendelijke groeten,
MR
het gaat hier om de free data sim kaart (telefoneren niet mogelijk) dus ik veronderstel dat sms en mms bij deze simkaart voor iedereen dezelfde is of is dit niet zo ?
Sinjoor als je een smiley uitkiest wordt dit dan bij u als MMS verstuurt, met mijn windows Phone heb ik dat toch niet voor!
Reputatie 7
Badge +1
Ondertussen zie ik in My Proximus, dat mij hiervoor 0,13€ voor een SMS van max 160 tekens wordt aangerekend. Voor een verlengde SMS van 2 of 3 maal 160 tekens rekenen ze de 0,25€ voor een MMS aan. Ik heb nu voor 0,38€ als overschrijding limiet staan, dus 'buiten bundel' als het ware. Dit lijkt me niet overdreven. Met die data-SIM lijkt me dat begrijpelijk. Met mijn smartphone met gratis SMS in hebben ze nog nooit iets aangerekend voor samengestelde SMS'en, ook niet als er smileys instaan.
Ik denk ook niet dat dit veel gebruikt wordt
Reputatie 7
Badge +1
Neen, denk ik ook niet. De ontvangers kunnen er wél naar terug-SMS'en (heb ik uitgeprobeerd vanop mijn (oude reserveMEDION) smartphone, maar niet naar bellen natuurlijk. Mijn Samsung Galaxy S4 mini heb ik moeten binnendoen voor nazicht, want ook een FacR hielp niet om de SIM-kaart terug te herkennen. er zou één van de contactpinnetjes licht kunnen verbogen zijn, en dan is het een kleinigheid om het te herstellen..Ik mis wél het Samsung comfort van scherm en vlotte bediening (snelheid).huilend
Ik heb het alleen maar uitgeprobeerd op mijn laptop met usb 3G stick, maar dat was dan ook alleen maar om eens te testen en meer niet

Reageer