Vraag

sms DL naar 4884 werkt niet

  • 22 May 2017
  • 3 reacties
  • 10934 Bekeken

Onze dochter, studente in Gent probeerde voor de eerste keer een sms te sturen voor de tram. Helaas werkte dit niet en kreeg zij een PV en boete van 107EURO.

dit schreef ze naar de lijn op 19 april, waarop geen antwoord of reactie, wel de PV met boete en overschrijvingsformulier.

Deze ochtend rond 11u kreeg ik controle op tramlijn 1 toen ik afstapte in Gent (van station Gent-Sint-Pieters naar de Korenmarkt). Eerder toen ik op de tram zat, had ik een sms gestuurd, 'DL', naar 4884 maar hier kreeg ik nooit een antwoord op als bewijs. De meneer die de controle uitvoerde, controleerde de tijd van de sms en zei me dat ik contact met dit email adres moest opnemen omdat het kan zijn dat mijn provider me niet toelaat om sms-tickets aan te kopen. De controleur heeft mijn gegevens genoteerd en me dan ook een fiche meegegeven met een pv-nummer op. Hij zei wel dat ik zo snel mogelijk contact met jullie moest opnemen. Ik ben daarna ook gaan informeren in de lijnwinkel aan het station over waarom mijn sms-ticket niet zou werken, maar zij konden me ook niet verder helpen. Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen. Alvast bedankt!

Na haar verhaal belde ik met uw diensten, en jullie bevestigden mij dat er niets fout was , maar dat ze ook toch ook geen sms van de lijn konden vaststellen... op het nr van mijn dochter ??
Ik besloot toen maar om 1 uur aan te schuiven in de proximus winkel om daar te vragen om haar Nr te controleren op activatie voor betalen aan de lijn. Heb het oude abonnement van 10 EUro die intussen niet meer bestaat laten wijzigen in Mobilus aan 15 EURO/maand nota bene ! is dus 5 EURO extra. En Ik vroeg ook een bewijs voor de Lijn dat dit werd aangepast om zo eventueel de zure boete te kunnen teniet doen. 107 euro, daar kon ik een jaarabonnement mee kopen !

Alles leek OK, maar mijn dochter had voorlopig een tramkaart gekocht en probeerde onlangs toch nog eens of het nu wel lukte per SMS : HELAAS NIET !!!

Mijn oudste dochter gebruikt dit regelmatig zonder probleem, ikzelf heb net de test gedaan met mijn GSM en dit lukt ook.

Iemand een idee waarom het niet lukt bij onze jongste dochter ?

3 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Heb het ook eens voor gehad dat ik geen SMS antwoord kreeg van DeLijn, mocht toen enkel mee van de chauffeur als ik betaalde. Toen ik op mijn bestemming was aangekomen, kwam de bevestiging SMS, maar de bus was al weg toen.
zij krijgt wel degelijk een sms terug waarop staat Uw abonnement is niet ingesteld om sms tickets aan te kopen. Voor meer info bel 6000.
ik weet niet of je langs deze weg misschien iets moet instellen ?
U betaalt geregeld met uw gsm of tablet (sms-parkeren, tickets van De Lijn, enz.)

Reageer