Vraag

Smart wifi activeren

  • 17 August 2016
  • 8 reacties
  • 2532 Bekeken

hey ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen wanneer ik smart wifi wil inschakelen dan zegt hij : Het spijt ons, u komt niet in aanmerking om een Wi-Fi Hotspots account te activeren.
en ik dacht dat het er aan lag omdat mijn wifi box niet geadd is aan mijn myproximus account is maar ik vind ook niet hoe ik meer producten add tot mijn account kan iemand mij helpen alvast bedankt :?

8 reacties

Lees zeker ook dit hier eens:
smart-wifi-en-wifi-hotspots
Mss eens kijken naar de voorwaarden of het daar iets kan mee te maken hebben:
Om gratis gebruik te maken van de Wi-Fi Hotspots moet je internet-klant zijn met:
◦een beveiligde b-box2- of b-box3-modem waarbij wifi geactiveerd is.
Heb je een andere modem? Dan kan je gebruik maken van de hotspots, maar kan je zelf je modem nog niet delen.
◦een beveiligde internetverbinding.
Je netwerk beveiligen met een wachtwoord.
◦1 login per Internet-abonnement.
•Heb je een gsm-abonnement in je Pack met internet?
Dan geniet je van een optimale ervaring dankzij Smart Wi-Fi. Per gsm-abonnement in je Pack krijg je een extra toegang.
Smart Wi-Fi activeren kan met 1 klik via de MyProximus App.
•Het volume dat je verbruikt via deze wifi-hotspots in binnen- of buitenland wordt afgetrokken van je maandelijks internetverbruik.
In geval van overschrijding wordt de verbinding niet verbroken maar verlaagt Proximus de snelheid naar 128kbps.
•Deactiveren: als je niet wenst dat je modem een wifi-hotspot wordt voor andere gebruikers kan je gratis naar 0800 20 640 bellen om de dienst te deactiveren.
Je kunt dan niet langer gebruik maken van alle andere wifi-hotspots.
Je kunt op elk moment gratis de dienst opnieuw activeren.
Volg hiervoor de procedure zoals beschreven in de categorie "Heb je de Wi-Fi Hotspot functie gedeactiveerd?"
•Het aantal bezoekers via je wifi-hotspot evenals hun verbruik wordt beperkt door Proximus.
Er is dus geen merkbare impact op de kwaliteit van je privéverbinding.
De tv-kwaliteit is eveneens gegarandeerd omdat dit signaal altijd voorrang heeft.
Elke persoon die via je beveiligde hotspot surft, is zelf verantwoordelijk voor zijn daden.
Je bent dus in geen geval aansprakelijk voor een ongeoorloofd gebruik van andere personen via je modem
- indien die modem beveiligd is.
•Slaag je er niet in om je modem te delen met andere gebruikers?
Mogelijk beschik je niet over de gepaste technologie.
Wie via ADSL surft kan zijn modem voorlopig niet delen.
Je kunt wel gebruik maken van alle andere wifi-hotspots nadat je een login aangemaakt hebt.
•Indien je dat wenst, kan je meer bandbreedte ter beschikking stellen van anderen met de gratis optie Fon Plus.
Je houdt dan zelf minder bandbreedte over om te surfen.
##############################################
Activeren:
▬ Gebruikt u een Android smartphone, tablet, iPhone of iPad?
1.Ga naar de app MyProximus, rubriek 'Smart Wi-Fi' met uw smartphone of tablet.
2.De app MyProximus vraagt u een toegangsaccount tot de Wi-Fi Hotspots aan te maken (login en wachtwoord).
3.Daarna leidt ze u naar de app store (Google Play Store of App Store), waar u de app 'Smart Wi-Fi' kunt downloaden.
4.En dat is het! Deze app zorgt ervoor dat uw smartphone of tablet automatisch verbinding maakt met een Wi-Fi Hotspot in de nabijheid.
▬ Gebruikt u een andere smartphone, tablet of laptop?
1.Log in op MyProximus, rubriek 'Smart Wi-Fi'.
2.Maak uw toegangsaccount tot de Wi-Fi Hotspots aan (login en wachtwoord).
3.Selecteer een Wi-Fi Hotspot (Proximus_FON) in de lijst van wifinetwerken die op uw toestel beschikbaar zijn.
4.Open uw browser en voer uw login en wachtwoord in het Smart Wi-Fi-startscherm in.
5.Log in. En u bent vertrokken!
Reputatie 6
Badge +3
zijn er nog ergens tips om proximusfon op android draaiend te krijgen?

Ik heb de fon-applicatie van proximus geïnstalleerd op een LG-G3 en daar is er geen enkele mogelijkheid om fon te activeren.

Op andere telefoon Sony Xperia werkt dezelde login wél met de fon-applicatie. Wel niet perfect want logt iedere minuut opnieuw automatisch in.
Niet echt logisch en ook niet praktisch om telkens onderbroken te worden.

Dus wat is er aan de hand en wat kan ik eraan verbeteren?
Er zijn toch geen klachten dat het niet draait op android.
Maar voor alle misverstanden uit te sluiten over welke fon applicatie heb je het juist?
Ter info: Op de proximus site :
wifi-hotspots-installeren
Proximus WiFi Hotspots met Fon (Android)
Reputatie 6
Badge +3
naam van de app: Proximus Wifi Hotspots met Fon
Ok zoals in de laatste link die ik geplaatst heb, in ieder geval hier en op twitter en Facebook en andere sites, toch geen opvallende klachten dat dit niet werkt op android, maar daarom heb ik heb geen direct antwoord waarom het dan bij u niet werkt op android, zou het dan met de versie van android iets te maken hebben ??
Reputatie 6
Badge +3
een andere app (free wifi spot) voor wifi hotspots meldt:
Fault during internet connectivity test

Android meldt :"geen internet toegang gedetecteerd, wordt niet automatisch opnieuw verbonden"
Het is recente versie van android nl. 6.0
Ik heb een lagere android versie dus zal er iemand moeten reageren die Android 6.0 heeft , mss Sinjoor als hij dit meeleest zou het kunnen testen, want ik denk dat hij ook de 6.0 heeft.
Reputatie 7
Badge +4
Laurens

Je kan alvast hier eens een kijkje nemen:

http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mypx_add_prod/particulieren/support/klantenzone/myproximus-my-proximus/inschrijving-en-toegang/al-uw-producten-en-facturen-zien-na-inschrijving-op-myproximus.html

Reageer