Slechtste telefoon service systeem ooit en de website is ook tenenkrommend slecht

  • 22 June 2012
  • 3 reacties
  • 563 Bekeken

Geachte,


Ik ben al tijden klant van Belgacom en Proximus en ik heb nog nooit zo'n slechte service meegemaakt zowel via telefoon als de website. Vanochtend een uur bezig geweest om via de telefoon een simpel facturatie adres voor een GSM abonnement te wijzigen. Via het antwoord systeem kom je ineens bij Belgacom en moet je opties kiezen die je niet wil, of je komt in een loop (dezelfde vraag blijft worden herhaald) of je wordt gewoon in paniek doorverbonden en staat opnieuw minimaal 15 minuten in de wacht, of de verbinding wordt gewoon verbroken. Als je dat via de website probeert kom je telkens bij Belgacom terecht, ze doen voorkomen alsof je met een bedrijf te maken hebt maar de samenwerking tussen de twee gaat overal fout.

Mijn tweede probleem was een klacht die twee maanden geleden was ingediend over een te hoog uitgevallen factuur. Heeft lang geduurd maar vervolgens een krediet nota ontvangen. Helaas niet alleen voor die nota en de eerstvolgende factuur had dus inderdaad weer een te hoog bedrag. Zelfde probleem als bij voorgaande klacht. Nu probeer ik al een anderhalf uur iemand te bereiken die me kan helpen want een gewone email kan je niet schrijven. Op de Belgacom factuur staat dat ik bij vragen over de klacht 0800-22500 kan bellen. Na weer 15 minuten in de wacht wordt me verteld dat ik bij Proximus ben en dat ik Belgacom moet bellen (wat ik dus gedaan had). Voordat ik die man de huid kan volschelden wordt ik weer in de wacht gezet en herhaald zich het voorgaande. En dan die verschrikkelijke muziek al bijna een uur lang. Daar kunnen ze iets van leren bij de CIA ondervragingen.

Dit is kennelijk de enige manier om je af te reageren, want via Mijn e-Services kan je ook helemaal niets.

Gelukkig werd ik wel teruggebeld om mijn mening te geven over het telefonische help systeem. Het laagste wat ik kon intoetsen was een 1, anders was het een 0 geweest. En die arme mensen die achter de telefoon zitten kunnen er natuurlijk niets aan doen, dit is hoe je vooral niet twee bedrijven moet fuseren! Ook een 1 voor de bedrijfsvoering.

Groeten

Alfred Klaassen

3 reacties

Gisteren ook contact opgenomen met de klantendienst van Belgacom. 5x moeten bellen doordat 2 keer de lijn zonder reden werd verbroken.

Toen ik toch een telefoniste aan de lijn kreeg en mijn probleem kon uitleggen, verzocht deze mij vriendelijk even aan de lijn te blijven. Zij ging contact opnemen met één van haar collega's die hierover meer wist. Na 20 minuten 'eventjes' gewacht te hebben, was ik het beu en haakte ik in.

Goed hoor Belgacom 🙂 op vlak van klantenservice is het een cijfer met een min ervoor!
Beste alfred,

Kunt u mij via een privébericht uw klantgegevens (klantnrs. Belgacom en Proximus, tel.nr., gsm nr.) en de nodige info ivm uw problemen bezorgen; dan zullen we uw gegevens naar de bevoegde dienst doorsturen.

Met vriendelijke groeten,

Eva
Al 5 weken probeer ik een afspraak te maken, om een nieuwe telefoon lijn te laten installeren; Onze huidige lijn is overbelast (er zit een router en een bbox op aangesloten).

Ik wil dus een tweede telefoonlijn laten aansluiten omdat wij dus meer geen dan wel internet verbinging hebben. Maar na een paar telefoontjes, en op hoge prioriteit gezet te zijn, wacht ik nu dus nog altijd op een mail of telefoon, zodat er eindelijk een afspraak kan gemaakt worden. Ik ben het echt beu!!!

Ik sta op het punt om over te stappen, want als bedrijf is het dus echt niet aangenaam om voortdurend zonder internet verbinding te zitten.

Hopelijk wordt er via deze weg eens gereageerd door belgacom.

Reageer