Slechts helft geplande opnames uitgevoerd.

  • 5 January 2015
  • 30 reacties
  • 310 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
Eerst en vooral mjn beste wensen aan iedereen hier op het forum voor 2015 !


Omdat wij de zondagavond nogal eens weg moeten en er net dan een aantal seres zijn die we niet graag missen, programmeren we voor die avond nogal wat opnames, o.a. de 'Criime Night' op VIER : 4 of 5 series na elkaar. Om de een of andere reden wordt daar slechts de helft echt van opgenomen. De eerste wordt opgenomen, de tweede niet, de derde weer wel enz. Van de rest ofwel geen spoor, ofwel staat ze wel in de lijst, maar kan je ze niet bekijken ( uw opname gaat beginnen ... Nee dus). Het is nu al de tweede week dat dit gebeurt. Geen van de opnames gebeurt in HD. Rebooten, de hele gewone hupsakee, het helpt niet. Vroeger leek dat nochtans allemaal geen probleem. Wat is er aan de hand?


MVG





30 reacties

Ja als reboot en factory reset en gans de cirque niet helpt dan best een privé bericht aan 'Onze medewerkers' doorsturen ⚊▶ Onze medewerkers en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'


gaat het om een V3 decoder of een andere decoder en wat voor software versie staat er op
Reputatie 7
Badge +6
Ja, Elsa, wij zitten nog met een antieke V3 decoder (en een B-Box2) en wat de software versie betreft; geen idee. Wordt die niet automatisch ge-updated als je reboot/reset? Sorry, ik ben geen technicus, maar moet dat nu echt om van onze TV te kunnen genieten???


Ik heb al eens gevraagd om een nieuwe/modernere decoder, maar dat kon niet, omdat er niks aan de mijne 'mankeerde'. 't Hangt er natuurlijk vanaf wat je onder mankeren verstaat. Ik kon wel een nieuwe ... kopen. :-(((( Dan is het nog de vraag of die nieuwe zo veel beter zal zijn ook.
Nochtans zijn er die op die basis van dergelijke problemen wel al een recentere decoder gekregen hebben in ruil, misschien toch nog eens aandringen bij de helpdesk of gewoon de decoder en voedingsadapter en remote control onder de armen nemen en ermee naar een Proximus center binnenstappen om ter ruilen voor een nieuwe , als je uitlegt dat je niet anders dan problemen ondervindt moet dit toch lukken volgens mij !!
Reputatie 6
Badge +2
En als ze moeilijk doen in die Proximus center dan ga je gewoon naar een andere Proximus center desnoods leg je een aantal Proximus centers af want het is zeer belangrijk dat je vlug mogelijk van dat onding af geraakt en een betere type decoder wellicht een V5 in ruil krijgt.
Neem dan maar best een paar dagen congé als je een aantal Proximus centers moet aflopen lach
Reputatie 7
Badge +6
Zwijg zeg, ik herinner mij nog mijn omzwervingen langs alle Proximus centra van het Noorden en Westen van Brussel om mijn MMS probleem op te lossen. (Trouwens nog altijd MMSloos)huilend


En als ik dan een nieuwe krijg, moet die nog geregistreerd worden door de technische dienst en de andere afgeschreven;: ik zal er dan ook maar een volle koffiepot en wat sandwiches bijhalen om de tijd aan de tel door te brengen om dat in orde te krijgen.knipoogErgens is het toch wel erg dat, met al hun vooruitgang, de basisdiensten nog zo'n problemen scheppen.


Bedankt in elk geval voor jullie reacties en als jullie mij niet meer horen: ik ben nog onderweg met mijn decoder.verdrietig
In ieder geval wens ik je veel succes,en wie weet heb je weldra een spiksplinternieuwe V5 mee in je armen ja
Sinds kort heb ik problemen met opnames. Conflict. Niet gelijktijdig 2 programma's opnemen. Vroeger nooit een probleem nu wel.
Reputatie 7
Badge +6
En welke decoder hebt u, als ik vragen mag?


Ik zit nog steeds met mijn V3 decoder hoor, wegens nog geen tijd gehad.


Net als dhr. Roos vind ik het wel raar dat wat vroeger wel kon, nu ineens zo'n probleem is.
Roos, gaat het over serie opnames want daar kan je dat vlug voor hebben.


Eventueel kan je dit omzeilen door aflevering per aflevering op te nemen!
Gisteren lukte het mij opnieuw twee programma's gelijktijdig op te nemen; Ik heb een BBOX3 en V4 decoder.
Het zullen waarschijnlijk serie opnames geweest zijn waarmee je problemen had


Anders eens de helpdesk bellen 0800 22 800 als het probleem zich te veel voordoet.
Sinds 19/01/2015 overgestapt van Telenet naar Proximus en heb nu hetzelfde probleem ondervonden toen ik ook Crime night 3 series na elkaar had geprogrammeerd. 1ste werd opgenomen maar de 2 andere niet. Kan dit liggen aan het feit dat er automatisch 30 min na einde wordt opgenomen ?


3 series van verschillende zenders na elkaar mogen natuurlijk in tijd elkaar niet overlappen want dan zou het overlappende programma op de server (30 dagen) moeten opgenomen worden, maar voor series gaat dit juist niet om die op de server van Belgacom op te nemen en aangezien je maar één programma tegelijk op de harde schijf van de decoder kunt opnemen krijg je een conflict.
Reputatie 7
Badge +6
Normaal gezien is het opnemen van die opeenvolgende programma's na elkaar geen probleem. Ik doe dat regelmatig als er meer dan één episode van een serie na elkaar wordt uitgezonden. Het is zelfs geen probleem om ook tegelijkertijd nog een programma van een andere zender op te nemen. Er zijn wel een aantal voorwaarden: als ik opneem in HD, kan ik niets anders meer opnemen. Als ik een serie-opname heb (bv voor Game of Thrones op 2BE), moet ik voor de Crime Night op VIER nu elke aflevering afzonderlijk programmeren en er zeker geen serie-opname van maken, want dan loopt het mis.Vorige zondag is het gelukt. Geen idee waarom.


Het is een heel gedoe hoor. Als je iets wil opnemen van BBC, NPO, 13th Street etc, tegelijkertijd met een programma van een Belgiche zender, moet je die eerst programmeren, vooraleer je het programma op de Belgische zenders programmeert enz. Het is puzzelen tot en met, zeker als er serie-opnames tussenzitten..Zoals gezegd hierboven, dat is zo met mijn V3. Opnamemogelijkheden hangen geloof ik ook af van je decoder. Zou het kunnen dat je op een V5 minder opnamemogelijkheden hebt? Nee toch?


Nu ja, als je je daar allemaal doorheen geworsteld hebt, ben je al te moe om nog gelijk wat te bekijken, vrees ik. En dan laten we die verschrikkelijke bug, waardoor je gewiste opnames soms terugkrijgt nog achterwege.verdrietig
Je moet wel onderscheid maken tussen series opnames van dezelfde zender en series van verschillende zenders als ze elkaar overlappen in tijd


Serie opnames op


zelfde zender + overlappen in tijd == geen probleem


verschillende zender + overlappen in tijd == probleem
NB: zie ▬► Pvrv--Npvr
zenders mogelijk bij nPVR opnames:


Nederlandstalige zenders: 2BE, 2BE HD, Acht, Canvas, Canvas HD, Cartoon Network NL, Discovery Animal Planet, Discovery Channel, Disney Channel NL, Disney Junior NL, Disney XD NL, één (VRT), één HD, Eurosport, Kanaal Z, Ketnet, Lacht, Nickelodeon, Nick Junior, NPO 1, NPO 2, NPO 3, VIER, VIER HD, VIJF, VIJF HD, Vitaya, VTM, VTM HD en VTM Kzoom.


Franstalige zenders: AB3, AB4, Action, Arte, Canal Z, Cartoon Network FR, Club RTL, Club HD, Discovery FR, Disney Channel FR, Disney Junior FR, Disney XD FR, Escales, Eurosport, France 2, France 2 HD, France 3, France 4, France 5, France 24, La Une (RTBF), La Une HD, La Deux, La Deux HD, La Trois, La Trois HD, LCI, Nickelodeon, Nick Junior, Plug RTL, Plug HD, RTL-TVI, RTL-TVI HD, TF1, TF1 HD, Ushuaïa en Ushuaïa HD.


Engelstalige zenders: Bloomberg, CNN, Euronews, Fashion TV en F.O. TV.

Zou het kunnen dat je op een V5 minder opnamemogelijkheden hebt?



Neen,


alleen bij de V5-mini geen PVR


minder mogelijkheden kan door een lager profiel en/ of meerdere decoders, want dan ben je soms verplicht 30 dagen opnames te doen en series zijn dan niet mogelijk en ook niet alle zenders mogelijk.
Reputatie 7
Badge +6
Voilà.


En ook niet van op afstand programmeren, denk ik.
Zenders die in aanmerking komen voor ’Opname van op afstand’ zijn voorzien van het Image-symbool
Reputatie 7
Badge +6
Maar door van op afstand te programmeren komen andere geplande opnames daar soms mee in conflict.


Nu ja, dat zijn de nadelen van de vooruitgang zeker: een paar jaar geleden mochten we al blij zijn als we één opname konden programmeren.knipoog
Dat zal dan wel een bug zijn want opnames op afstand zijn nPVR opnames, of ze nu overlappen in tijd of niet, mag geen enkele rol spelen, het enigste dat zou kunnen een rol spelen is als proximus moest een beperking leggen op het aantal nPVR opnames die je mag programmeren, maar tot hiertoe is dat nog altijd niet het geval.


Inderdaad nPVR is een mooie vooruitgang en nog altijd een groot voordeel van Pro⌘ tov TN.
Reputatie 7
Badge +6
Woensdag 2 afleveringen van The Mentalist na elkaar opgenomen: eerste geen probleem, tweede na enkele seconden (uw programma zal...) afgebroken, maar na reboot van de decoder wel volledig te bekijken. Mysterie, mysterie.


Marleen : Npvr opnames kunnen soms problemen ondervinden met opstarten wegens het feit dat decoder niet direct verbinding met die server vindt. Dit is een bug waarvan we op de hoogte zijn en waar onze engineering mee bezig is. mvg sb

Reageer