Beantwoord

Slechte Wifi


Reputatie 3
Badge +1
Zijn er nog mensen in de regio Mechelen die vandaag bijna geen WiFi signaal hebben
in huis
icon

Beste antwoord door Wim VL 7 July 2017, 18:38

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Francois, wifi problemen zijn normaal gezien nooit regio gebonden. Ik meet ook geen problemen op je lijn. Heb je de bbox al eens herstart? Bekijk ook eens volgende tips:



http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/p...MVG, Wim
Reputatie 3
Badge +1
Probleem stelt zich enkel bij WIFI-2.4-83
Ik meet met Speedtest 1.19 downl
Upload1.54
Ping 29
Reputatie 7
Badge +4
Hoe is het met andere apparaten? Had je al eens de bbox herstart?
Reputatie 3
Badge +1
Bbox herstart
Ik meet nu via speedtest
15.06
12.73
14
Zijn dit normale cijfers
Reputatie 7
Badge +4
Het is toch al een pak beter, maar bij wifi hangt veel af van externe factoren zoals andere netwerken in je buurt, afstand van de bbox en het apparaat waarmee je meet.
Reputatie 3
Badge +1
Snap ik niet
Vorige metingen waren merkelijk beter
Zelfde apparaat zelfde afstand
Zelfde instellingen
Had metingen tot
54,66
12.62
12
Hoe komt dit dan???
meet je via wifi dan is het resultaat onzeker meet het eens terwijl je met een utp netwerkkabel verbonden bent aan de bbox met je pc/laptop
Reputatie 7
Badge +4
Wifi is nu eenmaal gevoeliger aan storingen. Wens je een stabiele connectie kan je best met kabel werken.
Reputatie 3
Badge +1
ik zie me al lopen met mijn bekabelde tablet????
wat zijn volgens jullie aanvaardbare snelheden bij wifi
Reputatie 3
Badge +1
Hoi swakke,
Als je met een tablet je wifi test zijn er nog andere factoren die meespelen zoals hoeveel app's je hebt open staan etc, als je een tablet bv ontleed kom je erop uit dat de wificontroller meestal in de ARM processor zit, als je dus veel aps hebt open staan kan dit je test beinvloeden. Ook heb je verschillende aanbieders van app's om je snelheid te testen, deze sturen pakketjes naar je en je toestel meet eigenlijk de hoeveelheid pakketjes dat het binnenkrijgt op een bepaalde tijd (simpel uitgelegd in mensentaal), de server waar je de test bij doet moet wel genoeg kunnen sturen op die moment, als het druk is ga je al sneller lager meten dan je snelheid echt is.
Als ik bv op de pc bekabeld test met een welbepaalde website bv ookla haal ik makkelijk 2x de snelheid als op de GSM met hun app. Accuraat is dit niet echt, als ik dan bv een groot bestand van de site van microsoft ga downloaden zie ik dan nog eens bijna een verdubbeling in snelheid met een programma geinstaleerd op de PC dat realtime snelheden meet en wel degelijk 100% te vertrouwen is, mijn conclusie in dat hele speedtestverhaal is eigenlijk dat ik er helemaal niet meer op vertrouw :-)
Snelheden als 1,19Mbit zijn bv wel een indicator dat je snelheid wel echt traag is.
Je spreekt hier dat je dat op de Wifi-2.4-xxxx hebt, heb je dit ook op de wifi5.0-xxxx (je toestel moet deze wel ondersteunen daar deze op de Wireless AC band werkt)?
De 2.4Ghz band is deze dagen vrij bezet daar bijna elk draadloos toestal deze gebruikt en je dan wel al snel last kan hebben van andere Wifi in de buurt bv. Het kan dan soms helpen op de 5 Ghz band te gaan werken die wat minder bezet is.
15Mbit is een aanvaardbare snelheid op je tablet, je kan eigenlijk vlot alles met deze snelheid op een tablet om op je vraag te antwoorden ;-)

Tipje: Een 3 a 4tal seconden op de knop van de wifi duwen op de BBOX3 om hem uit te schakelen (LED gaat uit van wifi) en dan terug hetzelfde om hem terug aan te zetten heeft soms meer effect heb ik al gemerkt dan heel de BBOX3 te herstarten en voert een soort resetje uit van het netwerkgedeelte waar soms een herstart van de BBOX3 geen effect op heeft.
Reputatie 3
Badge +1
Thanks voor deze uitleg
Ga morgen de WiFi restart op de BBOX eens proberen
Nog eens bedankt
ik haal op mijn samsung smartphone op wifi ac zo'n 75 Mbps dus je moet niet noodzakelijk rondlopen met uw bekabelde tablet om ongeveer een goede benadering te krijgen van je snelheid als je maar geen wifi-2.4 GHz gebruikt 😅

Reageer