Skynet Webmail : Inbox leeg?

  • 1 January 2011
  • 11 reacties
  • 8237 Bekeken

Vanmorgen stelde ik vast dat alle berichten uit mijn inbox op webmail verdwenen zijn! Ze zijn ook niet te vinden in de map "Deleted items" of de prullenmand. De technische dienst is vandaag blijkbaar niet bereikbaar... Verstomd

Iemand een oplossing?

11 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Toevallig niet alles binnengehaald in je mailclient en de optie 'copy op server bewaren' niet aangevinkt? Ook kan je een maximale bewaartermijn ingeven.
Was het dat maar... Jammer genoeg niet 😞 Haal mijn mails enkel af in webmail en via imap op mijn iphone... Ook daar zijn al mijn mails verdwenen.
Reputatie 7
Badge +1
Da's héél erg ! die moeten toch nog ergens zijn ?
Oeps! Blijkbaar had ik op de tweede pc in huis ooit Outlook ingesteld op mijn Skynet-account. Normaal gezien wordt die Outlook nooit geopend, maar eergisteren dus wel "per ongeluk". :)

Het probleem was dus snel opgelost. :-)
bij mij zie ik wel dat er berichten zijn, maar de title is leeg en de berichten hebben 0 KB inhoud. Ik kan niets openen of deleten ?

via storingen heeft men mijn paswoord eens veranderd maar dit helpt niets. Uiteindelijk zegt men mij, ga naar een computerwinkel !!!! ????


Ik kreeg een mail dat mijn webmail box vol was en moets opkuisen, nu blijkt ook dat al mijn mails uit Outlook zijn verdwenen.

Hoe kan opgelost worden ???

Joske
gebruikte je imap?

mvg
Ja ik gebruik imap is dat fout of niet
da's een bewuste keuze, imap heeft zijn voor- en nadelen... over het algemeen wordt het aanzien als superieur tov pop

bij imap komen de mails op al jouw toestellen toe. alle mails blijven op de server staan (mailbox kan dus erg groot worden), als je een mail wist wis je hem op al jouw toestellen

bij POP download je de mails van de server naar het toestel

Voordelen POP3
  • Eenmaal binnengehaalde mail kunt u ook offline (zonder internetverbinding) lezen.
  • Binnengehaalde mail neemt geen ruimte meer in op de server

Nadelen POP3
  • De mail wordt alleen opgeslagen op de computer waarmee u de mail ophaalt. Dit betekent dat u zelf zorg dient te dragen voor backups, en dat u alle mails handmatig moet overzetten wanneer u bijvoorbeeld een nieuwe PC in gebruik neemt.
  • U kunt de mail maar op één apparaat/PC binnenhalen. Als de mail eenmaal van de server is gehaald kan een andere PC deze niet meer ophalen (het is met POP3 wel mogelijk opgehaalde mails toch op de server te laten staan, maar dit werkt erg inefficiënt en is foutgevoelig).


Voordelen IMAP
  • Omdat alle e-mails op de server blijven staan worden deze door ons automatisch gebackupt.
  • De mail kan vanaf meerdere werkplekken tegelijk worden gelezen.
  • Als u een nieuwe PC in gebruik neemt (of uw huidige PC opnieuw installeert) hoeft u de mails niet eerst te exporteren om ze vervolgens weer te importeren.
  • Als u even niet de beschikking heeft over uw e-mailprogramma kunt u terugvallen op onze webmail omgeving. Hier heeft u de beschikking over alle mails die u ook in uw e-mailprogramma ziet staan.
Nadelen IMAP
    [list]
  • De mailbox op de mailserver kan erg groot worden qua omvang.
[/list]
  • Continu een verbinding nodig om de mail te kunnen lezen. Met de huidige breedbandverbindingen (ADSL/kabel/glasvezel) is dit geen probleem meer.

mvg
Harde schijf van de oude computer is gecrasht.
Helaas als ik de skynet mail instel op de nieuwe computer zie ik enkel mails van na afgelopen zaterdag staan.
Is er een mogelijkheid om alle voorgaande mails opnieuw te downloaden?
Reputatie 7
Badge +4
Dag Lexico,

Als de mails niet meer op de server staan, is er helaas geen mogelijkheid om ze op die manier opnieuw te downloaden. Dit kan je zien door in te loggen op https://webmail.skynet.be/?proximus, als ze daar niet meer staan, staan ze dus ook niet meer op de server.

Mvg,

Kim,

Het Proximus team

Reageer