Beantwoord

Skynet mailbox vol

  • 7 October 2016
  • 7 reacties
  • 2274 Bekeken

Omdat ik in het verleden al heb voorgehad dat mijn mails niet meer binnenkomen omdat mijn mailbox vol is, ga ik regelmatig online via de site naar mijn mailbox kijken hoeveel megabyte ik nog over heb. Wanneer ik de 1 GB nader, komt het balkje in het rood te staan en moet ik dus mails verwijderen. Deze handelingen zijn supertraag (ok, vele duizenden mails), maar dat zandlopertje (draaiend bolletje) blijft eindeloos lopen. Als ik het per 10 of 50 mails doe gaat het sneller, maar dan ben ik morgen nog bezig. Is dat de gewone gang van zaken... om de maand die mailbox handmatig gaan leegmaken? Is 1 GB altijd het maximum? Waarom werken die functies (sorteren op grootte, datum...) tergend traag. Trouwens bij een handeling als mails van 6 maanden selecteren en verwijderen, krijg ik automatisch error-boodschappen alsof het systeem het niet aankan. Dan zet ik alles stop en geef ik het op. Terug uitloggen, inloggen, beetje bij beetje mails deleten... ik lijk wel in de prehistorie. Is dit normaal? Dank voor de hulp.
icon

Beste antwoord door Philippe_0113 7 October 2016, 13:53

Bekijk origineel

7 reacties

FWIW .. ik heb een "pop" email achief van 30 jaar lang ... 't kan dus wel georganizeerd worden zeker ? LOL !
Reputatie 3
ik gebruik enkel alleen nog Gmail die ook Proximus mail ophaalt.
Maar als je pop gebruikt moet je ook wel voor backup zelf zorgen (voor deze die je langdurig wilt bewaren) daarom, stuur ik belangrijke mail en attachments nog vlug door naar een outlook.com account zodat als er iets met Gmail of Outlook mail moest gebeuren ik altijd een reserve kopie heb.
Iedereen vindt wel een eigen manier van werken en vind zijn eigen systeem over het algemeen ook het beste !.....
Reputatie 7
Badge +6
POP is inderdaad véél beter geschikt dan IMAP, ik laat de mail op server staan en na 3 maanden automatisch verwijderen
Bovendien laat ik de mail nog eens doorsturen naar Gmail zodat ik de mail met al mijn toestellen overal ter wereld kan bekijken, zonder afhankelijk te zijn van Proximus.
Maar ik denk dat de originele poster Frank_018 via de webinterface werkt, niet met POP of IMAP

Frank,
Inderdaad, POP is in mijn ogen ook veel beter geschikt dan IMAP, ik werk trouwens op exact dezelfde wijze dan u. Gmail beschikt over 15 GB wereldwijd, dus ruim voldoende.
Topicstarter Frank_018 zal hoogstwaarschijnlijk enkel werken met webmail, waar ook de restrictie van 1GB geldt.
Oplossing kan zijn: een mailprogramma installeren zoals Outlook of Thunderbird, en kiezen voor POP.
Maar er is beterschap op komst: voor 2017 voorzien we een uitbreiding van de capaciteit van onze mailboxen. Details ken ik evenwel nog niet.

Groeten,
Wim
Reputatie 6
Badge +3
POP is inderdaad véél beter geschikt dan IMAP, ik laat de mail op server staan en na 3 maanden automatisch verwijderen
Bovendien laat ik de mail nog eens doorsturen naar Gmail zodat ik de mail met al mijn toestellen overal ter wereld kan bekijken, zonder afhankelijk te zijn van Proximus.

Maar ik denk dat de originele poster Frank_018 via de webinterface werkt, niet met POP of IMAP
Reputatie 3
Pop bestaat al eeuwen ook en werkt goed, waarom zou het niet trouwens, moet je maar zelf uitmaken hoe en wat je het liefst gebruikt ...
Ik gebruik al "eeuwen" een pop account voor al mijn email verkeer en met een stokoud programma dat mij toelaat om automatisch de oude mails van de server te verwijderen (kopijen staat op mijn PC's) na x-tijd of wanner ik ze van de PC verwijder, volgens wat eerst komt ...
Reputatie 3
Het is beter dat je IMAP gebruikt i.p.v. POP zie,
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_imap_vs_pop3/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/waarom-is-imap-beter-dan-pop3.html

Reageer