Skynet mail: POP3 of IMAP

  • 18 October 2010
  • 15 reacties
  • 74406 Bekeken

Beste,

Momenteel ben ik in het bezit van een macbook, een iPhone en een iPad. Aangezien ik alle drie toestellen vaak gebruik voor mijn mailverkeer, zoek ik naar een goede oplossing om mijn mails te synchroniseren.

Ik heb deze handleiding volledig gevolgd: http://customer.proximus.be/nl/Email/EMA_Mail_Providers.html

Nu heb ik een paar vragen:

Ten eerste: ondersteund skynet imap volledig? Als ik de instellingen in de handleiding volg, werkt alles naar behoren. Het enige waaraan ik mij enorm frustreer is het volgende: mijn mails op mijn Macbook, iPhone en iPad worden zeer traag ingeladen. Beide toestellen bevinden zich op mijn thuisnetwerk (zeer goede connectie). Het principe van IMAP werkt: bv. ik lees een mail op mijn iPad en mijn macbook duidt aan dat die bepaalde mail wel degelijk werd gelezen of als ik een mail verwijder op mijn iPhone, dan is die ook weg op mijn Macbook en iPad. Belangrijk: mijn imap schoolmail gaat WEL snel (= geen skynet mail).

Ten tweede: waarom vind ik nergens (ik heb in de zoekfunctie gezocht) een duidelijke uitleg waarin staat dat skynet IMAP ondersteund? Soms lees ik van wel, anders weer van niet.

Samengevat: ondersteund Skynet IMAP mail? Zoja, hoe haal ik mijn mails dan sneller binnen?

Instellingen:

inkomende server = imap.skynet.be (poort 143 en gebruik SSL is uitgevinkt)

uitgaande server = relay.skynet.be (poort 25 en gebruik SSL is uitgevinkt)

Alvast bedankt!

15 reacties

Beste glex,

Belgacom ondersteunt IMAP en dit vanaf 1/09/2010. De instellingen die u hier aangeeft zijn goed. Indien u mij uw login kan posten van uw mailbox (fa,fb,fc,ma123456) kunnen wij eens uitzoeken waarom dit bij u traag gaat.

Vriendelijke groet,
Eva
Eva,

Hoe komt het dat ik op mijn MacBook Pro mijn Mac Mail wél met gemak van bovenstaande supportlink mijn mailserver kan omzetten naar IMAP en op mijn iPhone niet...? ... hij kan maar niet verbinden met de server vanop mijn iPhone..

Ik zit hier nu al een hele poos achter te zoeken,maar het geraakt niet opgelost..

Bedankt.
Vandaag nog eens getest. Als ik in Apple Mail,Mails verwijder,staan deze NOG STEEDS op mijn mailserver. bij IMAP is het toch de bedoeling dat als je van ergens een mail verwijderd,deze dan toch ook WEG is? 🙂 of vergis ik mij?
Dag Jonaz,


Dit blijkt een probleem te zijn met Apple Mail. Niet enkel Skynet mailboxen ondervinden hier hinder van.

Wanneer een IMAP client (Outlook, Thunderbird, Eudora of Mac Mail, etc) een email verwijderd wordt deze in eerste instantie niet echte verwijderd maar de vlag “Deleted” gezet. Het echt verwijderen gebeurt door later een ander IMAP commando.

(Bijna) alle email IMAP clients verplaatsen (MOVE) deze email nadien naar de “Trash”, “Deleted Items”, etc. folder maar niet de Mac Mail.
Nu is het blijkbaar een probleem voor Mac Mail dat deze de Delete flag niet volledig herkent en ook de emails niet in de Trash folder plaatst.

Onze technische teams onderzoeken of wij eventueel dit probleem zouden kunnen verhelpen. Indien ik nieuws ontvang, hou ik je op de hoogte.

Groeten,
Eva
@Eva : fine ! 🙂 Hoe komt het dat ik op mijn MacBook Pro mijn Mac Mail wél met gemak van bovenstaande supportlink mijn mailserver kan omzetten naar IMAP en op mijn iPhone niet...? ... hij kan maar niet verbinden met de server vanop mijn iPhone..
Iemand ook al ervaring met het volgende : IMAP werkt perfect met instellingen zoals door glex gedocumenteerd. Maar het laden van sommige mails op de iphone duurt ellendig lang en als ze er dan al doorkomen zijn ze geamputeerd (stukken web bij begin of einde van de mail, formaat volledig verloren). Op de mac geen probleem.

Kleine tip voor reizigers : indien frequent op wifi in het buitenland best relay.skynet met SSL en wachtwoord opzetten en serverpoort 587 gebruiken. zo werkte het toch onder pop (na lang zoeken).
@JG ik heb net hetzelfde probleem. Op mac geen enkel probleem, op iPhone en iPad wel.
Reputatie 2
Badge +1
Als het werkt op OSX en niet op iPhone en iPad blijkt dat deze blijkbaar dit niet correct ondersteunen... Apple contacteren dus...
laatste nieuws : ben voor mail syncing overgestapt naar mobileme :

- iphone en mac (entourage) gelinkt met de imap account bij mobileme

- en dan het mobileme adres ingegeven als forward adres op de webmail applicatie van skynet (waardoor daar niets meer op de server bijkomt dus geen inkomende mail via die account, enkel nog uitgaande)

- nu loopt de imap perfect op mijn iphone (vlot, en alle mails komen er zonder haperen door), ben ik ook zekerder van de backup en heb nog een betere webmail toegang erbovenop.

PS probeer de calendar syncing niet want die werkt niet meer in de laatste versies van ical/entourage/mobileme. Daarvoor is het wachten op de eerstvolgende upgrade van mac:office 2011 want de versie met outlook die nu in de winkel ligt kan niet syncen
Voor mijn schoonmoeder met een skynet account heb ik dit ook zo ingesteld.

Op het Mac Book is de mail volgens het IMAP protocol soms erg traag. grote bijlagen komen niet binnen.

Op de Ipad komt de helft van de mails maar binnen. Versturen lukt niet.

Met het POP3 protocol verliep alles goed. Maar dan mis je de synchronisatie van de mail.

Synchronisatie van agenda en adresboek verloopt goed via Mobile me. @JG calender gaat via caldav protocol. Zie: http://help.apple.com/mobileme/interface/index.html#mmcc733205

@eva van Belgacom, heb jij al antwoord op de gestelde vragen? (waarom werkt IMAP niet goed op iPad en MacBook?)
Reputatie 2
Badge +1
@Michelicto:

IMAP is een standaard protocol. Als het op iPad en MacBook niet werkt heeft dit vermoedelijk te maken met de ondersteuning door Apple op iPad en Macbook.
Hallo

ik zit met een dergelijk rppobleem ( sorry voor de hijack thread, maar weet dus niet hoe te posten / nieuwe thread te openen 🙂 )

mensen willen hun Ipad instellen en ze hebben de volgende gegevens die moeten ingevuld worden voor hun Exchange instellingen

Ik probeer die te vinden maar helaas :/

het gaat om het volgende at nodig is :

Here are the settings that you need to fill in:

•E-mail address: This will be you complete e-mail address.

•Server: This needs to be verified with your administrator or e-mail provider.

•Domain: This needs to be verified with your administrator or e-mail provider.

•User name: This needs to be verified with your administrator or e-mail provider. Usually this is your NT4 Login, your administrator should be able to provide you with this is information.

•Password: Your password for you e-mail account

•Description: You can put what ever you want to remind you of what the account is for.

MVG

Fishbone
Beste "Eva"
Wanneer zal skynet nu eindelijk compatibel zijn met iPad en iPhone, betreffende de "imap" instellingen. Alle instellingen zijn 100% goed ingesteld want 3andere imap accounts werken wel, maar deze zijn van mijn eigen server bij one.Com.
Het probleem is dat de mails via skynetaccount ontzettend traag binnenkomen, of zelfs niet.
Zelfs de helpdesk hoorde het in Keulen donderen, en stuurde me zelfs naar mijn mobiele provider, haha, die hier echt voor niets tussenzit.
Komt hier nu eens een oplossing voor, want via het forem heeft men ook geen eindoplossing, ja ttz een andere provider kiezen.

Indien dit niet kan opgelost worden, zeg het dan gewoon.
Maar geef ten slotte een antwoord.

Met vriendelijke groeten
Paul
www.bsmarttrade.be
Volledig eens met BSmarttrade.be 🙂 .. dat rond de pot blijven draaien helpt niemand verder. ik heb al ALLES geprobeerd en niets lukt. Ikzelf heb een tijdje bij een Apple Reseller gewerkt,ook 1000 keer die vraag gehad,het zelf gaan vragen bij een Belgacom-winkel en daar steken ze het -logisch- op het feit dat het een Apple Product is.
Maar dit kan gewoonweg niet,aangezien een Telenet -of gelijk welke andere- IMAP-mailadres daar wél perfect op werkt... Skynet,please. 't is 2011... POP3 is zoooo 1998 ! geef ons IMAP,that's all we want !
Wat me toch echt verbaasd is dat deze discussie al een jaar aan de gang is en er blijkbaar nog altijd geen oplossing is! Of vergis ik me? Ik heb zelf alle problemen die hier beschreven zijn aan den lijve ondervonden! Alle instellingen op mijn ipad2 mbt imap skynet kloppen. De poorten zijn correct maar het mailverkeer komt tergend traag of niet binnen. Er is ook geen regel in te vinden! Sommige berichten komen binnen, sommige helemaal niet. Bijkomend kreeg ik een verbruik van een ca 0,5 Gb!! op mijn 3G verbinding te verwerken maar zonder resultaat. Mijn emailverkeer laat ik nu doorsturen via gmail zonder enig probleem. Een oplossing maar omslachtig. Rechtstreeks via webmail je mails lezen kan maar zoals ik elders in een antwoord van Eva (Belgacom) lees, is het nog altijd niet mogelijk om via IPad een email te beantwoorden. Het antwoordveld staat grijs. Er komt blijkbaar een nieuwe versie van webmail. Allemaal erg onbegrijpelijk!

Reageer