skynet => geen Belgacom TV

  • 31 May 2012
  • 7 reacties
  • 289 Bekeken

Een aantal weken geleden een bestelling geplaatst voor Belgacom TV, waar ik sindsdien niets meer van hoorde. Waarschijnlijk beschikt Belgacom niet over mijn telefoonnummer of e-adres.

Van m'n hart een steen gemaakt en de 080022800 opgebeld. Bij een eerste vriendelijk gesprek vernam ik dat er een probleem was met m'n bestelling, moesten alle operatoren even informatie inwinnen, en om 12h werd m'n verbinding verbroken. Tweede poging na de middag, en van alle operatoren Olivier vernam ik dat het probleem mijn abonnement bij Skynet was. Enkel als ik bereid was om "mijn facturen te laten samenvoegen" met die van Belgacom , zou ik een bestelling voor Belgacom TV kunnen plaatsen.


Eigenlijk wil ik m'n Skynet abonnement niet kwijt, maar nu moet ik blijkbaar kiezen.

7 reacties

Badge
wellicht bezit u een oud skynet account, dwz met een driemaandelijkse facturatie. Welnu dit moet omgevormd naar de huidige skynet verbindingen met behoud van uw skynet émail en login. Daarna kan er een pack van worden gemaakt

muisje
Beste Gerard,


Is het mogelijk om mij via privébericht uw klantgegevens te bezorgen(klantnr, naam, login, telefoonnr,gsmnr)?

Dan kan ik uw dossier eens opvragen.



Met vriendelijke groeten,

Eva

Beste Gerard,


Ik heb uw vraag doorgegeven aan de bevoegde dienst.

Zij zullen zelf terug contact met u opnemen.



Met vriendelijke groeten,

Eva
beste Eva,


ik had 2 dagen geleden gebelt naar de helpdesk omdat ik problemen had met mijn verbinding, internet en m'n 2 decoders vielen constant uit,

dan hebbe ze mijn profiel van 50 terug naar 30mbit gezet, maar het probleem was er nog steeds.

gisteren werd ik dan opgebelt door belgacom om te zien of ik nog problemen had, en die waren er dus nog, ze gingen mij dan een technicker sturen maar die is niet komen opdagen, dus heb ik vandaag nog es gebelt en er werd blijkbaar niets genoteerd voor een technicker te laten komen, weten de ene daar niet van de andere misschien of hoe zit dit eigenlijk inelkaar ?


nu via de telefoon werd gezegt door een automatisch bericht dat de problemen zouden opgelost zijn, en idd mijn verbinding is vandaag niet meer uitgevallen, maar wat ik wel merk is dat mijn profiel nog steeds op 30mbit staat ipv 50mbit, ik vroeg dat dan vandaag ook aan die persoon van belgacom en blijkt dat dit voor niemand mogelijk is ?

wel een beetje vreemd vind ik, kvond het handig als m'n profiel op 50mbit stond dat ik geen internetsnelheid verloor als m'n 2 decoders aanstaan en kon ik terwijl de 2 decoders aanstaan van de volle 30mbit genieten, nu is dat terug het geval niet meer en verlies ik snelheid als de decoders aanstaan.


nu mijn vraag is, is het dan echt niet meer mogelijk om mijn profiel op 50mbit te zetten, ik zou die graag terug hebben.


mvg,

Tim
Dat je 50 Mbps terug gezet wordt op 30 Mbps kan doordat tijdens de testperiode te veel fouten gedetecteerd werden bvb .

zie ook wat meer uitleg op ricy's blog door te surfen naar :> http://bgctv.skynetblogs.be/#dare

waar onderander staat:


Enerzijds is het nog altijd de DARE (het automatisch lijn meetsysyteem) die het
provisioning profiel toekent b.v.b. max 30 Mbps,
anderzijds is er een bijkomend nieuw testsysteem
die de ljnen test op het 40 of 50 Mbps profiel,
lijnen die eerder door DARE op 30 Mbps gezet werden.
Dit nieuwe testsysteem wordt op meer en meer lijnen getest
(zelfs op lijnen met lagere profielen dan de 30 Mbps) en als het resultaat
gedurende zeker tijd positief blijft wordt
de provisionering van de DARE overschreven.


dus de fouten zijn dan pas maar vanaf 2 weken terug bovengekomen ?

ik had ervoor al maanden de 50mbps zonder problemen, toch allemaal rare dingens.

nuja ik zal dan moeten afwachten zeker tot het terug mogelijk is voor de 50mbps ?


spijtig dat de decoders zoveel bandbreedte in beslag nemen, zeker als ze op HD zenders staan, die 50mbps was echt handig daarvoor.


nu toch bedankt voor de mededeling.


groeten
Pas op het kan ook zijn dat het probleem zich niet direct bij u voordoet maar het kan zijn dat er andere mensen zijn die op dezelfde telfoonkabel aangesloten zijn en die daardoor slechte signaal/ruisverhouding krijgen want hoe meer er op 50Mbps gezet worden hoe meer overspraak er komt op op de telefoonlijnen.

Je kan ook eens de vraag stellen in een privé bericht aan Eva van BGC en kan zij de vraag stellen bij de bevoegde diensten.

Een privé bericht ✉sturen naar Eva van BGC : HIER Klikken

Reageer