Proximus maakt het me moeilijk om mijn skynet e-mailadres te behouden.
Bestaan imap.skynet.be en relay.skynet.be nog?
Kan iemand mij precies zeggen wat ik overal moet invullen in Outlook a.u.b. ?
En het paswoord, is dit het oude van skynet of een nieuw van proximus?
Bedankt bij voorbaat voor elke vorm van hulp.
Bladzijde 1 / 1
Bedankt voor jouw vriendelijke hulp, jean auguste.
sommige steeds klagen dat proximus hun pesten , maar altijd eerst een vraag stellen op dit forum of in de support gaan ! maar velen kunnen niet begrijpend lezen ! beter van het internet wegblijven !
Het is uiteindelijk (min of meer) gelukt.
Voor wie ook met dit probleem te maken heeft, dit heb ik ondernomen.
Windows 10 probeert alles zelf te doen en haalt daarbij gegevens op die (kunnen) verouderd zijn!
Aan de technische dienst een nieuw wachtwoord gevraagd en bekomen.
Aan de sterretjes kun je immers niet zien welk (oud) wachtwoord Windows 10 eventueel ophaalt en gebruikt.
Daarmee lukte het nog niet, het wachtwoord dat ik invulde werd steeds geweigerd.
Een Microsoft programma opgehaald: Windows Ondersteunings- en Herstelassistent voor Office 365.
Ook nu nog geen succes.
Windows opgestart in veilige modus en dit programma als administrator uitgevoerd.
Na enkele keren proberen werd het account eindelijk aangemaakt.
Nu min of meer OK:
Het programma vroeg mij ook een nieuw profiel aan te maken.
Daardoor wordt nu bij het opstarten van Outlook telkens gevraagd welk profiel ik wens te gebruiken.
Klik ik daar op annuleren, dan sluit Outlook terug af, zonder te openen.
Ik moet nu bijgevolg steeds eerst een profiel aanklikken om Outlook te openen.
Nu kan ik toch weer mijn mail ontvangen en versturen.
Hopelijk kan dit iemand helpen die met hetzelfde probleem geconfronteerd wordt.
Voor wie ook met dit probleem te maken heeft, dit heb ik ondernomen.
Windows 10 probeert alles zelf te doen en haalt daarbij gegevens op die (kunnen) verouderd zijn!
Aan de technische dienst een nieuw wachtwoord gevraagd en bekomen.
Aan de sterretjes kun je immers niet zien welk (oud) wachtwoord Windows 10 eventueel ophaalt en gebruikt.
Daarmee lukte het nog niet, het wachtwoord dat ik invulde werd steeds geweigerd.
Een Microsoft programma opgehaald: Windows Ondersteunings- en Herstelassistent voor Office 365.
Ook nu nog geen succes.
Windows opgestart in veilige modus en dit programma als administrator uitgevoerd.
Na enkele keren proberen werd het account eindelijk aangemaakt.
Nu min of meer OK:
Het programma vroeg mij ook een nieuw profiel aan te maken.
Daardoor wordt nu bij het opstarten van Outlook telkens gevraagd welk profiel ik wens te gebruiken.
Klik ik daar op annuleren, dan sluit Outlook terug af, zonder te openen.
Ik moet nu bijgevolg steeds eerst een profiel aanklikken om Outlook te openen.
Nu kan ik toch weer mijn mail ontvangen en versturen.
Hopelijk kan dit iemand helpen die met hetzelfde probleem geconfronteerd wordt.
Bedankt voor jouw hulp, maar wat ik ook probeer, het werkt voor geen meter.
Ik heb de technische dienst van Proximus zonet een mail gestuurd in de hoop dat die mij kunnen helpen.
Ik heb de technische dienst van Proximus zonet een mail gestuurd in de hoop dat die mij kunnen helpen.
Uw skynet adres blijft ook behouden het is alleen als je een nieuwe aanmaakt dat het niet meer kan als xxxxxx@skynet.be maar enkel nog als xxxxxx@proximus.be het skynet wachtwoord blijft ook het zelfde en verandert niet omdat je nu imap.proximus.be en relay.proximus.be moet invoeren.
Je kan ook altijd proberen om een nieuw wachtwoord in te stellen.
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_pwd/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/wachtwoord-van-uw-mailbox.html
Instellingen zelf invoeren als volgt:
Inkomende mailserver
Adres: imap.proximus.be
Beveiliging: SSL
Poort: 993
Verkiest u POP3 boven IMAP
Adres: pop.proximus.be
Poort: 995
Beveiliging: SSL
Uitgaande mailserver
Adres: relay.proximus.be
Beveiliging: STARTTLS (or TLS)
Poort: 587
Authentificatie: Ja
Je kan ook altijd proberen om een nieuw wachtwoord in te stellen.
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_pwd/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/wachtwoord-van-uw-mailbox.html
Instellingen zelf invoeren als volgt:
Inkomende mailserver
Adres: imap.proximus.be
Beveiliging: SSL
Poort: 993
Verkiest u POP3 boven IMAP
Adres: pop.proximus.be
Poort: 995
Beveiliging: SSL
Uitgaande mailserver
Adres: relay.proximus.be
Beveiliging: STARTTLS (or TLS)
Poort: 587
Authentificatie: Ja
Outlook 2016 in Windows 10 wil de verbinding automatisch instellen.
De servers voor een skynet e-mailadres staan al ingevuld: imap.skynet.be en smtp.skynet.be.
Ook mijn paswoord heb ik (destijds) van skynet ontvangen.
Proximus wenst geen (nieuwe) skynet adressen meer.
Ik wens echter mijn skynet adres te behouden.
Tot gisteren kon ik mijn e-mail op mijn skynet adres ontvangen.
Na de automatische herfstupdate van Windows 10 moet ik nu alles opnieuw instellen, ook mijn e-mail configuratie.
Wanneer ik de servernamen wijzig in imap.proximus.be en relay.proximus.be wordt mijn skynet paswoord niet meer aanvaard.
Ergens in bovenstaande moet de reden gezocht worden waarom het mij niet meer lukt verbinding te maken.
De servers voor een skynet e-mailadres staan al ingevuld: imap.skynet.be en smtp.skynet.be.
Ook mijn paswoord heb ik (destijds) van skynet ontvangen.
Proximus wenst geen (nieuwe) skynet adressen meer.
Ik wens echter mijn skynet adres te behouden.
Tot gisteren kon ik mijn e-mail op mijn skynet adres ontvangen.
Na de automatische herfstupdate van Windows 10 moet ik nu alles opnieuw instellen, ook mijn e-mail configuratie.
Wanneer ik de servernamen wijzig in imap.proximus.be en relay.proximus.be wordt mijn skynet paswoord niet meer aanvaard.
Ergens in bovenstaande moet de reden gezocht worden waarom het mij niet meer lukt verbinding te maken.
hier kan je instellingen terugvinden o.a. ook voor outlook
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/email-instellen-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/email-instellen-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.