Serieopnames overschrijven van opnames

  • 1 September 2017
  • 35 reacties
  • 746 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Woensdag werd "Met 4 in bed" opgenomen, maar ik kon de aflevering niet bekijken, wegens tijdgebrek. Ik heb wel de herhaling van 1u gestopt, want die overschreef weer de eerste uitzending van 21u.
Donderdag wil ik naar de opname van woensdag kijken, maar die is overschreven door de opname van donderdag. De afleveringen hebben geen afleveringsnummer en geen naam van de aflevering. Ik merk nochtans dat dit bij andere serieopnames, ook zonder nummer of naam, toch niet gebeurt, dat overschrijven.
Is dit nog een bugske bij?
Jullie hoeven die aflevering niet meer op mijn opnames bij te zetten, want ik heb nu de aflevering van donderdag gezien en weet dus wat er woensdag gebeurt is. Ik wilde dit alleen maar even melden, dat dit waarschijnlijk nog een bug is.

35 reacties

Ok, in ieder geval bedankt voor je uitleg.
Deze NTE_6.32.3.38 dateert van juli 2017.
Waarschijnlijk zoals je zegt zal het iets te maken hebben door de tussenkomst van Proximus zelf.
Reputatie 5
Badge +2
Ik heb het juist eens gevraagd, en ter plaatste is er niets gedaan. Ik had die reset al eens gedaan toen de nieuwe decoder en b box 3 toegekomen waren. De Bbox was opgestuurd omdat ze eerst zeiden dat het daaraan lag. Enfin alles zit nu in het nieuw.
Dus twee dagen geleden heb ik toen zijn gegevens doorgestuurd en toen is het in orde gekomen; De versie die nu op de decoder staat is NTE_6.32.338, en dit is blijkbaar de laatste versie. ( er is wel een elctriciteitspanne geweest en toen is alles terug opgestart, maar volgens mijn vriend was het voordien al in orde) dus zo kan het niet veranderd zijn.
De verandering moet er gekomen zijn door tussenkomst van proximus zelf Verder kan ik er niets over zeggen.
Hey Valencia, weet je soms ook wat ze juist gedaan hebben om het nu wel te kunnen verlengen tot 36 maanden op die V5 decoder? was het de reset alleen die voldeed of was het door nieuwere software die erop gekomen is?
Reputatie 5
Badge +2
Ik dank u voor uw respons want sedert gisteren is het nu ook mogelijk op mijn vriend zijn V5 te verlengen tot 3 jaar,
Er zijn nu dezelfde mogelijkheden als op mijn V4.
Mijn hartelijke dank en weeral een pluim voor proximus voor de vlugge oplossing.
Al verschillende keren een gunstig resultaat gehad op vragen en probleempjes,
Doe zo voort
Patricia
Reputatie 7
Badge +4
Martin,

Ik heb ondertussen bevestiging gekregen dat je uitleg klopt.

Groetjes,

Kim
Reputatie 7
Badge +4
Hij heeft blijkbaar al de laatste software, maar lange termijngeheugen is niet beschikbaar, ik heb een mail gestuurd met de vraag dit beschikbaar te maken. Ik hou je op de hoogte.
Reputatie 5
Badge +2
ik heb zojuist een bericht gestuurd met de info
groetjes patricia
Reputatie 7
Badge +4
Dit was vroeger ook enkel beschikbaar op de v5 mini als alternatief omdat daar geen harde schijf meer in zit. Als je zijn telefoonnummer naar het Proximus team (https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679)kan sturen, kijk ik eens na of we het vanop afstand kunnen pushen.

Groeten,

Kim
Reputatie 5
Badge +2
ok ik zal het hem zeggen , zal het waarschijnlijk zelf eens moeten gaan doen, hij zal het zelf niet durven.
Ik laat je dan eens weten.
Wij hebben toen hij de V5 kreeg (na een brief dat zijn oude V4 niet in staat was de nieuwe software te updaten) ook al gebeld, We moesten dan ook de V5 resetten zoals u nu meld, en toen is dit er ook niet opgekomen. Kunnen jullie dit niet op afstand pushen, ik wil wel via persoonlijk bericht zijn tel nr eens vermelden.
groetjes patricia
Reputatie 7
Badge +4
Dag Valencia,

Dit hangt af van de software die op de decoder staat, je kan je vriend best eens zijn decoder laten resetten zodat hij de laatste nieuwe software krijgt, dan gaat hij dit ook nadien kunnen aanpassen.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html

MVg,

Kim
Reputatie 5
Badge +2
ik heb een vriend die v5 heeft, en na de opnamen kan hij die niet langer bewaren , ik heb een V4 en kan dit wel veranderen na opname tot 3 jaar.
Voor de opnamen kan hij wel via instellingen veranderen naar langer bewaren, maar dan wordt opgenomen op de harde schijf en moet je manueel alles oplossen als je twee of drie opnamen samen opneemt. Dus niet handig als je niet thuis bent. Als de opname gebeurd is kan er niets gewijzigd worden. Ofwel is het opgenomen op de harde schijf of wel voor 6O dagen.
Bij mij dus op de V4 heb ik dus de keuze na de opname, niet naar harde schijf want dit was nooit mogelijk maar dus die optie langer bewaren en dan wordt het ongeveer 1000 dagen.
Hopelijk komt dit voor de V5 ook, want mijn vriend kijk graag na enige tijd naar de opnamen terug en nu kan dit niet, want ze verdwijnen allemaal na 60 dagen. Ik heb op zijn decoders al van alles geprobeerd en niets lukt om ze langer te bewaren

Proximus gelieve dit aan te passen voor alle decoders!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Reputatie 7
Badge +4
hi elma
ik vraag dit voor de zekerheid even na bij ons engineering team aangezien ik niet 100% zeker ben hiervan

Ik laat zo snel mogelijk het antwoord weten
volgens ik hier al uit de uitleg vroeger van proximus medewerkers gelezen heb zou dit kunnen aangezien er ook naast een PVR opname op harde schijf ook ene in parallel gebeurt in nPVR en deze staan default op korte termijn.
Al zou ik wel nog ook graag eens een bevestiging van een Proximus medewerker horen of dit nog altijd zo is en nog altijd klopt want ondertussen zijn er al software updates geweest op de decoders........
Reputatie 7
Badge +3
Is dit normaal? Opnames die op de decoder staan, op de harde schijf, komen in de app toch nog in de lijst "op korte termijn" en ik kan ze wijzigen naar op lange termijn bewaren.
Reputatie 7
Badge +3
Elma, ik heb het nog eens doorgestuurd naar onze tv experten, ik laat je hier iets weten als ik een antwoord krijg.
Thanks Samuel.
Bedankt voor de feedback Elma, dat dacht ik ook dat het met de v5 nog altijd mogelijk was, maar via de proximus chat dienst beweerde men het omgekeerde en daarom dacht ik, zou er dan een nieuwe software zijn uitgerold voor de v5 waar dit dan mss niet meer mogelijk is!
Na het antwoord van u en dit van Samuel is het duidelijk dat de persoon aan de chat, het verkeerd zal voorgehad hebben!
Reputatie 7
Badge +3
Martin, ik neem al langere tijd alles op en na opname zet ik alles op "lange termijn bewaren". Ik heb een V5 HD.
Reputatie 7
Badge +4
Elma, ik heb het nog eens doorgestuurd naar onze tv experten, ik laat je hier iets weten als ik een antwoord krijg.
Reputatie 7
Badge +4
Je kan opnames steeds langer bewaren op al onze decoders, zie https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rec_how_long/particulieren/support/televisie/tv-instellingen-en-functies/opnemen/uw-opnames-langer-bewaren.html
Klopt dat eigenlijk?
ik heb juist de vraag gesteld via proximus chat, en daar antwoorden ze dat op de V5 enkel mogelijk is 60 dagen, niet verlengbaar.
©
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb een herstart gedaan om middernacht, maar ik zie geen enkel verschil. Waarom moest ik een herstart doen eigenlijk?
Ook vastgesteld dat de opnameopties verschillen op de decoder en de app op I-pad. Op de decoder staat de opname op harde schijf en op I-pad staat hij op 60 dagen. Vreemd.
Reputatie 7
Badge +3
Hey Charlotte, ik doe dat regelmatig. Maar nu is hij op de harde schijf aan het opnemen tot 20u. Ik zal hem in de loop van de avond eens herstarten, als hij niks meer opneemt op harde schijf.
Reputatie 7
Badge +4
Elma, kan je de decoder even volledig herstarten (via de schakelaar achteraan het toestel) en vervolgens eens opnieuw testen aub? Groeten, Charlotte.
Reputatie 7
Badge +3
Vandaag weer iets meegemaakt. Ik zet eerst altijd alle afleveringen die op "korte termijn" staan, op lange termijn. Soms pikt hij dat niet en als ik dan op "kijken" klik, verdwijnt de aflevering. Ik had het voor met de aflevering van "Masterchef Australia". Ik ga direct op mijn I-pad kijken en daar kan ik de aflevering nog "op lange termijn" zetten. En na een paar seconden staat de aflevering ook terug in mijn opnamelijst op TV. đŸ˜» Misschien een tip voor de mensen die dat ook al voorgehad hebben. Ik weet dat als ik een aflevering niet "op lange termijn" kan zetten, dat er dan gewoonlijk al en opname klaar staat van die aflevering. Maar nu was dat niet het geval. Dus toen ik op "kijken" klikte, verdween hij plots, maar ik heb hem dus terug gehaald via de I-pad.
Reputatie 7
Badge +3
Thanks. 😙

Reageer