Serieopnames overschrijven van opnames

  • 1 September 2017
  • 35 reacties
  • 746 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Woensdag werd "Met 4 in bed" opgenomen, maar ik kon de aflevering niet bekijken, wegens tijdgebrek. Ik heb wel de herhaling van 1u gestopt, want die overschreef weer de eerste uitzending van 21u.
Donderdag wil ik naar de opname van woensdag kijken, maar die is overschreven door de opname van donderdag. De afleveringen hebben geen afleveringsnummer en geen naam van de aflevering. Ik merk nochtans dat dit bij andere serieopnames, ook zonder nummer of naam, toch niet gebeurt, dat overschrijven.
Is dit nog een bugske bij?
Jullie hoeven die aflevering niet meer op mijn opnames bij te zetten, want ik heb nu de aflevering van donderdag gezien en weet dus wat er woensdag gebeurt is. Ik wilde dit alleen maar even melden, dat dit waarschijnlijk nog een bug is.

35 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Dit is wel erger. Ik had ook "De buurtpolitie opgenomen, maar nog niks bekeken. Gisterenavond keek ik en toen stond er alleen nog de laatste uitzending namelijk aflevering 5 van het nieuwe seizoen. Nochtans heeft deze reeks wel een nummering. Hoe komt het dat die dan toch overschreven worden? Ik heb wel dagelijks de herhaling van 12u gewist, maar nooit de uitzendingen van 19u30 en toch zijn ze weg. Dit is wel een serieus bugske aan het worden.
Kunnen jullie mij aflevering 1 tot en met 4 terugzetten? Mijn klantennummer is 606542879.
Reputatie 7
Badge +3
Wat ik ook opgemerkt heb is, dat er al een hele tijd, als je een opname bij programmeerd uit een lopende serie, die niet in de serie in de planning komt te staan. Dat is wel verwarrend. Kan dat eens bekeken worden in een later stadium?
Reputatie 7
Badge +4
@Elma, ik heb de afleveringen terug gezet, ik laat ook nakijken wat er precies gebeurd is.
Reputatie 7
Badge +3
Thanks Kim. 😘
Reputatie 7
Badge +4
Dag Elma,

Dat is graag gedaan hoor, ik heb ondertussen al nieuws gekregen. Er werd een bestand op je decoder gereset waardoor het niet meer zou mogen voorvallen. Maar omdat ik de opnames al terug had toegevoegd, kon er niet meer nagekeken worden wat er precies gebeurd is. Moest het toch nog voorvallen, laat het ons dan weten, dan laten we alles eerst nakijken voor we de opnames terugzetten.

Groetjes,

Kim
Reputatie 7
Badge +3
OK. Ik hoop dat het nu opgelost is. 👍🏼
Reputatie 7
Badge +3
Oei, ze hebben de Buurtpolitie in HD teruggezet, ipv SD. Laat maar, ik zal mijn HD opzetten, als ik die afleveringen wil zien.

Gisterenavond toch weer iets raars meegemaakt.
Married with Childeren (goed als slaapmidel) aflevering "Buck saves the day" opname van 20u05 is aan het lopen. Tijdens de opname wil ik de aflevering al op "lange termijn" bewaren (iets wat ik altijd doe). Dit lukt niet. Mijn ervaring leerde mij dat er dan al een aflevering met die naam opgenomen is. Dus ga ik kijken in de opnamelijst en inderdaad er staat een opname met die naam, opgenomen om 12u45. Dus wis ik de lopende opname, maar ... als ik dan ga kijken in de opnamelijst, dan is die aflevering van 12u45 ook ineens gewist. Ik heb dat nogal ondervonden. Is dat nog een bug?
Reputatie 7
Badge +4
Ik zal de aflevering terug zetten. Op welke zender/dag was die opgenomen?
Reputatie 7
Badge +3
Op CAZ SD, niet HD, want mijn HD staat af. Dat was eergisteren. Maar is dat een bug? Aflevering terug zetten is niet mijn prioriteit voor dit bericht, maar het oplossen van de bug wel, als het niet aan mijn decoder ligt.
Reputatie 7
Badge +4
Elma, de opname is toegevoegd.
Reputatie 7
Badge +3
Thanks. 😙
Reputatie 7
Badge +3
Vandaag weer iets meegemaakt. Ik zet eerst altijd alle afleveringen die op "korte termijn" staan, op lange termijn. Soms pikt hij dat niet en als ik dan op "kijken" klik, verdwijnt de aflevering. Ik had het voor met de aflevering van "Masterchef Australia". Ik ga direct op mijn I-pad kijken en daar kan ik de aflevering nog "op lange termijn" zetten. En na een paar seconden staat de aflevering ook terug in mijn opnamelijst op TV. 😻 Misschien een tip voor de mensen die dat ook al voorgehad hebben. Ik weet dat als ik een aflevering niet "op lange termijn" kan zetten, dat er dan gewoonlijk al en opname klaar staat van die aflevering. Maar nu was dat niet het geval. Dus toen ik op "kijken" klikte, verdween hij plots, maar ik heb hem dus terug gehaald via de I-pad.
Reputatie 7
Badge +4
Elma, kan je de decoder even volledig herstarten (via de schakelaar achteraan het toestel) en vervolgens eens opnieuw testen aub? Groeten, Charlotte.
Reputatie 7
Badge +3
Hey Charlotte, ik doe dat regelmatig. Maar nu is hij op de harde schijf aan het opnemen tot 20u. Ik zal hem in de loop van de avond eens herstarten, als hij niks meer opneemt op harde schijf.
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb een herstart gedaan om middernacht, maar ik zie geen enkel verschil. Waarom moest ik een herstart doen eigenlijk?
Ook vastgesteld dat de opnameopties verschillen op de decoder en de app op I-pad. Op de decoder staat de opname op harde schijf en op I-pad staat hij op 60 dagen. Vreemd.
Klopt dat eigenlijk?
ik heb juist de vraag gesteld via proximus chat, en daar antwoorden ze dat op de V5 enkel mogelijk is 60 dagen, niet verlengbaar.
©️
Reputatie 7
Badge +4
Je kan opnames steeds langer bewaren op al onze decoders, zie https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rec_how_long/particulieren/support/televisie/tv-instellingen-en-functies/opnemen/uw-opnames-langer-bewaren.html
Reputatie 7
Badge +4
Elma, ik heb het nog eens doorgestuurd naar onze tv experten, ik laat je hier iets weten als ik een antwoord krijg.
Reputatie 7
Badge +3
Martin, ik neem al langere tijd alles op en na opname zet ik alles op "lange termijn bewaren". Ik heb een V5 HD.
Bedankt voor de feedback Elma, dat dacht ik ook dat het met de v5 nog altijd mogelijk was, maar via de proximus chat dienst beweerde men het omgekeerde en daarom dacht ik, zou er dan een nieuwe software zijn uitgerold voor de v5 waar dit dan mss niet meer mogelijk is!
Na het antwoord van u en dit van Samuel is het duidelijk dat de persoon aan de chat, het verkeerd zal voorgehad hebben!
Reputatie 7
Badge +3
Elma, ik heb het nog eens doorgestuurd naar onze tv experten, ik laat je hier iets weten als ik een antwoord krijg.
Thanks Samuel.
Reputatie 7
Badge +3
Is dit normaal? Opnames die op de decoder staan, op de harde schijf, komen in de app toch nog in de lijst "op korte termijn" en ik kan ze wijzigen naar op lange termijn bewaren.
volgens ik hier al uit de uitleg vroeger van proximus medewerkers gelezen heb zou dit kunnen aangezien er ook naast een PVR opname op harde schijf ook ene in parallel gebeurt in nPVR en deze staan default op korte termijn.
Al zou ik wel nog ook graag eens een bevestiging van een Proximus medewerker horen of dit nog altijd zo is en nog altijd klopt want ondertussen zijn er al software updates geweest op de decoders........
Reputatie 7
Badge +4
hi elma
ik vraag dit voor de zekerheid even na bij ons engineering team aangezien ik niet 100% zeker ben hiervan

Ik laat zo snel mogelijk het antwoord weten
Reputatie 5
Badge +2
ik heb een vriend die v5 heeft, en na de opnamen kan hij die niet langer bewaren , ik heb een V4 en kan dit wel veranderen na opname tot 3 jaar.
Voor de opnamen kan hij wel via instellingen veranderen naar langer bewaren, maar dan wordt opgenomen op de harde schijf en moet je manueel alles oplossen als je twee of drie opnamen samen opneemt. Dus niet handig als je niet thuis bent. Als de opname gebeurd is kan er niets gewijzigd worden. Ofwel is het opgenomen op de harde schijf of wel voor 6O dagen.
Bij mij dus op de V4 heb ik dus de keuze na de opname, niet naar harde schijf want dit was nooit mogelijk maar dus die optie langer bewaren en dan wordt het ongeveer 1000 dagen.
Hopelijk komt dit voor de V5 ook, want mijn vriend kijk graag na enige tijd naar de opnamen terug en nu kan dit niet, want ze verdwijnen allemaal na 60 dagen. Ik heb op zijn decoders al van alles geprobeerd en niets lukt om ze langer te bewaren

Proximus gelieve dit aan te passen voor alle decoders!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Reageer