'Serie opnemen'

  • 17 December 2016
  • 18 reacties
  • 893 Bekeken

Ik heb sinds afgelopen zomer Proximus TV in mijn woning. Onze decoder staat ingesteld om enkele series op te nemen. Het is zo dat er geregeld een aflevering uit een serie niet opgenomen wordt.
Zeer frustrerend wanneer je er namelijk op rekent dat alles wordt opgenomen.

Om maar een voorbeeld te geven; 'Thuis' staat geprogrammeerd om 5x in de week op te nemen. Dit elke avond. Het is zo dat alle aflevering (zowel die van de middag als de avond) worden opgenomen. Maar zo ongeveer om de twee weken wordt er 1 aflevering niet opgenomen. Dit zijn op willekeurige dagen dat dit voorvalt..
Zo merkte ik deze avond opnieuw hetzelfde. De afleveringen van 'De kampioenen' wordt elke zaterdagavond opgenomen. Toen ik daarnet wilde kijken naar deze aflevering zag ik dat de aflevering van deze avond niet in de lijst stond en bijgevolg dus niet werd opgenomen.

Wanneer ik dan het programma bekijk in mijn Tv gids dan zie ik dat er duidelijk staat 'Serie wordt reeds opgenomen'.

Ik heb geen flauw benul waarom dit constant voorvalt. Het is zeer frusterend en wij zijn het zo stilletjes aan beu aan het worden.

Iemand raad voor ons hoe we dit kunnen verhelpen?

Alvast bedankt.

18 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Decoder regelmatig resetten kan dit vervelend euvel voorkomen.

Bekijk hier:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html

mvg.
Ik heb net hetzelfde probleem, heb sinds 1 week proximus TV
Reputatie 6
Badge +4
Zoals JDM_01 al beschreef: met de regelmaat de decoder eens herstarten kan dit euvel verhelpen

De decoder moet via de bbox router een verbinding maken naar buiten toe, server PRX

Je kan de decoder met een computerke vergelijken.. moet ook nu en dan eens herstart worden.

Als je dus veel request voor serieopnames lopende hebt kan er eens een conflict onstaan waardoor een bepaalde opname niet doorgaat omdat de decoder op dat moment wel de opname in planning staan heeft maar de verbinding met de server niet vindt.

Het is een bug waarmee onze engineering bezig zijn en hopelijk binnenkort met de nieuwe upgrade fixed zal zijn,

maar voorlopig kan ik je alleen maar aanraden toch eens wekelijks de decoder eens aan en uit te zetten

Mvg sabine
Je modem en decoder altijd herstarten is niet altijd oplossing . Heb dit al paar keren geprobeerd. .. lukt niet. Serieopname familie is gewoon bvb onmogelijk. Staat mooi in planning. Annuleren lukt niet... dus kan ook niet opnieuw instellen. Vandaag weer niet opgenomen... in o erzicht staat volgende pas voor op te nemen bnn week. Dus de andere van deze week neemt hij ook niet op....
Reputatie 6
Badge +3
Goedemorgen,

Kan je mij via privébericht je lijnnr of klantennummer bezorgen? Dan kijken we het even na.

Mvg,

Jimmy
Kan geen serieopnames annuleren. "Thuis" en "House MD" zou ik graag uit de serieopnames verwijderen maar lukt niet.Ook de andere serieopnames niet.Heb al verschillende keren een reset en een reboot gedaan.Lukt niet.Mijn telefoonnummer is 034804151.
ik heb sinds 3 maanden proximus-Tv en om de zoveel tijd (ik heb het nog niet getimed) stopt het systeem met opnemen van een serie. serie annuleren lukt evenmin. Ik heb de decoder een maal heropgestart (omdat er helemaal niets meer werkte) en nadien was de opname van één serie effectief geannuleerd (wat ik voordien had geprobeerd, maar niet leek te lukken). Het systeem gaf een andere serie die ik aan het opnemen was (maar die niet meer opnam) nog steeds aan alsof hij die opneemt, maar opnemen gebeurt nog altijd niet. Geannuleerd is die serie-opname evenmin na de heropstart.

echt normaal lijkt het me toch niet dat je geregeld je decoder moet heropstarten? ik was tot voor kort klant bij telenet en daar is mij nooit overkomen dat een opname die geprogrammeerd was, niet gebeurde...
Reputatie 7
Badge +6
Hey neve, jammer om te horen. Dergelijke problemen moeten we helaas van dichtbij bekijken. Dat wil zeggen dat we juist moeten weten welke serie dit was, en welke de laatste aflevering was dat de decoder opnam. En dit natuurlijk zo snel mogelijk na het euvel.

Tip! Controleer alvast volgende instelling: Menu -> systeem -> mijn voorkeur -> opnames -> aantal aflevering: staat deze op alle?

Aarzel niet om je decoder eens te herstellen naar zijn fabrieksinstellingen. Dit doe je zoals beschreven op volgende pagina.
ik heb je tip gebruikt en de decoder dan maar gereset (dinsdag of woensdag). Op een andere manier lukte het niet meer.

Aanvankelijk zag het er veelbelovend uit na de reset: de geprogrammeerde serieopnames waren geannuleerd waardoor ik opnieuw kon programmeren. Ik heb geprogrammeerd en ingegeven dat alle afleveringen ingegeven bij aantal afleveringen (wat ik voor de reset trouwens ook al had gedaan!)

resultaat: ik kom net thuis, wil een aflevering bekijken en merk dat er sindsdien helemaal NIETS meer is opgenomen. Als ik in de TVGuide ga kijken, lijkt het nochtans geprogrammeerd te staan om op te nemen. Als ik probeer te annuleren lukt dat weer niet meer. Het is met andere woorden alleen nog maar slechter geworden dan voor de reset.

Ik vind dit echt niet kunnen. Je kan er compleet niet op vertrouwen dat wanneer je een opname programmeert, deze ook effectief wordt uitgevoerd. Een eerste en zelfs een tweede keer dat er iets niet is opgenomen, wil ik nog de schuld op mezelf steken (dat ik misschien te snel ben geweest, of zoiets), maar intussen is er zo vaak al niet opgenomen wat ik heb geprogrammeerd dat het niet meer aan mij ligt (ik let nu zéér goed op als ik iets programmeer). en vreemd genoeg heb ik dit probleem nooit gehad in de al de jaren dat ik digitale tv had bij Telenet...

wat kan hieraan worden gedaan??
Reputatie 7
Badge +4
Kan je even verduidelijken, lukt er geen enkele opname meer, ook niet een manuele opname?

Ik kan in elk geval eens dit geval doorgeven de betrokken dienst om van op afstand eens alles na te kijken, het lijkt mij ook een goed idee om eens alle geplande opnames te verwijderen van onze kant, is dit ok voor jou?

Indien het niet alle opnames zijn, stuur dan gerust een prive bericht naar Het Proximus Team met daarin de naam van de opnames die niet lukken, het tijdstip van uitzending en op welke zender dit was.
ik had alleen serieopnames gemaakt. die lukten niet.
wat mij betreft is het ok als jullie al mijn geplande opnames verwijderen. kunnen jullie me dan alleen laten weten wanneer jullie dit doen, zodat ik weet wanneer ik een nieuwe opname mag ingeven? danku!
Reputatie 6
Badge +3
We houden je op de hoogte als we dit gedaan hebben.
Reputatie 6
Badge +3
We hebben alles gewist nu.
ok, dan probeer ik het nog eens opnieuw
het werkt weer niet meer. ik heb opnieuw 2 serieopnames geprogrammeerd en geen van beide neemt op. een gewone opname (dus geen serie) lukt wel. Het feit dat een serieopname niet lukt, lijkt me toch weinig normaal... de eerste dat ik het probeerde te programmeren, stond er, als ik in de tv-guide ging kijken niet geprogrammeerd. Wanneer ik de dag nadien nog eens probeerde, stond het wel geprogrammeerd, maar blijkt er WEER niets te te zijn opgenomen.
Reputatie 7
Badge +4
Welke serie opname lukt er niet ?

Wij zien er verschillende op je lijn.

Apple Tree Yard Canvas [hd]

Grey's Anatomy VIJF HD

Jerusalem: the making of a holy city Canvas [hd]

The Mysteries of Laura VIJF HD

Trapped Canvas [hd]

Weduwen na de val Canvas [hd]

Welke lopen er precies mis ? Dan sturen we deze door naar ons TV team om verder na te kijken waarom deze niet werken.
Grey's Anatomy en Mysteries of Laura. Grey's Anatomy heb ik momenteel kunnen annuleren, Mysteries of Laura heb ik nog niet proberen annuleren.
Apple Tree Yard: eerste aflevering is niet gelukt op te nemen, maar afleveringen nadien wel (maar hierbij moet ik wel zeggen dat de eerste aflevering al een minuut of 5 bezig was toen ik de programmatie deed, dus dat ligt mogelijk aan mezelf)
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb de opnames zelf ge corrigeert, Apple Tree yard is blijkbaar gedaan op Canvas maar ik heb de opnames kunnen terug plaatsen.

Normaal zou je ze ook moeten zien staan bij de geplande opnames.

Reageer