Serie opname lukt niet meer

  • 10 March 2013
  • 8 reacties
  • 338 Bekeken

Badge
  • Motivator
  • 58 reacties

Goede morgen,


Ik probeer reeds enkele weken de serie Magnum (op VTM rond 07u 's morgens, enkel op zaterdag en zondag) op te nemen via serie-opname.

Dit heeft verschillende maanden goed gewerkt, maar sinds enkele weken neemt ie gewoon niet meer op. Er is op dat moment geen andere opname bezig.

Als ik 'enkele aflevering' selecteer dan neemt ie wel op.





Wat is de oorzaak en wat moet ik hier aan doen?







8 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Werk je met een V4-decoder (met zendernaam in de display) en dus met de Charles2 interface, dan is er inderdaad een serieuze bug in deze versie. Je moet bij de series altijd nog een checken of de eerstvolgende aflevering niet verdwenen is na bv. de nacht-of namiddagupdate van de TV-gids (waar het derieopnamersysteem aan gelinkt is). Vermits het 's morgens gebeurt, zou je al voor 7.00 uur 's morgens moeten gaan checken. Als ze verdwenen is, moet je de serie ij de volgende aflevering (een week later?) compleet wissen met de optie 'alles wissen' en volledig terug ingeven. Je kunt ook gewoon die ene aflevering ofwel gewoon terug ingeven voor één keer PVR), ofwel via de online TV-gids in nPVR plannen (dat kan daar ook dubbel met de PVR-opname ingegeven worden). Ik weet het: het zijn allemaal lapmiddelen, maar Belgacom schijnt niet gehaast te zijn om die bugs nu eens eindelijk te 'fixen'...angry







Reputatie 7
Badge +1


De nachtupdate van de TV-gids heeft ze dus weer doen verdwijnen...je kunt er moeilijk speciaal voor opstaan hé'. Best dus dubbelplannen met de online TV-gids (nPVR). Die komen dus niet automatisch in de lijst van geplande opnames v/d decoder (tenzij met een FacR), maar worden tot voor kort wél correct opgenomen en komen dan wél in de lijst van opgenomen programma's op de decoder... de laatste tijd doen zich bij mij echter ook bij nPVR-opnames rare zaken voor. Zijn ze misschien bezig met een (tijdelijke?) beperking van het aantal nPVR-opnames per lijn? omdat de servers wéér overbelast zijn? Er werd alleszins niet over gecommuniceerd...













Sinjoor


je zegt 'Best dus dubbelplannen met de online TV-gids (nPVR)'


nu dacht ik dat serie opnames via nPVR niet mogelijk waren of is dit veranderd!







Groetjes, Elsa




Reputatie 7
Badge +1


Aparte afleveringen hé Elsa...niet als series. gewoon uit veiligheid online dubbel programmeren voor als de seriropname (PVR) zou mislukken.



Blokjesvorming bij live kijken op naar PVR-opnames kijken heb ik nog nooit gehad. Daarom heb ik nooit écht gedacht dat het aan de Devolo's lag. Ik heb het voor de zekerheid nog eens met de Ruckussen getest, maar dat bevestigde alleen mijn gedacht. Nu sedert een paar dagen zijn er gelukkig geen problemen meer met nPVR-opnames.

Reputatie 7
Badge +1




Als er een driehoekje achterstaat, wil dat zeggen dat er een conflict is met een andere PVR-opname. Dat moet je dan even checken. Conflicten kunnen normaal enkel ontstaan met PVR-opnames, dus van series of van voor nPVR niet toegelaten zenders.

















Marc, ik geef je ter info nog dit mee je kan ook eens een kijkje nemen op ricy's blog :


http://bgctv.skynetblogs.be/#pvrversusnpvr


waar ook een verwijzing staat naar Senjoor zijn uitleg .


Ik weet dat heniet altijd helpt maar soms kan een factoryreset ook foutjes op heffen


http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec







Groetjes, Elsa



niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



Reputatie 7
Badge +1


Ik heb zoëven nog even uitgetest. je kunt, maar wel met V4 en Charles2 (met V3 heb ik al bijna een jaar geen ervaring meer) nog altijd online in nPVR dubbel programmeren met hetzelfde programma in PVR (op de decoder uiteraard). Je ziet het echter eerst verschijnen na een facR...daar is dus niks aan veranderd. En geprogrammeerde afleveringen van serieopnames verdwijnen soms ook nog tijdens de nacht of namiddagupdate van de TV-gids, waar het hele opnamesysteem aanhangt. Ook krijg je bij Charles de conflicten altijd direct voorgeschoteld met de optie om een van de 2 te kiezen. En de optie 'conflicten' staat hier ook in het PVR-menu.

Reputatie 7
Badge +1


Dan zie ik alleen een FacR als mogelijke oplossing....een driehoekje was bij de V3-interface ook een conflict. Dus moet er ergens iets geprogrammeerde staan, dat in de lijst niet zichtbaar is. Bij Charles is dat schering en inslag met nPVR, maar PVR kan enkel vanop de decoder, en een FacR verwijdert in principe alle software van de decoder en laadt die volledig opnieuw terug in, wat het meest kans geeft op een oplossing. Anders de complete lijst van geprogrammeerde PVR-opnames leegmaken (wissen, de series met 'alles wissen', tenzij je nog niet bekeken opnames van die serie op de HDD hebt staan), en dan alles terug van voorafaan ingeven...een geduldwerkje, maar meestal loont het wel.

Reageer