scherm laptop WIN 7 PRO weergeven op desktop WIN 8.1

  • 6 February 2016
  • 18 reacties
  • 301 Bekeken

Badge
Beste lezer,
ik vraag me af of ik het scherm van de laptop WIN 7 PRO kan projecteren op de desktop met WIN 8.1.
de laptop is van de werkgever dus ik kan daar niet veel aanpassingen doen!
Heeft iemand ervaring hiermee?
alvast bedankt voor reactie
vr gr
linda

18 reacties

Misschien kan je werken via "remote access", eens googelen op deze term om meer uitleg te vinden.
Elke vorm van "remote access" veronderstelt hetzelfde geactiveerde protocolop de host en de client ... dwz zonder "aanpassingen op de host, no deal IMHO
er zijn andere gratis toepassingen waarmee je het scherm (computer) kunt overnemen, als je googelt zal je wel het één en ander vinden
Badge
sorry, maar dit begrijp ik niet IMHO
bedoeling is eigenlijk dat ik kan werken op mijn groot scherm van de desktop,
ik stel mij de vraag of dit mogelijk is wegens met 2 verschillende besturingssystemen.
ik weet niet of dit hier een oplossing is https://www.teamviewer.com/nl/
Als het alleen om het scherm te doen is kan je ook je groot scherm van je pc op je laptop aansluiten
als voorbeeld : http://windows.microsoft.com/nl-be/windows-8/how-connect-multiple-monitors
Badge
ik zou graag documenten bewerken op mijn desktop die ik van intranet haal met de laptop
heb er geen idee van of dit überhaupt mogelijk is
als je beide pc en laptop op je lokaal internet aansluit (wifi) of utp kabel dan kan je de bestanden van latop naar Pc kopiëren (en vice versa) om ze te bewerken en dan terug te zetten op je laptop
Badge
OK de laptop EN de PC zijn dagelijks tegelijkertijd op lokaal internet aangesloten (wifi voor de laptop en vaste verbinding voor de pc)
mijn pc vindt een aantal bluetooth apparaten, maar ik zie de laptop niet verschijnen op 'deze pc'
ik ben allesbehalve techneut in dit soort zaken, spijtig genoeg
Badge
OK de laptop EN de PC zijn dagelijks tegelijkertijd op lokaal internet aangesloten (wifi voor de laptop en vaste verbinding voor de pc)
mijn pc vindt een aantal bluetooth apparaten, maar ik zie de laptop niet verschijnen op 'deze pc'
ik ben allesbehalve techneut in dit soort zaken, spijtig genoeg

ik vermoed dat de 2 (laptop en desktop) met elkaar verbonden moeten worden, maar via welke in/uitgang moet ik dat doen. VGA HDMI
de desktop is nieuwe pc, heeft mogelijkheden voor diverse aansluitingen.
je kan de twee ook verbinden via hun ethernet adapter via utp maar het is even gemakkelijk van via lokaal netwerk te werken dus laptop via wifi en pc via utp aangesloten aan je lokaal netwerk, mar mss werd je laptop van het werk zo ingesteld dat je hem niet kunt delen via het netwerk kunne de mannen van IT op je werk je daarin niet verder helpen.
hier staat ook nog wat uitleg:
http://windows.microsoft.com/nl-be/windows/networking-home-computers-running-different-windows#networking-home-computers-running-different-windows=windows-7
Badge
OK ga dat s van nabij bekijken en idd de IT-mensen is aanspreken en als het dan nog niet lukt, ..........
het boek ??? voor dummies
'k weet niet of u Engels verstaat maar deze software gebruikte ik vroeger om PC onderhoud te doen op afstand via het locale internet .. om locale PC groepen op identieke wijze te configureren en te monitoren op "gefoeffel" van de gebruikers ...
https://www.realvnc.com/
zou dit niet een beetje overeen komen met teamviewer, deze heb ik lang geleden nog gebruikt maar realvnc alleen van gehoord maar nog nooit gebruikt.
Maar als Linda via haar lokaal netwerk beide PC/laptop elkaar kunnen benaderen zal dit wel nog het simpelste zijn denk ik toch.
Reputatie 2
Badge +1
Heeft het scherm geen 2 verschillende ingangen (displayport/vga/hdmi/dvi)?
Dan sluit je je laptopt gewoon met een bijkomende kabel aan op het scherm en switch je op je scherm naar de gewenste input (laptop of desktop)
Begrijp ik niet goed wat je bedoelt, (had ik ook eerst voorgesteld) maar ze wil documenten van haar laptop op haat PC kunnen bewerken.
Badge
heb met de IT'ers gesproken, destijds heeft men geprobeerd verbinding te maken met intranet via mijn pc, dat lukte niet vanwege mijn beveiliging
dus ik maak op de laptop van de baas een VPN verbinding en dan kan ik mijn docs bewerken
wat ik wil bereiken zou dus niet mogelijk zijn.
Toch bedankt voor de info, ik geef het alsnog NIET op
maar zoals ik hoger lees, als Elsa het niet goed begrijpt...wie dan wel
met een knipoogje hé, want ik heb op dit forum steeds concrete hulp gevonden
:)
bedankt allemaal!
mvg
linda
Er kunnen inderdaad ook nog andere forumleden met voorstellen afkomen, hoe meer koppen bijeen hoe beter zeggen ze altijd 🙂
Weet niet of het wat is maar er zijn n-tig Youtube videos onder de titel "Remote desktop connection" met "setting up" en "RDC to work from home" .. enz ..

BTW er zijn nogal wat valkuilen ivm de toelatingen voor toegang tot de betrokken PC's ...

Reageer