Beantwoord

Ruckus receiver probleem

  • 14 July 2011
  • 9 reacties
  • 1414 Bekeken

Beste,

Om de afstand van 2 verdiepingen te overbruggen van het VDSL aansluitpunt tot 2 PC's heb ik gekozen voor ruckus voor internet. Dit heeft 1,5 jaar perfect gewerkt. Sinds gisteren merk ik op 1 PC dat de netwerkverbinding vaker wegvalt. Dit kan opgelost worden door de ruckus receiver even uit te schakelen en terug aan te zetten. Op de andere PC is geen probleem, ook TV blijft werken.

Is het mogelijk dat er een probleem is met deze ene ruckus receiver of moet ik het ergens anders gaan zoeken ?

Reeds gecheckt:

- alle lampjes op deze ruckus receiver blijven groen en blijven aanhoudend branden, ook tijdens het wegvallen van de verbinding.

- al geprobeerd om de connectie/netwerkverbinding te resetten vanop de pc, maar probleem is daarmee niet verholpen. Enkel ruckus receiver uit- en inschakelen helpt.

fc684280

Bedankt !
icon

Beste antwoord door sabineb 8 August 2016, 11:53

Bekijk origineel

9 reacties

om uit te sluiten dat je ruckus defect is, gewoon de twee ruckussen verwisselen van plaats en dan moet het wegvallen op de ander pc gebeuren als het aan je ruckus ligt.
bedankt voor de tip !
Beste Kheops,

Zoals vermeld door Ricy, is dit de beste manier om na te gaan of de receiver defect is.
Indien dit het geval blijkt, kan je contact opnemen met onze technische dienst op het nummer 0800 22 700, voor een omruilingsnummer.
Met deze nummer kan je een nieuwe ruckus in de belgacom shop gaan halen. (er van uit gaande dat deze niet ouder is dan 2 jaar)

Mvg,

Eva van Belgacom
Bedankt voor je antwoord, Eva.

De Ruckus blijkt niet het probleem te zijn maar wel ... winrar ... hoe vreemd dat ook mag klinken. Ik heb een systeemherstel gedaan en die dateert van voor ik het programma winrar installeerde. Het probleem was daarmee van de baan. Zonder te beseffen dat het aan winrar lag, installeerde ik terug winrar en toen viel de Ruckus weer uit na een half uurt. Vreemd. Zolang ik dus winrar niet gebruik heb ik ook geen netwerk disconnects.

Iemand hier een verklaring voor ?

ps: ter vervanging van winrar gebruik ik nu rarzilla.

Bedankt alvast !
Beste Kheops,

Waarom dit zo is kan ik u niet verklaren.
Winrar is een programma dat niets te maken zou mogen hebben met uw verbindingskwaliteit.

Het gebruiken van een vervanging voor winrar lijkt mij de enige oplossing.

Mvg,

Eva van Belgacom
hoeveel afstand moet er tussen deze RUCKUS devices staan?
en kan zon' Ruckus ook gebruikt worden om gewoon internet signaal bijvoorbeeld op het eerste verdiep te krijgen ?


bedankt
Daniel
* hoe verder uit elkaar hoe meer kans het niet meer werkt aangezien het ontvangstniveau dan te laag wordt
* Internet signaal zal je daar ook wel mee kunnen versturen.
Tegenwoordig wordt de wifi-bridge gebruikt (ipv ruckus die niet meer verkocht wordt) in samenwerking met de bbox3 en heb je maar één wifi-bridge nodig (ontvangstzijde)
-aangezien de bbox3 default in full routed mode werkt wordt zowel het IP-Tv al IP-Internet signaal over de wifi-bridges getransporteerd.
in tegenstelling met de bbox2 waar je er twee zou nodig hebben één aan zend- en één aan ontvangstzijde.
NB: of je goed ontvangst zult hebben hangt af van welke hindernissen (soort materiaal) het ruckus wifi signaal moet doorkruisen
Reputatie 6
Badge +4
Hi Daniel

Het is niet aan te raden bijvoorbeeld 2 ruckus zenders aan dezelde router te koppelen daar deze elkaar zullen storen.

In principe werk je me 1 zender en verzchillende ontvangers

installatie van de Rukcus voor tv decoders.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_ruckus_install/particulieren/support/televisie/proximus-tv-installeren/draadloze-tv-plc-wifi-bridge-ruckus-devolo-wifi-versterker/installatie-van-de-ruckus....

De ruckus kan ook gebruikt worden voor internet data door te sturen, maar dan best niet gebruiken in combinatie met decoders want dan loopt fout.

We geven hier echter geen support op.

mvg sabine
dan ben je inderdaad beter af met de Proximus wifi-bridge

Reageer