Router heeft geen goesting

  • 13 January 2014
  • 0 reacties
  • 68 Bekeken


't is sinds een paar maanden weer al dikke miserie met de netwerkverbinding hier, en het wordt alleen maar erger en erger.


Eerst dacht ik da de wifi chip van mijne nieuwe laptop gewoon rommel was. Toen ik merkte da ik het probleem met den oude laptop en mijne smartphone ook had begon ik mij vragen te stellen bij het wifi-signaal van de router. Maar toen hetzelfde begon te gebeuren met systemen die rechtstreeks via een UTP-kabel op de router zijn aangesloten wist ik het toch echt niet meer...


Er wordt verbinding gemaakt. Geen probleem tot zover. Ik kan op internet en alles werkt vlot. Tot op een gegeven moment (dit kan alles tussen ettelijke uren en een halve minuut zijn) de verbinding 'stropt'. Betekenende dat de verbinding nog in stand is volgens het systeem, maar er geen packets meer doorkomen. Het gaat hier niet om een probleem tussen router en server, maar tussen router en client. Wanneer dit gebeurt is het zelfs onmogelijk om de gateway (192.168.1.1) te pingen. Het probleem kan tijdelijk verholpen worden door de verbinding te verbreken en opnieuw tot stand te brengen, of in soms ook door gewoon te wachten.





Als ik ga kijken bij de router merk ik niets abnormaals op aan de lampjes. Het enige wat ik merk is dat de router (welke een bbox2 is) vrij warm is. Hierbij denk ik aan een hoge systeembelasting, maar...





Kan er iemand nog iets voorstellen wat ik kan proberen? Persoonlijk vermoed ik dat de router gewoon einde levensduuur aan het bereiken is, maar ik vrees als ik naar een Belgacom-winkel ga dat ik zo'n bbox3-geval meekrijg waar de gebruiker zelf de admin-wachtwoorden niet van krijgt (tof voor de gemiddelde sus, maar nutteloos voor IT'ers).

0 reacties

Geen reactie

Reageer