Roaming & werking van MyProximus & Klantenservice

  • 26 June 2017
  • 2 reacties
  • 320 Bekeken

Ik erger me dermate. Proximus kan je via mail niet contacteren.
Probleem: in Barcelona geweest van 14 tot 18 juni dus Roaming was net afgeschaft. Ik heb een pay & go formule (prepaid). Enkele dagen voor mijn vertrek verhoogde ik nog mijn saldo met 2 x € 15. Eens in Barcelona gebruikte ik mijn internet om van Plaça Catalunia naar mijn hotel te wandelen (30 minuten). Eens daar gebruikte ik de WIFI (Google Play app instellingen: doet enkel upgrades via WIFI!) Ik belde niet (het thuisfront belde me op), enkel stond 'mijn locatie' aangevinkt in smartphone instellingen. Op vrijdag 16 juni, 2 dagen later, kreeg ik in de morgen al bericht via sms dat mijn saldo maar een 3 tal euro meer bedroeg (!!! ????). Ik belde de klantendienst en werd daar van het kastje naar de muur gestuurd en kreeg van een technisch medewerker een vaag antwoord die nergens op sloeg. Via PayPal nog eens € 15 op aangekocht bij Proximus! Opnieuw op zondag: sms 'saldo minder dan € 4'! Begreep er niets van: online herladen betekent bij een bedrag van € 15, 250 MB extra surfvolume (= 500 MB) dus begreep ik het totaal niet!!!

Deze week langs geweest in Proximus shop in Torhout. Medewerker nogal arrogant. Keek via sms welke formule ik heb. O, jij hebt nog een oude Pay & Go formule waar je helemaal geen surfvolume tegoed hebt, en je moest dat veranderen in 'MY PROXIMUS'. OK, maar op My Proximus kan ik enkel mijn nummer zien en een bedrag op mijn nummer zetten, verder bij andere functies zoals bij 'Oproep- en herlaadgeschiedenis', 'mijn producten', 'mijn krediet & verbruik' krijg ik wanneer ik erop klik telkens:
'Oeps! Er was een technisch probleem. Kom over enkele minuten terug om uw producten te zien.'.
Dit was al voor mijn reis zo... DUS, hoe kan ik mijn formule weten als de site technische storingen geeft. Hoe kan ik het bos door de bomen nog zien met die formules? Is het niet aan Proximus de voordeligste formule te adviseren alvorens ze je sms'en sturen dat de roaming is afgeschaft en je stimuleren om je smartphone erop los te gebruiken tijdens je reis in Europa?
Vorig jaar was ik veel goedkoper af wanneer de roaming nog niet was afgeschaft: DAILY TRAVEL PASS', voor € 2 per dag dus dan was ik amper € 10 kwijt geweest.

Toch praktijken om het schaamrood op de wangen te krijgen, ik voel me bedrogen door PROXIMUS!

2 reacties

Reputatie 2
Badge
Beste Conrad,

Proximus zou prioritair aan een "real-time" applicatie moeten werken en die mee integreren in het nieuwe MyProximus dashboard in wording.
Bijgevolg kan men onmiddellijk zien 'waar' de bits & bytes heen gaan.
Uitermate handig bij het gebruik van "online" navigatiesystemen zoals Google Maps, want 30 minuten activeren kan zeker veel verbruik genereren. Ook bij Telenet was dat zo en via hun "real-time" app kon ik dat verbruik opvragen en meteen zien of het nog binnen mijn volume viel en met 20€ abo bij Telenet kwam ik zeker toe, enkel roaming betalen. De formule bij Proximus die ik nu heb correspondeert netjes met die van Telenet. Verschil met Telenet is de betere kwaliteit van het geluid door de HD en gratis onbeperkt bellen met andere sim in mijn pack. Telenet biedt nu Kong aan aan 25€/m incl 4 GB , maar Proximus gaat in augustus nu haar Mobilus M verhogen naar... 5 GB mits paar euro's meer te betalen.

"Mobilus M: 2 GB extra mobiele data (van 3 naar 5 GB) voor 26,99 euro samen met 300 belminuten, onbeperkt sms’en en onbeperkte data voor je favoriete app"

Wij hebben 2 gsms in 1 pack en in de EU of buiten de EU gebruiken we enkel 1 sim op 4G voor de navigatie. Met mijn foon wordt er gebeld en smsjes gestuurd, alsook gesprekken ontvangen en finaal bleken we een 'eerlijke' rekening te ontvangen. Ik heb dan ook een Mobilus M x2 genomen en betaalde enkel de roaming kost. Wij schakelen de 4G max 5 min. in om de weg in te laden en vervolgens navigeren we via de GPS 'offline'. Dat werkt prima en zoniet schakelen we de 4G nog even een minuutje in om de route te actualiseren. In het hotel gebruiken we de wifi 's morgens en 's avonds.
En dan bij My Proximus :

"My personalised advice

You have made the right choice! we cannot offer you anything else/better for the moment."

😡

Reageer